Pierwszy temat-spalanie

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 mar 2005, 22:54

O to to, Zajc dobrze prawi. Spróbuj kiedy jak to się mówi zapiąć po kolei 1,2,3, z fajerą do oporu. To jest dopiero wrażenie. Wtedy dopiero widać owe 4s do 100.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 21 mar 2005, 08:09

Najlepiej jak frajer jedzie z laską i chce sie popsać , a tu kiła i mina nieteęga - miłem juz takie zdarenie a potem spokojnie odpuściłem :D
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

KrooliK
1977-2005
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2005, 09:40
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Postautor: KrooliK » 22 mar 2005, 09:07

Ja w moim nie dolewalem oleju za bardzo. Tzn moze jakiejs 0,2 litra na 3000-4000 km, nie wiem czy to duzo czy malo.
A co do spalania to w zasadzie nie przekraczalo nigdy 6,5 litra , nie zdazylo sie. Minimalne spalanie to bylo 4,5 litra - caly czas spokojna traska malowniczymi drogami, max 120 km/h.

Wprawdzie jak kupilem moja maszyne to mialem problemy ze spalaniem. Ale okazalo sie, ze problemem byl filtr powietrza, filtr wygladal dobrze, czysty itp, ale motocykl mial dwie dziury w obrotach, no i palil sporo.

Generalnie powiem tak, ze jak kupilem ten motocykl od handlarza troche czasu zajelo mi doprowadzenie go do stanu takiego jaki by mnie satysfakcjonowal. Ale osiagnalem zadawalajacy efekt, tyle ze jak sie to stalo to sprzedalem SF :-(

A zeby do tego ze winny za spalanie jest filtr, wymienilem swiece, zrobilem czyszczenie i synchro itp - generalnie wszystko to doprowadzilo do tego ze slinik zaczal chodzic jak zloto - palil bez problemu w kazdych warunkach, zadnych dziur itp itd.
Filtrow powietrza uzywalem DELO z Louisa i spokojnie moge je polecic. W obecnym motocyklu rowniez uzywam DELO i nie mam zastrzezen - dobra cena, dobre dzialanie.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 22 mar 2005, 12:57

No ja w związku z tym że mam już leciwą maszynę i trochę inny wkład filtra powietrz, obudowany w blachy /można go kupić ale jest drogi/ stosuję filtr chyba od jakiegoś Forda. Po prostu rozwliłem blachy i zrobiłem rozbieralny. Natomiast faktem jest że zdarzył mi się przypadek że filtr wyglądał OK a silnik chodził kaprawo. Szukałem wszędzie a nie pomyślałem o filtrze bo wyglądał dobrze. Dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 26 mar 2005, 01:51

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M30779
A tutaj prosze-nie dosc ze motocykl bardzo tanio mozna kupic, to jeszcze pali tyle co kosiarka do trawy ;)

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 26 mar 2005, 10:53

Panowie mój po zimie odpaliłe po 5 razie i dymił przy tym jak T-34 pod Studziankami, ale na szczeście po jakims czasie mu przeszło. Jutro go znowu odpale i delikatnie przegazuje.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 26 mar 2005, 16:20

dymil bo wode wypalal i to byla para wodna ;)

pawel.krzyzaniak

spalanie

Postautor: pawel.krzyzaniak » 17 mar 2007, 08:56

Przejechalem ostatnio 140km i spalił mi około 8l/100km. Predkość niebyła oszłamiająca do 140km/h ale dwie osoby około 150kg wagi.
Prawdę mówiąc trochę się rozczarowałem, myślałem że 6,5 sie zmieści.

Zauważyłem też że 170km/h to jej max więcej niechce iść. Filtr powietrza nie wiem kiedy był wymieniany bo to nowy nabytek z niemiec ale sprawdzałem jest czysty i wygląda na nowy może półroczy. Jak macie jakieś rady to będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Hahacz
Beniamin
Beniamin
Posty: 70
Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Postautor: Hahacz » 17 mar 2007, 11:15

Mam dokładnie to samo, temat poruszyłem już jakiś czas temu. Pali mi średnio 6.8l/100km, mam czyściutki nowy filterek i jedyne co mi przychodzi do głowy to pojechać do ASO Hondy na przegląd (mają w kwietniu kampanie serwisową, sprawdzają co jest nie tak z motocyklem za free).

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 17 mar 2007, 17:58

pojechać do ASO Hondy na przegląd (mają w kwietniu kampanie serwisową, sprawdzają co jest nie tak z motocyklem za free).
Dzięki za tę świetną informację, obym o niej pamiętał i skorzystał.

Ale czy chodzi o Honda Plaza czy bOLDOR (pisownia celowa) ?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Hahacz
Beniamin
Beniamin
Posty: 70
Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Postautor: Hahacz » 17 mar 2007, 18:27

Chodzi o ASO Hondy we Wrocławiu, nie wiem czy to akcja ogólnokrajowa.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 17 mar 2007, 18:29

Ups, sorry, nie doczytałem Skądeś :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 21 cze 2007, 20:16

moja w mieście prawie 7 litrów, choć ja 187 cm i 105 kg :lol:


miałem nadzieję ze będzie mniej ale przyjemności kosztują, mój uaz w terenie palił ..... a w miescie zimą do 25 literków dochodził
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 22 cze 2007, 08:40

To jeszcze ja nie byłem tu u spowiedzi ;)
1. Moja typowa exploatacja (100 - 130 km/h, w 1 os.) ~~ 5,3 - 5,5 l.
2. Ok. 400 km turystycznie hajłejem (150 km/h) ~~ 8,9-9,2l., wyraźny ubytek oleju (nie liczyłem ile),
3. winkle Dln. Sląska (70-100km/h, 2 os.) ~~ 4,7l.
4. turystyka raczej po prostej (80-110 km/h, 2 os.) ~~ 5,1 l.

Awatar użytkownika
ZibiFire
stary Seveniarz
Posty: 864
Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
Motocykl: ex RC 42 '94
Lokalizacja: Warszawa "koło"

Postautor: ZibiFire » 22 cze 2007, 09:46

To i ja sie wyspowiadam

1. jazda na niedzielnego emeryta - około 6 L
2. jazda blisko max decybeli :wink: - bliżej nie określona ilość mierzona w galonach

Podsumowując: - w miesiącach "suszy" pali mało
- po urodzinach, imieninach, gwiazdce każda ilość paliwa
jest dozwolona.

ZibiFire
....Always Look On The Bright Side Of Live.........

jOhNnY
Beniamin
Beniamin
Posty: 60
Rejestracja: 19 maja 2007, 09:51
Lokalizacja: Choszczno

Postautor: jOhNnY » 22 cze 2007, 10:19

Mojej na pol godziny ostrej jazdy wystarczy 15zl. Ja nie licze bo i tak trzeba lac i tak trzeba lac...
CB - Cicha Bestia

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: mol » 19 lip 2008, 13:31

No wiec tak-moje drugie tankowanie wiec pierwsze sprawdzenie zuzycia wachy - wyszlo prawie 8l :/
Ale nie robilem jeszcze zadnej regulacji i wymian - a jak to na poczatku ostro bylo i predkosci momentami byly 180kmh :>
I oczywiscie dzis paliwo skonczylo mi sie z 1500 metrow przed domem :D
pozdro

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1823
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: LuTo » 19 lip 2008, 17:20

wyszlo prawie 8l :/

ja jeżdżąc 50/50 trasa/miasto nie przekroczyłem 7,5l.

początkowo trochę drewniano sie jeździ, to i spalanie większe wychodzi

w tej chwili srednia spadła mi do jakiś 6,2 - 6,5
========
LuTo
Obrazek

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: Stefan » 19 lip 2008, 23:06

Cześć- no piękne są to wywody ale ja wolę jazdę bezpieczną i chrzanię mój silnik i cały motor ,kiedy stawką jest moje zdrowie i życie( a także innych). Nie oznacza to, że nie potrafię "odpalić" i pojechać szybciej tzn. powyżej dopuszczalnych 90km/h na drodze tzw. zwykłej i 130 km/h na autostradzie ale mam zawsze na uwadze ew. możliwości nagłego wyskoczenia jakiegoś zajączka, liska czy sarenki ( kiedyś na autostradzie widziałem nagle dzika!). Robię tak w wyjątkowych sytuacjach, przy totalnie pustej, widnej drodze ( czytaj brak np. ścian kukurydzy przy drodze czy ścianie lasu), choć zdaję sobie sprawę, że i tak nie jestem w stanie uniknąć wszystkich niespodzianek. Dzięki jednak takiemu myśleniu na drodze- jeżdżę motocyklami od 1972 roku i nadal żyję ! ( może mniej " barwnie" jak koledzy , może mniej mam do "opowiadania"przy kolejnym piwku)ale nadal mnie cieszy motocyklizm - choć na polskich drogach akurat już od dawna zdecydowanie nie. Wyjeżdżam omal codziennie do Czech i tam jeżdżę dla przyjemności, w Polsce- z konieczności. Dlatego jeżdżę sevenką " jak Bóg przykazał", nie sądzę, żeby ten motor zepsuł się szybciej tylko dlatego, że nie dałem mu wyższych obrotów silnika choć generalnie zgadzam się z teorią szkodliwego wpływu zbyt niskich obrotów . Zmiana z trójki przy 60 km/h na czwórkę jest moim zdaniem także o'key, z czwórki na piątkę przy 80 km/h toże itd. Silnik jest elastyczny ale przede wszystkim elastyczny musi być mój mózg... Szerokiej drogi koledzy

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: mol » 19 lip 2008, 23:10

Ehh mądry wywod :) ale co zrobic skoro ta maszyna tak zap....... :>
pozdr

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: Stefan » 19 lip 2008, 23:15

Tu się z Tobą zgodzę, to jest po prostu tzw. szybki naked, nie do jazdy w grupie turystycznej, raczej do indywidualizmu, właściwie nie na polskie drogi, nie na polskie przepisy, to motor na autostrady, dla ludzi z fantacją. Trochę nad tym ubolewam, bo motor jest piękny a ja jestem wychowany na klasykach. Pozostaje jedynie zdrowy rozsądek.. lub zmiana motoru.

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: dofo » 20 lip 2008, 02:23

Ze SF jest niby szybka? W ten sposob to kazdy motocykl od powiedzmy 500ccm jest szybki :) Dla mnie (w standardach motocyklowych) szybkim turystykiem to jest taka FJR :)

Ale my tu o spalaniu... Chudnac chlopaki bo 4,2-4,5 L/100 jest mozliwe 8)

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1823
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: LuTo » 20 lip 2008, 07:45

4,2-4,5 L/100 jest mozliwe
jadąc trasą równo i zgodnie z przepisami napewno :moto:
========
LuTo
Obrazek

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: Stefan » 20 lip 2008, 08:05

Moja maszynka pali normalnie poniżej 6 litrów ale sprawdzałem ją tylko raz- po przejechaniu 350 km nadal było paliwo w baku, wolałem jednak podjechać pod dystrybutor. Według różnych książek, motor ten pali od 5 do 7 literków i jest to szeroko pojęta norma. Sporo jednak zależy od tego, kto i jak go "ujeżdżał", swojego silnika nie rozbierałem ale ponieważ jeździło już na nim kilku gości, to kto wie- może mógłby palić jeszcze mniej ?. Ten wynik uważam jednak za b.przyzwoity ( w kontekście jak wyżej).

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Re: Pierwszy temat-spalanie

Postautor: dofo » 20 lip 2008, 09:04

4,2-4,5 L/100 jest mozliwe
jadąc trasą równo i zgodnie z przepisami napewno :moto:
Chcialbys :mrgreen: :moto:


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości