Wybierak biegów
: 28 lut 2017, 11:49
Witam wszystkich pomocnych forumowiczów.
Mój problem przedstawia się następująca:
Poszedł wodzik zmiany biegów (wylata czwarty bieg powyżej 6 tys obr). Przystąpiłem z największą czułością na jaką mnie stać to wymiany wybieraka biegów. Zacząłem rozbierać silnik i jak się można domyślić napotkałem kilka barier.
1. Demontaż kosza sprzęgłowego - klucz do nakrętki jakoś sobie dorobię, na forum jest propozycja przeróbki z klucza 32.
2. Boczna pokrywa skrzyni biegów - pod przednim kołem zębatym znajduje się pokrywa. Po odkręceniu wszystkich śrub można nią obracać lecz za groma nie chce odkleić się od wałka. Podejrzewam łożysko... czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki magiczny sposób zdjąć tę pokrywę?
3. Podejrzewam również, że są jakieś szpile pod głowicą silnika, które będą trzymały dolną połowę bloku. Czy mam rację?
Z góry dzięki za pomoc.
Mój problem przedstawia się następująca:
Poszedł wodzik zmiany biegów (wylata czwarty bieg powyżej 6 tys obr). Przystąpiłem z największą czułością na jaką mnie stać to wymiany wybieraka biegów. Zacząłem rozbierać silnik i jak się można domyślić napotkałem kilka barier.
1. Demontaż kosza sprzęgłowego - klucz do nakrętki jakoś sobie dorobię, na forum jest propozycja przeróbki z klucza 32.
2. Boczna pokrywa skrzyni biegów - pod przednim kołem zębatym znajduje się pokrywa. Po odkręceniu wszystkich śrub można nią obracać lecz za groma nie chce odkleić się od wałka. Podejrzewam łożysko... czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki magiczny sposób zdjąć tę pokrywę?
3. Podejrzewam również, że są jakieś szpile pod głowicą silnika, które będą trzymały dolną połowę bloku. Czy mam rację?
Z góry dzięki za pomoc.