Wyjęcie gaźników do przeglądu

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Dugi
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 12 maja 2015, 10:30
Motocykl: Honda
Lokalizacja: śląskie

Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Dugi » 22 lut 2016, 11:50

Cześć.
Proszę o wskazówki w jaki sposób wyjmuje się zespół gaźników w Seven Fifty, co trzeba wymontować, gdzie odkręcić?
Chcę zrobić przegląd i czyszczenie.

Próbowałem to zrobić samemu, po zluzowaniu obejm gaźniki nawet nie drgnęły. Czy należy zdemontować airbox?

Dziękuję za podpowiedzi!

Tomek

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: lucafe » 22 lut 2016, 12:18

Hej
Ja zaczynałem od ściągnięcia króćców airboxa samo pudło zostaje, w luzowanie obejm się nie baw tylko je całkiem odkręć. Same gaźniki ściągałem na siłę, tzn po odkręceniu opasek powinieneś wyczuć, że gaźniki zaczynają się poruszać. Nie spiesz się za bardzo, kawałek po kawałku bo palce stracisz:D A jeszcze jedno.... licz się z problemami przy montowaniu króćców w airboxie, nie wiem, może jest na to jakaś metoda ale ja zawsze mam z tym najwięcej zabawy.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: tdi » 22 lut 2016, 12:39

Witaj
Niestety zawszę jest trochę problemów z gażnikami.Przy ściąganiu zawsze dobrze użyć WD-40 ,a przy zakładaniu używam silikonu w spraju.
Po wielu latach guma i plastiki robią się twarde , przy ponownym montażu podgrzewam je więc opalarką ( oczywiście w granicach rozsądku ) jest wtedy
zdecydowanie łatwiej.
Życzę powodzenia , pierwszym razem zawsze trudno :diabelek: potem już łatwizna :jupi:

Dugi
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 12 maja 2015, 10:30
Motocykl: Honda
Lokalizacja: śląskie

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Dugi » 23 lut 2016, 08:46

Dziękuję za porady :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: wiesiek3d » 24 lut 2016, 22:48

W serwisówce jest wszystko opisane, a króćce w airbox są wklejone.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Dugi
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 12 maja 2015, 10:30
Motocykl: Honda
Lokalizacja: śląskie

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Dugi » 26 lut 2016, 14:07

Cześć.
Serwisówka przygotowana.
Gaźniki zawsze mnie zniechęcały przez ilość części i brak wiedzy co do ustawień, tak było i w Hornetce i w SF, ale w końcu trzeba się przełamać i spróbować.

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Mariusz » 26 lut 2016, 14:13

Masz jakieś problemy z nimi, czy robisz to dla sportu? Ja na swojej SF zrobiłem ponad 55 tyś. i poza spuszczeniem paliwa z komór nawet ich nie dotknąłem.

Dugi
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 12 maja 2015, 10:30
Motocykl: Honda
Lokalizacja: śląskie

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Dugi » 26 lut 2016, 14:31

1. Pływające obroty.
2. Trudno pali.

Filtr, świece wymienione.
Synchro (wbrew porządkowi-przed czyszczeniem) zrobione na Carbotune.

avet
Junior
Junior
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2011, 20:03
Motocykl: honda seven fifty

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: avet » 03 mar 2016, 14:10

Przed zdjęciem gażników trzeba zdjąć airbox . Przy montarzu najpierw zakładam gażniki a potem naciągam airbox z wklejonymi gumowymi króćcami ( podgrzewam je suszarką do włosów ... silikonu nie stosuję bo potem mimo dokręcenia mogą się w trakcie eksploatacji zsunąć ) Gażniki rozebrałem całkowicie ( są fajne filmiki na necie ) . Regulację składu mieszanki zrobiłem wg.serwisówki . Najwięcej problemów miałem z synchronizacją - przy nierównomiernym zużyciu cylindrów skład mieszanki ustawia się indywidualnie dla każdego gażnika (mierzy się temp. poszczególnych cylindrów na kolanku rury wyd., dobry fachowiec ( gdzie ich szukać) może to zrobić na słuch )U mnie po całym tym czyszczeniu i regulacji wrażenia z jazdy i pracy silnika wyrażnie się poprawiły . Nie grzebałbym się przy tym ale jeden z gażników lał paliwo . Winny był zaworek iglicowy . Kupiłem w Larsonie ,po zamontowaniu nowy zaworek trzymał niższy poziom paliwa niż pozostałe (łatwo to sprawdzić).Pozostałe zaworki (ich wewnętrzne sprężynki)w trakcie eksploatacji wyrobiły się co skutkowało zwiększonym pożiomem paliwa w komorze pływakowej . Musiałem dokupić pozostałe zaworki i poziom był taki sam we wszystkich . Nie jestem mechanikiem , a wszystkiego dowiedziałem się z netu . Pozdrawiam .

Dugi
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 12 maja 2015, 10:30
Motocykl: Honda
Lokalizacja: śląskie

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Dugi » 04 mar 2016, 13:23

Cześć.
Dziękuję za wskazówki.

Odkręciłem wszystkie śruby i obejmy airboksa wg serwisówki.
Króćce są tak ciasno "pasowane" i tak twarde w niskich temperaturach (nieogrzewany garaż), że przesuwam jednak czyszczenie na cieplejsze dni, teraz musiałbym rozmontować siłowo, łatwo coś uszkodzić, lub grzać żeby guma była bardziej plastyczna.

T.

avet
Junior
Junior
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2011, 20:03
Motocykl: honda seven fifty

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: avet » 04 mar 2016, 19:40

Nie ściągaj czasami króćców z airboxa , one są tam na stałe . Odkręcasz śruby airboxa , poluzowujesz obejmy na króćcach w które wchodzą gażniki i lekko cofasz airbox . Powinny się wysunąć bez problemu . Do całej operacji trzeba zdemontować zbiornik paliwa .

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: KLOSZ » 04 mar 2016, 20:34

Suszarka do włosów twoim przyjacielem :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Calin667
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2020, 06:47
Motocykl: Honda CB750 seven fifty 1998
Lokalizacja: Creteil

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: Calin667 » 15 sie 2021, 10:51

Dobra Panowie a jak zdjąć i później zamontować linkę gazu, wyczuwam tam serie niefortunnych zdarzeń z tymi małymi sprężynkami
Chwila nie uwagi i już dzień po zakupie Honda odgryzła mi kciuk :rock: :diabelek:

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: bogd74 » 16 sie 2021, 01:18

Bez problemu...demontujesz i zakładasz linki już po wyciągnięciu gaźników.

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: pysio102 » 04 paź 2021, 10:39

Nie ściągaj czasami króćców z airboxa , one są tam na stałe . Odkręcasz śruby airboxa , poluzowujesz obejmy na króćcach w które wchodzą gażniki i lekko cofasz airbox . Powinny się wysunąć bez problemu . Do całej operacji trzeba zdemontować zbiornik paliwa .
Nie są na stałe, są tam wklejone-uszczelnione , ale nie wróżę sukcesu jesli chiałby ktoś je włożyć i uszczelnić bez wyjęcia całego airboxa z motocykla.


Ze swojego doswiadczenia powiem, że zdjąć to zawsze sie da króciec z gazników,(nie trzeba sie bać, tylko mocno je odciagać ,najlepiej jakby ktoś moto przytrzymał aby sie nie przesuwało) gorzej je potem nałozyć z powrotem, szczególnie te środkowe :lol:

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Wyjęcie gaźników do przeglądu

Postautor: bogd74 » 04 paź 2021, 12:08




Ze swojego doswiadczenia powiem, że zdjąć to zawsze sie da króciec z gazników,(nie trzeba sie bać, tylko mocno je odciagać ,najlepiej jakby ktoś moto przytrzymał aby sie nie przesuwało) gorzej je potem nałozyć z powrotem, szczególnie te środkowe :lol:
Wchodzą jak w masło...trzeba lekko ogrzać np.suszarką i delikatnie np. silikonem w sprayu spryskać ;)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości