Strona 1 z 4

: 22 wrz 2005, 16:39
autor: badek
A mam pytanko :oops: jeździcie na oryginalnych przełożeniach w SF czy kombinowaliście coś z tym ?

: 22 wrz 2005, 22:59
autor: Wojtas
Jeżdzę na orginalnych, ale zmieniłbym na szybsze(większa zębatka z przodu, mniejsza z tyłu), zapewne spadło by spalanie, co przy tych cenach paliwa jest słusznym rozwiązaniem.Pewnie są w Larsonie takie zębatki, jutro sprawdzę z ciekawości.

: 23 wrz 2005, 07:52
autor: badek
No bo ja właśnie jakies 2 tyg temu zmieniłem ... tył dałem 36 ząbków .....kurde, hayabusa sie zrobiiła normalnie z SF.
1 bieg - 90 km/h
2 bieg 125 km/h
3 bieg 165 km/h
4 bieg ponad 200 km/h....
5 jeszcze nie sprawdziłem :P

1,2,3 ok, odczuwalnie dłuższe biegi....wyraźnie słabsza na 4 i 5 biegu....po górach takich jak u mnie jadąc w 2 osoby trzeba redukowac często.

Obroty na 5 biegu :

100 km/h - 3600
120 km/h - 4500
140 km/h - 5100

wiec fajnie sie kreci jak jedzie sie po dłuzszych odcinkach prostej.

: 23 wrz 2005, 08:40
autor: lesor
No bo ja właśnie jakies 2 tyg temu zmieniłem ... tył dałem 36 ząbków .....kurde, hayabusa sie zrobiiła normalnie z SF.
1 bieg - 90 km/h
2 bieg 125 km/h
3 bieg 165 km/h
4 bieg ponad 200 km/h....
5 jeszcze nie sprawdziłem :P

1,2,3 ok, odczuwalnie dłuższe biegi....wyraźnie słabsza na 4 i 5 biegu....po górach takich jak u mnie jadąc w 2 osoby trzeba redukowac często.
wiec fajnie sie kreci jak jedzie sie po dłuzszych odcinkach prostej.
Dwa pytania mam:
Zdawczą Zostawiłeś oryginalnie?
Ile Ważysz?

: 23 wrz 2005, 09:06
autor: badek
Zdawcza została oryginalna - tył 36 zębów. idealnie pasuje łańcuch RK 108 ogniw - cały, bez rozkuwania.

Ważę teraz 82 kg :P....zima idzie :P w lecie mniej :D

: 23 wrz 2005, 11:42
autor: Zbigu
Ale obawiam się że z tym spalaniem to może wcale nie być tak słodko. A dlatego że sevenka ma gaźniki podciśnieniowe czyli stopień uchylenia przepustnicy zależy ściśle od podciśnienia w cylindrach, a co za tym idzie obciążenia silnika. Dlatego też przy szybszych przełożeniach trzeba będzie częściej redukować. Te 73 źrebaki to jest stanowczo za mało do takich eksperymentów ale to jest moje zdanie a dobrze się stało że ktoś zrobił eksperyment bo się dowiemy wszyscy czy warto to zrobić.

: 23 wrz 2005, 11:55
autor: badek
Hmmm....spalanie jeszcze do końca nie wiem ..ale na razie jest tak :

3 tygodnie temu jechałem sam do kumpla do Nowego Sącza z Porabki - przez suchą beskidzka, mszane dolną, limanowe itp......super droga, puściutka, jechałem z samego rana ( 6:30 ......tak sie powstrzymywałem od piffka w sobote :P ) w niedziele. Dodam, że nie jechałem powoli, predkość oscylowała non stop w granicach 120 km/h a dochodziła do 150 km/h ....na winklach trzeba było troche zwalniać :P górska droga, masa redukcji i krecenia...jechałem na ORYGINALNYM przełożeniu 15/40 i spalanie mi wyszło jakieś 7.2 l/100 km .....(cała trasa 330 km)

Po zmianie przełożenia na 15/36 wybrałem sie w ubiegły weekend w ta sama trasę ale z plecaczkiem ( + 54 kg :P ...chyba że mnie cygani ) oraz z zapakowanym na maxa Tankbagiem (dobre 15 kg) .....jechalismy niemalże takim samym tempem, tylko było to w piątek po południu to ruch większy, wiecej zwolnień, wyprzedzania katamaranów itp. Co ciekawe, spalanie mi wyszło 6,2 l/100 km :D

: 23 wrz 2005, 12:26
autor: Zbigu
Zrób trochę więcej testów zużycia w różnych warunkach, miasto, trasa. Niby tu masz trochę racji bo de facto silnik pracuje na niższych obrotach. Ale każda redukcja to zwiększone spalanie a i piąty bieg to już będzie muł i zwiększone uchylenie przepustnicy. A na marginesie jak przy 120-150 pali Ci 7,2l to ja uważm że to znacznie za dużo. Moja CB 750/stara z 80-cio konnym silnikiem/ przy takich prędkościach pali ok. 6,2l. Lesora jedna coś ok. 5,6, druga mniej. Takie zużycie to ja mam przy 200/h wiosną /temp. ok 10C/ a silnik ma wtedy jakieś 50-60C. Podejrzewam że stąd na zmienionych przełożeniach ten motocykl jeszcze jako tako jeździ. Jeżeli będzie mniej palił to i na pewno będzie dużo słabiej jeździł. Niestety kłania się prawo zachowania energii. Prawdopodobnie masz rozregulowane gaźniki a dokładniej poziom w komorach pływakowych. Można to zobaczyć po kolorze świec. Powinny być popielate czym ciemniejsze tym bogatsza mieszanka i zwiększone spalanie. Był gdzieś na forum poruszany temat spalania i nikt nie miał takiego jak Ty.

: 23 wrz 2005, 12:33
autor: badek
Kurcze chłopaki :P

Wszystko ok z tym spalaniem. Na oryginalnym przełożeniu jak jeżdziłem normalnie to tez niepaliła ponad 7 l. Ale zauważcie, że Wy jeździcie po płaskim terenie. A u mnie sa górki na podbeskidziu i to nie byle jakie :) co 250 - 200 m zakretasy, jak sie pałuje moto po tych górkach, same serpentyny i chcesz jechac dynamicznie (ze schodzeniem na kolanko) to ciągle masz wbite od 2 do 4 a najcześciej 3. O 5 zapomnijcie :P Wiec nie wiem czy spalanie rzedu 7 l było duże.

Na marginesie gaźniki mam zsynchronizowane, robie to ze 3 razy na sezon ( w poprzednim moto) dla kontroli bo mam najlepszego mechanika podbeskidzia koło siebie :)

: 23 wrz 2005, 12:42
autor: Zbigu
Ok, nie wziąłem pod uwadę górek, i Twojej b.dynamicznej jazdy. Dlatego też pisałem o testach zużycia paliwa w różnych sytuacjach. A co do gaźników to mam wrażenie że piszemy o dwóch różnych rzeczach. Synchro to synchro, a poziom to poziom, i jedno z drugim ma tyle wspólnego co koń z koniakiem. Sorki ale taka jest prawda.

: 23 wrz 2005, 12:48
autor: badek
Wiem :D sorki, ja sie źle wyraziłem....po prostu jak mówie "synchro" to miałem na mysli rozkrecenie w drobny mak, czyszczenie i regulacje :) Oddaje honor :P

A na marginesie ....kumpel ma XTZ ...normalnie po tych naszych górkach pali mu 6-6,5 l/100 km ....i pojechał do rumunii w tym roku,w karpaty ....przy takiej samej jeździe (szybkość, dynamika) spalanie oscylowało mu w granicach 7.3-8 l ....wiec jest róznica i to znaczna....no ale nie porównujmy beskidów do karpat :)

Wynika wiec z tego że jednak górki lubią paliwo :D :D :D

: 23 wrz 2005, 13:10
autor: Zbigu
A mnie w karpatach nie spalił wcale więcej, wręcz przeciwnie mniej. Jeżdziłem po stronie ukraińskiej, a tamto paliwo pomimo tego że wszyscy na nie klną, chyba jest lepsze od naszego. Czym paliwo tańsze tym przekręty się mniej opłacają. A tam wychodzi po przeliczeniu 2,5/l. A na płaskim to tam mi spaliła rekordowe 4,2l, standardowo 5,5l i też nie należę do turlaczy, co poniektórzy z forum wiedzą.
Może Matiej coś powie o spalaniu tam, bo też był w tym roku.
A czy poziom ustawiają Ci zgodnie z instrukcją czy tak z "urzędu"?, bo mimo wszystko, moim zdaniem, to trochę za dużo. A może licznik przekłamuje? Robiłeś porównanie kilometrów z innym moto?

: 23 wrz 2005, 13:17
autor: badek
Wiesz, że nie sprawdzałem licznika...może ....sprawdze go. Poza tym, podobno filtr powietrza jest wrażliwym punktem..a ja ne wymieniałem. Ale dzis mam mieć nowy to wymienie i sprawdze.

A wracając do Ukrainy to faktycznie : paliwo smierdzi jakimis rozpuszczalnikami ale jest znacznie lepsze niż w Polsce....u nas chyba jest za duzo dodatkow a nie ma paliwa :D

: 23 wrz 2005, 18:50
autor: Wojtas
A jednak coś w tych przełożeniach jest, bo jak miałem NH, to miałem niższe spalanie niż SF. Wynika to z tego że w NH jest ORGINALNIE tylna zębatka 38 zębów(za Larsonem), co przekłada się na mój wynik jak jechałem do Chorwacji to średnią miałem 4.3l/100km, przy prędkościach 90-110km/h.
A teraz mając SF ni cholery nie zejdzie poniżej 5.5l, przy 90-110km/h.
W Larsonie nie ma jednak zębatki 38 zębów, która byłaby najlepsza w/g mnie. :cry:

: 26 wrz 2005, 02:42
autor: Zbigu
Spróbuję, jak czas mi pozwoli, porównać przełożenia NH, SF, i mojej CB. To może bardzo wiele powiedzieć. Muszę tylko pokopać w papierach i policzyć żeby u siebie. Dam znać.

: 02 paź 2005, 14:27
autor: Wojtas
Dostałem od kumpla zębatkę zdawczą 16 zębów, jutro przełożę, i zobaczymy co to dało :P , wrażeniami z pewnością się podzielę z Wami . 8)

: 06 paź 2005, 22:51
autor: Wojtas
No i się okazało że to zębatka na łańcuch 530, a sf ma 525, więc z prób nici.

: 06 paź 2005, 23:47
autor: El Kriss
Jak Cie znam, to na zakładzie rozpoczniesz proces obróbki skrawaniem.. :lol:

: 07 paź 2005, 19:43
autor: Wojtas
Nie opłaca się :P , taka zębatka kosztuje ok:60zł.

: 10 paź 2005, 14:31
autor: badek
Dobra. 2000 km zrobione od wymiany zestawu napedowego na 15/36

Wrażania i fakty :

Znacznie dłuższe biegi, 5 pakuje sie praktcznie dopiero przy predkości 110 - 120 km/h. 4 i 5 są wyrażnie słabsze, zwłaszcza po górkach i przełęczach. Żeby dynamicznie przyspieszyć przy 60 km/h trza wbić na 2, z trójki sie chwile zastanawia. Elastyczność: od 80 do 140 km/h na trójce znacznie (!) lepsze przyspieszenie niż GSXR 750 '91 olejok na 4 biegu. V max . ponad 200 km/h .... dokładnie nie wiem bo ciągle coś wyjeżdza.. Spalanie : przy jeździe do 100 km/h ok. 5 l, przy mojej jeździe oscyluje w granicach 7 l, czasem ciut wiecej czasem ciut mniej. Maxymalnie przy nie schodzeniu poniżej 5 tys obr. 9 l. Ogólnie wrażenia : lepszy na trasie, silnik sie kreci znacznie niżej. Trzeba sie przyzwyczaić do częstszego redukowania przy ostrej jeździe. Wrażenie jest tak jakby doszła szóstka a zgubuła sie jedynka ale jakimś cudem 3 pierwsze biegi są w dalszym ciągu sakramencko mocne. Przez to moto wydaje sie dynamiczniejszy bo nie traci sie ułamka sekundy wrzucenie kolejnego biegu. Na koniec : mi pasi, kolejny zestaw kupie taki sam :P

: 10 paź 2005, 16:51
autor: Wojtas
Rozmawiałem z kolegą który niejeden motocykl naprawiał, i stwierdził że na jego gust to różnica silników CB SF i CBX polega na tym że w cbx-ie są po 2 spręrzyny zaworowe na jeden zawór, w SF po jednej, a to przekłada się na pracę silnika w górnym rejestrze obrotów. Dlatego Badka dziwi taka siła na pierwszych 3 biegach, z resztą nie wymagajmy super dynamiki przy tak odprężonym silniku.Kolega ten stwierdził również że, wałki rozrządu są identyczne w obu silnikach(jest to stwierdzenie nie poparte pomiarami wysokości krzywek, ani czasów otwarcia poszczególnych zaworów).
Wniosek z tego taki że pasowałoby jeszcze dołożyc te drógie spręrzyny zaworowe, i wtedy zmienić przełożenia na 15\36.

: 11 paź 2005, 07:25
autor: badek
Zgadzam sie z Toba Wojtek, te dodatkowe 20 koników było by wskazane na wyzszych biegach. Szukam góry z CBX-a. Zima idzie to można coś pokombinować :twisted:

: 11 paź 2005, 10:25
autor: badek
A jeszcze jedno ...idąc za literatura silniki CBX i SF sa faktycznie niemalże identyczne. Jednak czytamy " obniżono moc poprzez zmiany w głowicy, gaźniki oraz układ wydechowy".....z tego co sprawdziłem gaźniki są te same : przelot 34 mm, róznice moga być w dyszach. Wydech na pewno oryginalny tłumi znacznie. Ale wydaje mi sie że redukcje mocy az o 18 KM uzyskano na pewno na głowicy : może cos wałkami ale na pewno stopniem sprężania. Znacie może stopień sprężana CBX: bo znalazłem w necie że 11:1 a SF 9.3 :1 Natomiast wzmocniony rozrząd CBX (2 sprężyny) wynikaja chyba z tego że sie wyżej kreci.

: 11 paź 2005, 10:47
autor: Wojtas
W/g mnie to wygląda tak:
1.50%-zmniejszenie stopnia sprężania(tak jest najprościej, a kolega który zmienił głowicę w SF na tą z CBX-a twierdzi że napewno się różnią komorami spalania).
2.20%-inne dysze paliwa.
3.20%-po jednej sprężynie.
4.10%-wydech.
Może więc wystarczy lekkie splanowanie głowicy, dodanie sprężyn, oraz ingerencja w przegrody tłumników. Dysze paliwa to ostateczność, bo wrośnie spalanie.

: 11 paź 2005, 11:46
autor: lesor
A ja z tych opcji wybieram punkt 5.
Sprzedam sevenkę i kupię xj900 albo cb750 "zbigową".