. Jako że moc jest zaeżna od obrotów. Czyli moim zdaniem jak Ural ma powiedzmy 36 KM przy chyba 5600 obr (popraw mnie jesli sie myle ale zapomniałem ) to Ty po wprowadzeniu do niego 2 spreżyny kreciłes go powiedzmy do 7 tys a co za tym idzie był znacznie mocniejszy. Ale przy orotach 5600 miał tę sama moc !!
Przpraszam Cię mocno badek za to co napiszę ale piepszysz jak potłuczony. Musisz jeszcze trochę się pouczyć jeżeli chcesz zabierać głos na takie tematy. Otóż moc maksymalna to jest nic innego jak max. moment obtotowy w funkcji obrotów a nie jak piszesz moc zależy od obrotów. I jeżeli przy danych obrotach wzrośnie momoent to wzrośnie i moc. Tu wojtek ma rację. Jeżeli zniweluje się efekt rezonansu zamykania zaworów to prawdopodobnie wzrośnie moment obrotowy i przy danych obrotach moc wzrośnie. Jednocześnie przy momencie max na danych obrotach ciągnąc obroty w górę nie uzyskasz nic dlatego że krzywa momentu na wyższych obrotach niestety opada. Tylko optymale ustawienie momentu i obrotów przy jakich jest uzyskiwany daje optimum mocy. Konstruktorzy silników walczą z tym tematem 100 lat a Ty spłyciłeś go do podnoszenia obrotów. Zainstaluj sobie więc silnik od odkurzacza co się kręci 15000obr/min i będzisz śmigał 300/godz. Jeszcze raz Cię przepraszam za to co napisałem ale krew mi się zburzyła w żyłach i o mało nie dostałem zawału. Bacz na to że na forum są osoby w podeszłym wieku i mogą zejść po takich tekstach.
Powiem szczerze ze dopiero teraz przeczytałem co napisałeś i jestem poprostu w szoku
:)
Cóż ja na to Ci mogę odpowiedziec .... odsyłam do podręcznika mechaniki dla 1 klasy technikum mechanicznego
Elementarne zasady mechaniki :
Moc jest wprost proporcjonalna do obrotów i momentu obrotowego.
Moc możemy zwiększać poprzez zwiększenie szybkobieżności silnika i poprzez zwiększenie momentu.
Wzór na moc Ne=Mo*w
Ne- moc efektywna
Mo- moment obrotowy
w- ( omega) prędkość obrotowa w radianach na sek.
Tak więc keżeli uda ci się zwiększyć obroty przy tym samym momencie to moc wzrośnie !!!! I koniec. Nie ma tu więcej do gadania.Jeżeli wykrecisz silnik wyzej przy tym samym momencie obrotowym to moc wzrośnie liniowo !!! Musisz to zakapowac bo to jest wyliczalne !!
Tyle że najczęściej moment spada znacznie przy wysokich obrotach ( zjawiska falowe) tak więc obserwujemy maksimum mocy a potem spadek.Ale zawsze moc występuje wyżej niż maksymalny moment obrotowy !
Kolejna bzdura którą piszesz jest to ze jeżeli wzrasta moment to wzrasta równiez moc. To niedorzeczne !! Moc może wzrosnąć z moment spaść ! Oczywiście przy zmianie wartości prędkości obrotowej.
Popatrz chociazby na wykresy silników motocyklowych, dla przykładu podaję opis moto Guzzi :
"Silnik Brevy to pierwsza seryjna "750" w historii tej firmy zasilana elektronicznym wtryskiem paliwa (Weber-Marelli). Dla zmniejszenia emisji szkodliwych spalin zastosowano sondę lambda i w pełni regulowany katalizator. W stosunku do Nevady moc wzrosła o 1,5 kW (ok. 2 KM), a prędkość obrotowa silnika o 600 obr/min. Niestety, moment zmalał o prawie 5 Nm i jego maksymalna wartość występuje teraz 400 obr/min wyżej. Dla zmniejszenia zużycia oleju zmodyfikowano pierścienie tłokowe, a sam tłok w celu zmniejszenia tarcia pokryto grafitem."
No i co ? Pieprzą jak potłuczeni ?
Kolejny przykład : idenetyczne silniki a jakże rózne wartości
1. VTR Sp 1 - 132 KM/9500 ; 102 Nm /8000
2. VTR Firestorm - 110 KM/9000 ; 96 Nm/7000
3. Varadero - 94,5 KM/8000 ; 98 Nm/6000
Widac wyraźnie że czasem moc spada a moment rośnie ! Lub odwrotnie - moment rośnie a moc spada
Znowy pieprzą ?
Mylisz pojęcia chyba : sprawnośc silnika a moc i moment
Piszesz, że ciągnąc obroty w góre nic nie uzyskuję ..... przeciez to jest podstawowy sposób tuningu, podniesienia mocy i szybkości maksymalnych .... czemu spotowe motocykle czy samochody formuły 1 maja obroty rzedu 15 tyś a nie 5 tyś ? Bo żeby z danaj ograniczonej przepisami pojemności skokowej silniaka uzyskać wieksza moc to się go wykreca do kresu wytrzymałości
Więc Drogi kolego .....zanim powiesz że ktoś pieprzy jak potłuczony poucz się trochę a nie czytaj tylko "devockiej" prasy motocyklowej
Pozdrawiam serdecznie
PS. Ja tego momentu i mocy w sevence miałem ciut mało i stało sie - jezdze teraz VFR 800 Fi