Śruba spustu oleju

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 04 maja 2015, 10:15

Panowie, albo już zjebałem, albo bardzo się tego boje.

Wczoraj zmieniłem oleja w sevenie.
Wkręcam tę cholerną śrubę, klucz dynamometryczny ustawiony - zgodnie z instrukcją - na 35 Nm, kręcę, kręcę, i dupa.

Nie chce kliknąć, obraca się i obraca.

W obawie przed przekręceniem gwintu postanowiłem odpuścić.
Może spanikowałem.
Może ta cholerna miedziana podkładka jest tak sprężysta, że daje zaskakująco duży margines.
A może gwint najlepsze lata ma już za sobą.

Dziś rano patrzę, korek lekko mokry od oleju, na podłodze kilka kropel.
Tak więc albo nie dokręciłem ze strachu, albo już nie trzyma.

Stąd moje pytanie - co robić jak przekręcę?

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: szamanek5 » 04 maja 2015, 10:34

Jak masz gwint skręcony to są dwie opcje:
1. zmienić korek
2. zregenerować gwint w misce.
W zależności co się skończyło....
No chyba, że opcja chałturnicza zasmarować wszystko silikonem....
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Mariusz » 04 maja 2015, 10:41

Lub wkręcić korek na klej ;)
Najpewniej szlak trafił gwint w misce. A więc: helikola.
https://www.google.com/search?num=100&n ... kt3JCYGVII

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: szamanek5 » 04 maja 2015, 11:05

Z całym szacunkiem, ale na klej to można wklejać przed sprzedażą pojazdu. Bo jak Ci przyjdzie odkręcać samemu to może przyjść potrzeba rozwiercania korka.
Jakby coś to tym: http://allegro.pl/masa-uszczelniajaca-s ... 05255.html
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 04 maja 2015, 12:19

No to pięknie.

Pocieszające, że regeneracja gwintu tym helicoilem jest raczej mało problematyczna.

Dzięki!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Wojtas » 04 maja 2015, 17:09

Spróbuj dokręcać jeszcze tym kluczem dyno, ALE ustaw na nim 10-15 Nm jeżeli ma taki niski zakres. Jeżeli nadal idzie "miękko" ta śruba spustowa, a klucz nie "tyka' to już wszystko jasne...szlak trafił gwint w misce olejowej. Jeżeli klucz będzie "tykał" to dodawaj po 5 Nm i dokręcaj.
Ja ZAWSZE dokręcam śruby kluczem dynanometrycznym przynajmniej w 2, a najlepiej w 3 etapach. Zaczynam zawsze od 50% docelowej siły dokręcania podanej w instrukcji. Wtedy nie ma problemu.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 13 maja 2015, 10:11

No i niestety, nie przestaje się kręcić.

U Cerbola nie robią takich rzeczy, Motorownia jak zwykle nie odbiera. W Rapidzie nie mają gwintów o tej średnicy.

Sam trochę niepewnie się czuję, zresztą nie mam za bardzo warunków w garażu, aby dobrać się do silnika od spodu.

Fuck.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: tdi » 13 maja 2015, 11:16

Gwintowanie tu raczej nic już nie da ,prawdopodobnie już po gwincie.
Aluminium jest kapryśne , teraz klej a po sezonie miska w dół i spawanko .
Niestety tłumiczek też trzeba będzie zdemontować :P

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: KLOSZ » 13 maja 2015, 13:31

Pakuły nawiń i będzie trzymało do jesieni. :hahaha:
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: szamanek5 » 13 maja 2015, 14:28

Albo taśmą teflonową ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 13 maja 2015, 14:43

Dobra, przemyślałem sprawę, i w poniedziałek odstawiam do zrobienia.
Nie będę się bawił w rozwiązania tymczasowe, mam na czym jeździć w sumie (a raczej będę miał, jak wulkanizator się sprawi).

TDI - dzięki za ostrzeżenie!

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 12 cze 2015, 07:15

No dobra. Miska zaspawana i nagwintowana.

Polatałem sobie trochę wczoraj wieczorem, i po raz kolejny dochodzę do wniosku, że ten motór sprawia niesamowitę radochę.

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Hyde » 14 cze 2015, 00:35

Mi leży jak dobrze dopasowana rękawiczka, po za tym nie liczy się czy motór, motorek, motocykl, moplik itp. tylko frajda z jazdy :)

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: krzysiek_m » 14 cze 2015, 17:51

Polatałem sobie trochę wczoraj wieczorem, i po raz kolejny dochodzę do wniosku, że ten motór sprawia niesamowitę radochę.
To co? Nowy DL1000 jako następny pojazd? :]

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 14 cze 2015, 21:35

Nie wiem. Póki co nie mam ciśnienia na zmianę.
DLem się jeszcze nacieszę, świetnie się sprawdza w trasie.
Jak się znudzi, to się zobaczy. Za parę lat może pojawią się jakieś ciekawe alternatywy.
Jestem ciekaw tego nowego czarnucha.

W każdym razie - Sevena zostaje bezdyskusyjnie.

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: krzysiek_m » 14 cze 2015, 23:21

:-) No i dobrze :-).
Te duże turystyki coś w sobie mają...

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: pysio102 » 21 lip 2015, 23:01

nie przesadzacie z tym kluczem dynamometrycznym do korka oleju? do głowicy to rozumiem ale do takich pierdół? :]

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Wojtas » 22 lip 2015, 08:13

Jeżeli komuś brak wyczucia w rękach, to lepiej to dokręcić takim kluczem. Skutki przedobrzenia przy dokręcaniu ręcznym jak widać opłakane.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: krzysiek_m » 22 lip 2015, 09:53

No raczej: do spustu oleju, do świec, do pokryw zaworów, do osi, do zacisków hamulcowych.
Nie wiem jak twój, ale mój motocykl jest podokręcany tak jak japońce chcieli :-).

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: watson » 22 lip 2015, 13:04

Jeżeli komuś brak wyczucia w rękach, to lepiej to dokręcić takim kluczem. Skutki przedobrzenia przy dokręcaniu ręcznym jak widać opłakane.
Zachciało mi się chodzić na korbownię, to mam efekty :)

A tak poważnie - obawiam się, że w moim przypadku nie była to kwestia siły, tylko raczej tego, że zwoje gwintu wskoczyły krzywo i wszystko się zmieliło.

Na szczęście sprawa załatwiona.

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: pysio102 » 29 lip 2015, 19:26

a w orginale jaka tam jest śruba z magnesem czy bez bo mam bez

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Mariusz » 29 lip 2015, 20:27

Ja też mam bez.

Awatar użytkownika
markali
Senior
Senior
Posty: 114
Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:25
Motocykl: seven-fifty
Lokalizacja: Prószków/op.

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: markali » 30 kwie 2017, 19:57

Wymieniłem olej i po kilku godzinach widzę kroplę na korku. Dałem nową uszczelkę miedzianą gdyż taką dostałem z filtrem. Może być miedziana? Wcześniej miałem chyba z miękkiego alu a na gwincie było trochę czegoś czarnego gumowego? silikonowego? Nie wiem co to było za uszczelnienie. Nowa miedziana jest delikatnie większa niestety ale dzisiaj niedziela i zdobycia mniejszej możliwości nie miałem i olej nalany. Myślałem że będzie ok. Mniejsza - czyli większa powierzchnia styku powinna pomóc. Ale jeśli nie to jak uszczelniacie gwint? Mieliście takie przypadki?
Taka pierdoła a nie mogę jeździć! :)
Szukam sevenki!

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: Wojtas » 30 kwie 2017, 20:34

Wymieniłem olej i po kilku
Taka pierdoła a nie mogę jeździć! :)
No weź nie panikuj, tylko wsiadaj na moto i jazda w trasę. Kropla, dwie, trzy dziennie to nie wyciek. Uszczelnisz w wtorek. Na postoju sprawdzaj poziom oliwy.
PS. ortodoksi z tego forum mnie zlinczują zapewnie :P
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
markali
Senior
Senior
Posty: 114
Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:25
Motocykl: seven-fifty
Lokalizacja: Prószków/op.

Re: Śruba spustu oleju

Postautor: markali » 30 kwie 2017, 20:57

Wymieniłem olej i po kilku
Taka pierdoła a nie mogę jeździć! :)
No weź nie panikuj, tylko wsiadaj na moto i jazda w trasę. Kropla, dwie, trzy dziennie to nie wyciek. Uszczelnisz w wtorek. Na postoju sprawdzaj poziom oliwy.
PS. ortodoksi z tego forum mnie zlinczują zapewnie :P
Przejechać się da oczywiście ale trzeba brać pod uwagę że ta kropla, dwie, trzy to na postoju!
Najbardziej chodziło mi o to czym uszczelnić gwint jeśli odpowiednia podkładka będzie puszczać! Coś tam na gwincie było i to mnie zastanawia!
Twój pomysł oczywiście mi się podoba! :)
Szukam sevenki!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości