Strona 1 z 2

Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 09 sty 2015, 16:45
autor: OCRG
Witam wszystkich w te chlodne dni!!!
Mam problem z nazwaniem po polsku zbiorniczka ktory zamocowany jest do ramy pod zbiornikiem paliwa po prawej stronie, ma 3 wejscia na wezyki, a jeden z wezykow wchodzi do pokrywy klawiatury. W angielskiej serwisowce jest to pokazane w dziale fuel system rozdzial 5-4 w okienku.
Prosze o poprawna nazwe tego zbiorniczka i o informacje czy moge go umiescic troche nizej niz fabrycznie jesto uczynione.
Z gory dziekuje i pozdrawiam :)

Re: breather tank?

: 09 sty 2015, 17:57
autor: KLOSZ
Wydaje mi sie, że to jest zbiornik oleju i innego syfu wydobywajacego sie z odmy. Jakos jednym slowem to trudno bedzie nazwac (chyba).

Re: breather tank?

: 09 sty 2015, 19:30
autor: Mariusz
Tak jak pisze Klosz. Nie słyszałem jakiejś fachowej nazwy.
Dawniej (np. Fiat 125p) przewód odmy łączony był bezpośrednio z filtrem powietrza.
Moim zdaniem możesz bez problemu umieścić go trochę niżej.

Re: breather tank?

: 09 sty 2015, 21:00
autor: KLOSZ
Tam zdaje sie dochodzi odma i przelew z baku, i pozniej jest to wyprowadzone na dol wezykiem kolo stopki - dobrze pamietam?

Re: breather tank?

: 09 sty 2015, 21:50
autor: Tomek_B
według niemieckiej serwisówki jest to : motorentlüftungs behalter
czyli po naszemu pojemnik odpowietrznika silnika

Re: breather tank?

: 10 sty 2015, 10:25
autor: OCRG
Dziekuje panowie za szybka pomoc.
Klosz dobrze pamietasz dzisiaj dokladnie po jasnemu obejrzalem i jest tak jak pisales dokladnie.
Tomku B tak by to nalezalo tlumaczyc i chyba nie inaczej.
Jeszcze raz bardzo dziekuje, a potrzebne mi to bo rzezbie od wczoraj nowy bak ze styroduru (jak pamietacie robie CRa) i ten zbiornik mi troche przeszkadza, ale skoro moge go przeniesc to luz malina.
PROBLEM:
Zauwazylem jeszcze jeden problem, mianowicie jako filtry powietrza chce dac tuby aluminiowe, lecz zauwazylem ze dwom wewnetrznym bedzie przeszkadzac rama. Rozwiazaniem mogloby byc skrucenie wszystkich kruccow miedzy gaznikami a kolektorem dolotowym i wyfrezowaniu krotszych tub przed gaznikiem, tylko pytanie czy wiaze sie to z czyms wiecej niz regulacja gaznikow.
Ps: Gdzie moge zalozyc temat w ktorym bede mogl zdawac relacje z postepow mojego projektu CR i gdzie bede Was mogl "zameczac" swoimi pytaniami.
Pozdrawiam i zajebiscie byc wsrod Was ołjeeee :)

Re: breather tank?

: 10 sty 2015, 12:23
autor: KLOSZ
...
Ps: Gdzie moge zalozyc temat w ktorym bede mogl zdawac relacje z postepow mojego projektu CR i gdzie bede Was mogl "zameczac" swoimi pytaniami.
Dawaj do dzialu Mechanika :)

Już przeniosłem ten wątek jak widac :) Zmień tylko tytuł pierwszego postu, żeby nie dotyczyl jedynie breather tanku, tylko szerzej, cos w stylu Sevenka w stylu CafeRacer czy jakoś tak :) I tam rzucaj pytania i relacjonuj (pamietaj o robieniu zdjec z postepow w robocie ;) ).

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 10 sty 2015, 15:04
autor: OCRG
Okej skoro watek juz trafil do odpowiedniego dzialu, to jestem Wam winien kilka wyjasnien z tego co chce zrobic z mojej Sevenki.
Plan jest taki aby powstal z niej CR, chce zmienic calkiem zbiornik paliwa , ktory zamiezam sam wykonac, potem zadupek, kiera na clipach, jeden zegar,przod rzucony na glebe (juz jest 22mm w dol), przekazniki na kierownicy zostana orginalne zmienie tylko manetki i lusterka najprawdopodobnie jako zakonczenia kierownicy, no i za co mnie bedziecie nienawidzic utne troche zelastwa z tylu bo za dlugie jest.
Generalnie poza bakiem, siedzeniem, kierownica i lusterkami wszystko bedzie orginalne , ewentualnie zmieni miejsce polozenia jak np: akumulator i podnurzki.
Motorek bedzie bardzo podobny do hondy cb 750 zbudowanej przez chlopakow z "99garage", naprawde warta obejzenia.
Moja narazie wyglada tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu ksztalt baku, ktorego napewno nie wykozystam:

Obrazek

Zbiornik paliwa jak juz w watku wczesniej napisalem jest w trakcie roboty, do jutra powinienem skonczyc wycinac kanal na rame, zdjecia z tego procesu jutro dorzuce.
Lece robic dalej bo szkoda czasu, pozdrawiam :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 10 sty 2015, 18:01
autor: KLOSZ
No i pikny wątek nam sie na forumie zrobil. Rozumiem, ze na wiosennym, albo sierpniowym spotkaniu forumowym sie meldujesz, zeby dokonac oficjalnej premiery w realu? :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 10 sty 2015, 19:35
autor: OCRG
Na Hondzie i na CB moglbym sie postarac, ale napewno nie na Sevence lecz na Horneciku .
Nie chce robic lipy i nie chce sie zabardzo spieszyc poza tym fundusze beda wplywac systemem falowym tzn. beda i nie beda hehe, a premiere przewiduje na wiosne roku 2016 i to jesli mi kopalni nie zamkna.
Jutro zdjecia z postepow przy baku , pozdro :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 10 sty 2015, 22:30
autor: KLOSZ
Spoko, spoko, i na Horneciku moze byc. Ktos z Twoich okolic pewnie bedzie jechal, wiec mozna sie zgrać, przyjechac i spotkac :)
Mamy tu takiego jednego na Hornecie... :D

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 11 sty 2015, 15:25
autor: wiesiek3d
Hmm powiem że z Louis bardziej mi się podoba przeróbka niż te z Garage.
http://www.motorradonline.de/testsfahrb ... 4#4-507928
Może uzupełnij skąd jesteś ?

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 11 sty 2015, 19:56
autor: OCRG
Wiesku myslalem, ze w ognisku wszystko napisalem, jesli nie to przepraszam. Jestem ze slaska a dokladnie z gliwic.
Jesli chodzi o louisa to nie widzialem tego CRa, a bardzo Tobie dziekuje bo te zdjecia cos mi pokazaly nad czym sie zastanawialem, mianowicie jak Sevenka bedzie wygladac z widoczna rama pod siedzeniem. Teraz juz wiem, dzieki.
ps: niestety z powodu sytuacji jaka mnie i moich braci gornikow obdarowal rzad RP, bede od dzisiejszej nocnej zmiany uczestniczyl w akcji protestacyjnej tak ze zwolnie troche z projektem i obiecane zdjecia wpadna do wgladu w nieco pozniejszym czasie, sorry ale nie dam sie wyruchac i bede walczyl o swoja "Grube"
Pyrsk Ludkowie :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 11 sty 2015, 20:29
autor: brakus
OCRG na protest zabierz kajet i ołówek i szkicuj, szkicuj CRa :) jest czas :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 11 sty 2015, 22:18
autor: driver
odkupie kiere i zegary z sevenki

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 12 sty 2015, 22:37
autor: wiesiek3d
To uzupełnij swój profil chopie i nie dejcie sie wyruchać tym darmozjadom.

Re: breather tank?

: 18 sty 2015, 12:06
autor: Hyde
PROBLEM:
Zauwazylem jeszcze jeden problem, mianowicie jako filtry powietrza chce dac tuby aluminiowe, lecz zauwazylem ze dwom wewnetrznym bedzie przeszkadzac rama. Rozwiazaniem mogloby byc skrucenie wszystkich kruccow miedzy gaznikami a kolektorem dolotowym i wyfrezowaniu krotszych tub przed gaznikiem, tylko pytanie czy wiaze sie to z czyms wiecej niz regulacja gaznikow.
Od mojego mechanika dowiedziałem się że zmiana nawet filtra powietrza na sportowy powoduje zmianę stosunku powietrze paliwo czyli mieszanki, więc trzeba regulować, pytałem się czy jak wydech zmienię trzeba cos mieszać w gaźnikach powiedział że nie bo już samo ujście spalin nie wpływa na nic, więc można teoretycznie zdjąć tłumik i latać dalej.

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 18 sty 2015, 18:32
autor: wiesiek3d
Powiem tak, po wymianie wydechów czy filtrów powietrza motocykl powinien przejść regulację gaziorów, ale mechanicy regulują i tak według serwisówki czyli na 1,5 obr. śrubą składu mieszanki i gotowe.
Porządną regulację przeprowadzi profi warsztat który na wyposażeniu musi mieć profi sprzęt.

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 30 sty 2015, 14:20
autor: Hyde
Dzięki Wiesiu za info, zaskoczę swojego mechanika ciekawe co powie ;-].

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 30 sty 2015, 14:55
autor: KLOSZ
No tak, bo do tego potrzebne są albo świece Colortune, albo analizator spalin :)
Niektórzy robią to jeszcze "na ucho", ale przy 4 gaznikach rzadko sie to udaje tą metodą ;)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 30 sty 2015, 22:19
autor: wiesiek3d
Potrzebne są co najmniej 2 rzeczy: porządny obrotomierz z podziałem co 50 obr. i porządny wakuometr, to jest podstawa którą uzupełnić można o świecę colortune o której nasz szanowny admin wspomniał.
Analizator spalin myślę że nie jest potrzebny,, no chyba żebyś mierzył w każdym wydechu z osobna bo inaczej raczej mija się to z celem przy zasilaniu wieloma gaźnikami.
Nie ważne czy po wymianie filtra czy wydechów ,tymi urządzeniami jesteś w stanie prawie perfekcyjnie ustawić skład mieszanki.
100% zadowolenia :moto:

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 30 sty 2015, 22:26
autor: KLOSZ
Wakuometry pominalem, bo zalozylem, ze zmiana wydechow nie rozwala synchro miedzy gaznikami, a chyba glownie do tego potrzebe sa wakuometry. Z analizatorem spalin rzeczywiscie slabo, bo cylindry mieszaja do wspolnej rury, pozostaje Colortune i wprawna reka.

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 05 lut 2015, 16:32
autor: wiesiek3d
Podczas regulacji składu mieszanki na 100% rozjedzie się synchro.

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 14 lut 2015, 13:25
autor: reles
SF nie ma regulacji składu mieszanki, ta śruba jest od składu na wolnych obrotach i do ~1/32 obrotu manetki (tzw. off-idle). Regulację robi się wysokością igły ( i kształtem) oraz rozmiarem dyszy głównej.

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

: 14 lut 2015, 18:23
autor: wiesiek3d
Błąd ,regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma wielki wpływ na pracę silnika nawet do 3/4 uchylenia przepustnicy :boje_sie: .
Iglicą i wielkością dyszy głównej reguluje się skład mieszanki max. obrotów, ale to również ma wpływ na regulację składu mieszanki wolnych obrotów.
Hmmm poszukaj i poczytaj, niestety przy SF trzeba się cofnąć z mechaniką zasilania to poprzedniej epoki, gaźnikowców.