Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
OCRG
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2014, 11:47
Motocykl: CB 750 f2, Cb 600f
Lokalizacja: Śląsk, Gliwice

Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: OCRG » 09 sty 2015, 16:45

Witam wszystkich w te chlodne dni!!!
Mam problem z nazwaniem po polsku zbiorniczka ktory zamocowany jest do ramy pod zbiornikiem paliwa po prawej stronie, ma 3 wejscia na wezyki, a jeden z wezykow wchodzi do pokrywy klawiatury. W angielskiej serwisowce jest to pokazane w dziale fuel system rozdzial 5-4 w okienku.
Prosze o poprawna nazwe tego zbiorniczka i o informacje czy moge go umiescic troche nizej niz fabrycznie jesto uczynione.
Z gory dziekuje i pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2015, 14:29 przez OCRG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: breather tank?

Postautor: KLOSZ » 09 sty 2015, 17:57

Wydaje mi sie, że to jest zbiornik oleju i innego syfu wydobywajacego sie z odmy. Jakos jednym slowem to trudno bedzie nazwac (chyba).
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: breather tank?

Postautor: Mariusz » 09 sty 2015, 19:30

Tak jak pisze Klosz. Nie słyszałem jakiejś fachowej nazwy.
Dawniej (np. Fiat 125p) przewód odmy łączony był bezpośrednio z filtrem powietrza.
Moim zdaniem możesz bez problemu umieścić go trochę niżej.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: breather tank?

Postautor: KLOSZ » 09 sty 2015, 21:00

Tam zdaje sie dochodzi odma i przelew z baku, i pozniej jest to wyprowadzone na dol wezykiem kolo stopki - dobrze pamietam?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Tomek_B
stary Seveniarz
Posty: 416
Rejestracja: 17 sie 2011, 21:06
Motocykl: Seveny już nie ma, jest boGSer
Lokalizacja: Grudziądz

Re: breather tank?

Postautor: Tomek_B » 09 sty 2015, 21:50

według niemieckiej serwisówki jest to : motorentlüftungs behalter
czyli po naszemu pojemnik odpowietrznika silnika

OCRG
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2014, 11:47
Motocykl: CB 750 f2, Cb 600f
Lokalizacja: Śląsk, Gliwice

Re: breather tank?

Postautor: OCRG » 10 sty 2015, 10:25

Dziekuje panowie za szybka pomoc.
Klosz dobrze pamietasz dzisiaj dokladnie po jasnemu obejrzalem i jest tak jak pisales dokladnie.
Tomku B tak by to nalezalo tlumaczyc i chyba nie inaczej.
Jeszcze raz bardzo dziekuje, a potrzebne mi to bo rzezbie od wczoraj nowy bak ze styroduru (jak pamietacie robie CRa) i ten zbiornik mi troche przeszkadza, ale skoro moge go przeniesc to luz malina.
PROBLEM:
Zauwazylem jeszcze jeden problem, mianowicie jako filtry powietrza chce dac tuby aluminiowe, lecz zauwazylem ze dwom wewnetrznym bedzie przeszkadzac rama. Rozwiazaniem mogloby byc skrucenie wszystkich kruccow miedzy gaznikami a kolektorem dolotowym i wyfrezowaniu krotszych tub przed gaznikiem, tylko pytanie czy wiaze sie to z czyms wiecej niz regulacja gaznikow.
Ps: Gdzie moge zalozyc temat w ktorym bede mogl zdawac relacje z postepow mojego projektu CR i gdzie bede Was mogl "zameczac" swoimi pytaniami.
Pozdrawiam i zajebiscie byc wsrod Was ołjeeee :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: breather tank?

Postautor: KLOSZ » 10 sty 2015, 12:23

...
Ps: Gdzie moge zalozyc temat w ktorym bede mogl zdawac relacje z postepow mojego projektu CR i gdzie bede Was mogl "zameczac" swoimi pytaniami.
Dawaj do dzialu Mechanika :)

Już przeniosłem ten wątek jak widac :) Zmień tylko tytuł pierwszego postu, żeby nie dotyczyl jedynie breather tanku, tylko szerzej, cos w stylu Sevenka w stylu CafeRacer czy jakoś tak :) I tam rzucaj pytania i relacjonuj (pamietaj o robieniu zdjec z postepow w robocie ;) ).
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

OCRG
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2014, 11:47
Motocykl: CB 750 f2, Cb 600f
Lokalizacja: Śląsk, Gliwice

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: OCRG » 10 sty 2015, 15:04

Okej skoro watek juz trafil do odpowiedniego dzialu, to jestem Wam winien kilka wyjasnien z tego co chce zrobic z mojej Sevenki.
Plan jest taki aby powstal z niej CR, chce zmienic calkiem zbiornik paliwa , ktory zamiezam sam wykonac, potem zadupek, kiera na clipach, jeden zegar,przod rzucony na glebe (juz jest 22mm w dol), przekazniki na kierownicy zostana orginalne zmienie tylko manetki i lusterka najprawdopodobnie jako zakonczenia kierownicy, no i za co mnie bedziecie nienawidzic utne troche zelastwa z tylu bo za dlugie jest.
Generalnie poza bakiem, siedzeniem, kierownica i lusterkami wszystko bedzie orginalne , ewentualnie zmieni miejsce polozenia jak np: akumulator i podnurzki.
Motorek bedzie bardzo podobny do hondy cb 750 zbudowanej przez chlopakow z "99garage", naprawde warta obejzenia.
Moja narazie wyglada tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu ksztalt baku, ktorego napewno nie wykozystam:

Obrazek

Zbiornik paliwa jak juz w watku wczesniej napisalem jest w trakcie roboty, do jutra powinienem skonczyc wycinac kanal na rame, zdjecia z tego procesu jutro dorzuce.
Lece robic dalej bo szkoda czasu, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: KLOSZ » 10 sty 2015, 18:01

No i pikny wątek nam sie na forumie zrobil. Rozumiem, ze na wiosennym, albo sierpniowym spotkaniu forumowym sie meldujesz, zeby dokonac oficjalnej premiery w realu? :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

OCRG
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2014, 11:47
Motocykl: CB 750 f2, Cb 600f
Lokalizacja: Śląsk, Gliwice

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: OCRG » 10 sty 2015, 19:35

Na Hondzie i na CB moglbym sie postarac, ale napewno nie na Sevence lecz na Horneciku .
Nie chce robic lipy i nie chce sie zabardzo spieszyc poza tym fundusze beda wplywac systemem falowym tzn. beda i nie beda hehe, a premiere przewiduje na wiosne roku 2016 i to jesli mi kopalni nie zamkna.
Jutro zdjecia z postepow przy baku , pozdro :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: KLOSZ » 10 sty 2015, 22:30

Spoko, spoko, i na Horneciku moze byc. Ktos z Twoich okolic pewnie bedzie jechal, wiec mozna sie zgrać, przyjechac i spotkac :)
Mamy tu takiego jednego na Hornecie... :D
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 11 sty 2015, 15:25

Hmm powiem że z Louis bardziej mi się podoba przeróbka niż te z Garage.
http://www.motorradonline.de/testsfahrb ... 4#4-507928
Może uzupełnij skąd jesteś ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

OCRG
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2014, 11:47
Motocykl: CB 750 f2, Cb 600f
Lokalizacja: Śląsk, Gliwice

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: OCRG » 11 sty 2015, 19:56

Wiesku myslalem, ze w ognisku wszystko napisalem, jesli nie to przepraszam. Jestem ze slaska a dokladnie z gliwic.
Jesli chodzi o louisa to nie widzialem tego CRa, a bardzo Tobie dziekuje bo te zdjecia cos mi pokazaly nad czym sie zastanawialem, mianowicie jak Sevenka bedzie wygladac z widoczna rama pod siedzeniem. Teraz juz wiem, dzieki.
ps: niestety z powodu sytuacji jaka mnie i moich braci gornikow obdarowal rzad RP, bede od dzisiejszej nocnej zmiany uczestniczyl w akcji protestacyjnej tak ze zwolnie troche z projektem i obiecane zdjecia wpadna do wgladu w nieco pozniejszym czasie, sorry ale nie dam sie wyruchac i bede walczyl o swoja "Grube"
Pyrsk Ludkowie :)

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: brakus » 11 sty 2015, 20:29

OCRG na protest zabierz kajet i ołówek i szkicuj, szkicuj CRa :) jest czas :)
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

driver
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2014, 17:39
Motocykl: DT125.ER5. sevenfifty.
Lokalizacja: GOLENIÓW

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: driver » 11 sty 2015, 22:18

odkupie kiere i zegary z sevenki

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 12 sty 2015, 22:37

To uzupełnij swój profil chopie i nie dejcie sie wyruchać tym darmozjadom.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: breather tank?

Postautor: Hyde » 18 sty 2015, 12:06

PROBLEM:
Zauwazylem jeszcze jeden problem, mianowicie jako filtry powietrza chce dac tuby aluminiowe, lecz zauwazylem ze dwom wewnetrznym bedzie przeszkadzac rama. Rozwiazaniem mogloby byc skrucenie wszystkich kruccow miedzy gaznikami a kolektorem dolotowym i wyfrezowaniu krotszych tub przed gaznikiem, tylko pytanie czy wiaze sie to z czyms wiecej niz regulacja gaznikow.
Od mojego mechanika dowiedziałem się że zmiana nawet filtra powietrza na sportowy powoduje zmianę stosunku powietrze paliwo czyli mieszanki, więc trzeba regulować, pytałem się czy jak wydech zmienię trzeba cos mieszać w gaźnikach powiedział że nie bo już samo ujście spalin nie wpływa na nic, więc można teoretycznie zdjąć tłumik i latać dalej.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 18 sty 2015, 18:32

Powiem tak, po wymianie wydechów czy filtrów powietrza motocykl powinien przejść regulację gaziorów, ale mechanicy regulują i tak według serwisówki czyli na 1,5 obr. śrubą składu mieszanki i gotowe.
Porządną regulację przeprowadzi profi warsztat który na wyposażeniu musi mieć profi sprzęt.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: Hyde » 30 sty 2015, 14:20

Dzięki Wiesiu za info, zaskoczę swojego mechanika ciekawe co powie ;-].

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: KLOSZ » 30 sty 2015, 14:55

No tak, bo do tego potrzebne są albo świece Colortune, albo analizator spalin :)
Niektórzy robią to jeszcze "na ucho", ale przy 4 gaznikach rzadko sie to udaje tą metodą ;)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 30 sty 2015, 22:19

Potrzebne są co najmniej 2 rzeczy: porządny obrotomierz z podziałem co 50 obr. i porządny wakuometr, to jest podstawa którą uzupełnić można o świecę colortune o której nasz szanowny admin wspomniał.
Analizator spalin myślę że nie jest potrzebny,, no chyba żebyś mierzył w każdym wydechu z osobna bo inaczej raczej mija się to z celem przy zasilaniu wieloma gaźnikami.
Nie ważne czy po wymianie filtra czy wydechów ,tymi urządzeniami jesteś w stanie prawie perfekcyjnie ustawić skład mieszanki.
100% zadowolenia :moto:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: KLOSZ » 30 sty 2015, 22:26

Wakuometry pominalem, bo zalozylem, ze zmiana wydechow nie rozwala synchro miedzy gaznikami, a chyba glownie do tego potrzebe sa wakuometry. Z analizatorem spalin rzeczywiscie slabo, bo cylindry mieszaja do wspolnej rury, pozostaje Colortune i wprawna reka.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 05 lut 2015, 16:32

Podczas regulacji składu mieszanki na 100% rozjedzie się synchro.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: reles » 14 lut 2015, 13:25

SF nie ma regulacji składu mieszanki, ta śruba jest od składu na wolnych obrotach i do ~1/32 obrotu manetki (tzw. off-idle). Regulację robi się wysokością igły ( i kształtem) oraz rozmiarem dyszy głównej.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Sevenkowy Cafe Racer Projekt

Postautor: wiesiek3d » 14 lut 2015, 18:23

Błąd ,regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma wielki wpływ na pracę silnika nawet do 3/4 uchylenia przepustnicy :boje_sie: .
Iglicą i wielkością dyszy głównej reguluje się skład mieszanki max. obrotów, ale to również ma wpływ na regulację składu mieszanki wolnych obrotów.
Hmmm poszukaj i poczytaj, niestety przy SF trzeba się cofnąć z mechaniką zasilania to poprzedniej epoki, gaźnikowców.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości