Strona 1 z 1
					
				stopa centralna
				: 17 cze 2014, 12:41
				autor: pysio102
				Witam, mam pytanie odnośnie zamocowanie sprężyny w stopie centralnej, jak powinna być zamocowana
1)dłuższym drutem do stopy-po postawniemu motocykla na niej dłuższy drut będzie na dole
2)dłuższym drutem do "ramy"-po postawieniu motocykla na stopie któtszy będzie na dole
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 17 cze 2014, 16:55
				autor: TOMI
				Kto chętny wskoczyć w papcie i do garażu śmignąć celem sprawdzenia zagadnienia 
![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 17 cze 2014, 18:16
				autor: KLOSZ
				Ja sprawdzalem, ale w Trampku jest inaczej 
![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 18 cze 2014, 07:31
				autor: Hyde
				Ja mam dłuższym drutem do ramy, tak było u mnie zamocowane wiem dlatego bo dałem stopkę do malowania proszkowego.
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 18 cze 2014, 16:51
				autor: marcin840
				U mnie dłuższy do stopy przy centralnej, boczna tak samo - dłuższy do stopki.
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 18 cze 2014, 22:44
				autor: Posępny
				Ja też mam dłuższym w stronę ramy...poleciałem do garażu po robocie,w przerwie meczu;nie to żebym się tak piłką pasjonował ale przemówił do mnie alkohol i doborowe towarzystwo przed telebimem...zabrakło grilla i mięcha :)no i w sumie nie co dzień się trafia żeby drużyna gorsza od polskiej(a są takie...?)smażyła Hiszpanię  

 Ale wracając do tematu;jak w reklamie...zielonym do góry,dłuższym do góry...i jak tak patrze to u mnie inaczej konstrukcyjnie nawet nie pasuje...ale może ja ma inną sevene  

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 18 cze 2014, 23:13
				autor: Mariusz
				A ja mam odwrotnie - czyli obojętnie jak.
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 20 cze 2014, 11:35
				autor: pysio102
				Dzięki wielkie za odpowiedzi, niby obojętnie -bo długość się nie zmienia,a zapytałem o to bo mam opadnietą tą stope i przy pochyleniu motocykla np. na rondach)chaczy mi o droge, a jedyną rzeczą która podciąga ta stope jest spręzyna bo nie da się tej stopy dokręcić tak? Od razu mówie że sprężyna nie jest rozciągnięta itp., przełoże na druga stronę może pomoże
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 20 cze 2014, 16:26
				autor: Hyde
				Moim zdaniem to nie pomoże, zobacz czy masz dwie sprężymy oryginalnie jest duża a w niej jeszcze jedna mała, mam długim od podnóżka i stopka jest jak przyklejona do wydechu.
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 20 cze 2014, 17:47
				autor: pysio102
				Tak mam dwie sprężyny, z tym że założone odwrotnie, i prawie na środku tych sprężyn jest taka guma czarna szerokości gdzies 2 cm
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 20 cze 2014, 21:26
				autor: Hyde
				Na pewno masz zaczepioną sprężynę o ramę? Bo jakoś mi się nie chce wierzyć że ci stopka wisi tylko dlatego że masz odwrotnie założoną fedre 

 Jak ja zakładałem to się pomocowałem troszku.
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 21 cze 2014, 23:18
				autor: pysio102
				tak mam

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 21 cze 2014, 23:47
				autor: marcin840
				Masz ją zaczepioną w złym miejscu do ramy, opiera się o śrubę i nie pracuje jak powinna.  Moja wygląda tak i jest ok. Swoją drogą muszę chyba trochę zabrać się za rdzę od spodu  
 

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 22 cze 2014, 18:14
				autor: pysio102
				dzieki 

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 23 cze 2014, 22:30
				autor: Hyde
				Tak podejrzewałem, bo też te oczko mnie delikatnie zmyliło, po za tym Marcin jaka rdza??????
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 24 cze 2014, 00:27
				autor: marcin840
				Tak podejrzewałem, bo też te oczko mnie delikatnie zmyliło, po za tym Marcin jaka rdza??????
Końcówka sprężyny, może na foto nie widać ale na stopie gdzie jest zaczepiona, lewy górny róg, nie wiem czy to wahacz czy rama, bo nie widać, ale zaczyna się coś pojawiać no i łączenie wydechów - też za wesoło to nie wygląda, jak nie zrobię to z czasem będzie coraz gorzej.
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 24 cze 2014, 18:14
				autor: Hyde
				Niestety ja też mam podobnie jeśli chodzi o wahacz i łączenie tłumików ale pogadałem z mechanikiem powiedział że nie opłaca się jeszcze ruszać wahacza chciałem proszkowo cyknąć, stopka kosztowała mnie 30zł, więc wahacz może 200zł, zobaczę po sezonie. Co do łączenia kolektorów z tłumikiem to mam idento nawet po drobnej regeneracji przed sezonem jeżdżę z dziurą i brzmienie tego pięknego silnika na tym cierpi, najlepiej chyba będzie z nierdzewki cyknąć wydeszek ale najtaniej wyczaiłem w firmie Dominator w Bielsku 4in1 25 000zł  

  ale potem będzie  

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 24 cze 2014, 21:13
				autor: pysio102
				No i lipa, zamocowałem ta sprężynę jak u Ciebie   i podczas zakładania przypomniało mi się dlaczego nie dałem jej tak jak na twoim zdjęciu, tzn wtedy nie wiedziałem gdzie ona ma być i te miejsce mi nie podpasowało bo sprężyna spada 

 , założenie też nie stanowi problemu wydaje się tak jak by była o te pół cm za długa aczkolwiek nie jest wogóle naciągnieta i zwój jest przy zwoju.
Moje pytanie brzmi: czy  przy tej stopce lub wachacxzu jest jakiś odbój? bo mi ta stopa idzie do samego wachacza i być może przez to jest za luźna, bo 1-2 cm przed stuknięciem stopki o wachacz wydaje się być ok
I zapytam tutaj jeszcze odnośnie silnika , otóż wymieniłem olejw maju  ponownie na motula i słysze po rozgrzaniu silnika taki świst u jego dołu, nie pamiętam właśnie jak było rok temu ale wydaje mi się że tak nie było też tak macie?, dodam że ten olej był z allego i nie kosztował dużo tzn z 120 zł razem z filtrem.Jak nie będziecie wiedzieć o jaki świst chodzi to postaram się nagrac telefonem
,chyba że to cos charakterystycznego
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 25 cze 2014, 04:42
				autor: Hyde
				Na tłumiku tam gdzie stopka ma odstający element który ten otóż tłumik obejmuje, kurczę blade koło 15 będę miał foto, po za tym na zdjęciu wydaje mi się że nie masz oryginalnego wydechu a ta odbojnica jest po lewej stronie, jeśli chodzi o świst to daj sobie rękę pod silnik może masz tak jak ja dziurę na łączeniu kolektorów z tłumikami.
Co do umiejscowienia sprężyny mi się wydaje że dłuższym zakończeniem do ramy ponieważ wydaje mi się że nie ma ryzyka że sprężyna będzie się obijać o śruby. 
Dlatego Ci spada sprężyna bo jak się opiera na odbojnicy to w sumie jeszcze jest naprężona a u Ciebie prawdopodobnie sprężyna po prostu się schodzi stopka podskakuje i z oczka wyskakuje haczyk mocujący do ramy, mocując sprężynę w tym oczku w którym masz teraz robi się dźwignia na śrubie nie pozwalając wypaść haczykowi.
 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 26 cze 2014, 21:54
				autor: pysio102
				No i się wyjaśniło, dzięki za zdjęcie, ja mam 4in1 wydech, i nie mam tego odbojnika i co teraz? 

 
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 26 cze 2014, 22:01
				autor: Hyde
				Musisz coś pokombinować i poimprowizować (Daj cynk jak coś wymyślisz bo przymierzam się do zmiany wydechu na 4in1) lub w ostateczności rozmontować stopkę.
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 27 cze 2014, 14:18
				autor: pysio102
				No właśnie ja kupiłem bez stopy centralnej  i już wiem dlaczego, mysle że nie warto z niej rezygnować , bo później  głupie czyczczenie łańcucha i smarowanie będzie utrudnione, o wymianie lag czy koła z przodu nie wspomnę, pozatym i dla laczków lżej szczególnie w zimie jak stoi moto w jednym miejscu
			 
			
					
				Re: stopa centralna
				: 29 cze 2014, 20:58
				autor: Hyde
				Dokładnie też tak myślę.