Strona 1 z 1

Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 19:10
autor: grzesiek
Witam. Od kilku dni mam dziwny problem z odpalaniem. Otóż gdy silnik jest zimny jednego dnia zapali od strzała drugiego zaś muszę kręcic rozrusznikiem ponad 30 sekund oczywiście z przerwami. Na ciepłym silniku zaś topornie odpala za każdym razem, nawet jeśli zgaszę silnik i za 5 sekumd odpalę go znów problem jest ten sam. Co to może byc???

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 19:46
autor: marcysd
Ja bym sprawdził świece i przewody WN. Na początek sprawdź jednak czy Ci się któraś świeca nie poluzowała i odkręca się palcami.

Jak już zapali to działa dobrze czy obroty falują?

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 19:47
autor: grzesiek
Jak zapali chodzi jak igła. Moc normalnie, wkręca się też bez problemów.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 21:20
autor: krzysiek_m
Linka ssania? Nie pali za dużo ten samolot?

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 21:29
autor: Mariusz
Sprawdziłbym świece i synchro gaźników (ale to dopiero zimą).
Mój też kiepsko odpala jak jest zimny.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 22:10
autor: grzesiek
Linkę ssania sprawdzałem, pali normalnie 5 litrów, zdjąłem bak paliwa, kranik jest ok jak zasysam powietrze to leci paliwo.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 23:06
autor: krzysiek_m
No to może i jakieś sygnały związane z układem zapłonowym.
Czujnik Hala? Okablowanie modułu?

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 28 wrz 2012, 23:12
autor: grzesiek
A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 29 wrz 2012, 10:34
autor: reles
Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?

Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.

Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika..
pali normalnie 5 litrów
To raczej nie jest normalne spalanie.. chyba, że w trasie do 80km/h.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 29 wrz 2012, 11:48
autor: krzysiek_m
A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.
Weź jakiegoś manuala, czujnik hala podaje sygnał do modułu o położeniu wału korbowego - aby w odpowiednim momencie była iskra. Jak kabelek się się popsuje to moduł myśli, że wał się nie kręci i nie ma iskry...
Właśnie, może po prostu sprawdź czy jak nie zapala to ma iskrę czy nie :-).

PS.reles dobrze mówi - zobacz czy masz mieszankę ustawioną prawidłowo...

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 29 wrz 2012, 13:06
autor: marcysd
Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.

Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika.
Sprawdzić zawsze warto jednak:
- skoro da radę kręcić przez 30s (nawet z przerwami) to padnięty akumulator by sobie z tym nie poradził,
- sprawdzanie kompresji dopiero gdy wszystko inne zawiedzie, tak samo z regulacją gaźnika,
- kolega piszę, że na gorącym silniku też kiepsko zapala więc "złe" ssanie odpada,
- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,

Wciąż będę obstawiał na zużyte lub niedokręcone świece z naciskiem na niedokręcone bo w chwili odpalania słaba kompresja utrudnia zapłon. Gdy silnik się już kręci obniżenie kompresji może nie być już tak odczuwalne. Jeśli świece odkręciły się palcami i jest widoczny na nich brązowy nalot (na stalowym korpusie i izolatorach) to dam sobie paznokcia obciąć, że znaleźliśmy przyczynę.
Co do czujnika położenia wału to wszelkie ferromagnetyczne zanieczyszczenia (opiłki metalu) też mogą wprowadzać błąd.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 29 wrz 2012, 14:58
autor: reles
Twoja teoria o świecach wydaje się prawdopodobna.

Z jedną rzeczą się nie zgadzam.
- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,
Mieszanki wolnych sugeruję nie ruszać, ustawienie fabryczne (2 obr.) nie wymaga żadnych kombinacji, a jeśli wymaga to problem leży w innym miejscu. Skład mieszanki w innych zakresach jest w SF nieregulowany (stałe położenie igły, pływaki bez regulacji). Falujące obroty to najczęściej problemy z elektryką albo z kompresją, zbyt bogata m. na wolnych to spadek obrotów po muśnięciu manetki, za uboga - wolne zejście z obrotów, strzały w wydech po zamknięciu gazu.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 30 wrz 2012, 03:21
autor: grzesiek
Akurat co do spalania to na prawdę pali mi 5 litów jeśli jadę na obwodnicę to do 6 max. jest 3 w nocy wróciłem z dyżuru więc wyśpię się i będę sprawdza instalację oraz te świece.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 30 wrz 2012, 16:40
autor: grzesiek
Okazało się, że nie zawsze jest iskra na świecy, w dodatku dziś strzeliło mi z gaźników i nie trzyma jałowych obrotów, jak dodam na manetce chodzi dobrze jak puszczę, to schodzi z obrotów i gaśnie...

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 01 paź 2012, 23:30
autor: golas
WITAM SPRAWDŻ CZY MASZ DOKRĘCONE ŚRUBKI OD WKRĘCANIA WAKU.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 18 paź 2012, 17:15
autor: grzesiek
problem pojawił się ponownie po weekendzie, czy jest ktoś w stanie mi powiedziec gdzie się znajduje ten czujnik halla?? szukalem ale nie momglem znaleśc

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 19 paź 2012, 10:45
autor: marcysd
172 strona manuala.

Re: Dziwny problem z odpalaniem

: 22 lis 2012, 13:10
autor: grzesiek
Mam dziwne pytanko, ale mam prawo nie wiedzieć, czy tam dzie znajduje się impulsator jest olej czy za ta pokrywa ma go nie byc??