Sprzęgło

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
scorpio33
Posty: 7
Rejestracja: 09 sie 2012, 12:37
Motocykl: Honda CB750 SF
Lokalizacja: Oświęcim

Sprzęgło

Postautor: scorpio33 » 16 sie 2012, 14:04

Witajcie.
Pojawił sie pierwszy problemik - odkryłem że przy podkręceniu na dwójce pod czerwone i wrzuceniu trójki i znów rura mocno ślizga się sprzęgło - wskazówka od razu wskakuje na czerwone. Tylko w takim przypadku , podczas zwykłej jazdy nic nie ślizga ,pewnie dlatego przy oględzinach zakupowych nic nie poczułem bo się bałem odkręcać. Postudiowałem forum i już wiem ze do wymiany tarcze i ew. sprężyny.
Pytanie 1 - można tak jeździć ? nic więcej nie padnie jak do końca sezonu tak pośmigam ? 2 - nic mnie nie zaskoczy jeśli o sprzęt chodzi ,jakieś specjalne narzędzia/ściągacz itp są potrzebne do takiej operacji ?
Pozdrówka

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6173
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Postautor: KLOSZ » 16 sie 2012, 14:20

Odpowiem na pytanie numer 1:
jesli bedziesz caly czas utrzymywal styl jazdy w okolicach czerwonego pola, to do konca sezonu nie dojezdzisz tylko zjarasz to sprzeglo do konca. A jesli natomiast bedziesz jezdzil normalnie - do czego stworzony jest ten motocykl - to mozesz jeszcze i przyszly sezone przelatac i prawdopodobnie da rade.

Na pytanie numer 2 odpowie Ci najlepiej serwisowka, ktora znajdziesz na naszym forum. Masz tam wszystko opisane tekstem i obrazkowo ;) Szukaj na gorze dzialu Mechnika :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

scorpio33
Posty: 7
Rejestracja: 09 sie 2012, 12:37
Motocykl: Honda CB750 SF
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Sprzęgło

Postautor: scorpio33 » 16 sie 2012, 19:54

Ok dzięki za odpowiedź. To nie jest mój normalny styl jazdy aczkolwiek lubie przycisnąć od czasu do czasu a takie uślizgi sprzęgła są irytujące jak wszystko zresztą co nie działa tak jak powinno.

Awatar użytkownika
152mm
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 186
Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)

Re: Sprzęgło

Postautor: 152mm » 16 sie 2012, 21:27

Odpowiem na pytanie numer 1:
jesli bedziesz caly czas utrzymywal styl jazdy w okolicach czerwonego pola, to do konca sezonu nie dojezdzisz tylko zjarasz to sprzeglo do konca. A jesli natomiast bedziesz jezdzil normalnie - do czego stworzony jest ten motocykl - to mozesz jeszcze i przyszly sezone przelatac i prawdopodobnie da rade.

Na pytanie numer 2 odpowie Ci najlepiej serwisowka, ktora znajdziesz na naszym forum. Masz tam wszystko opisane tekstem i obrazkowo ;) Szukaj na gorze dzialu Mechnika :)
dobrze sformułowane!!! ;)
;)

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sprzęgło

Postautor: Hyde » 20 sie 2012, 10:37

Mój kuzyn miał podobny problem, okazało że po oględzinach u mechanika sprzęgło ma za mały luz, wyregulował przy manetce i się poprawiło,
ale nie do końca bo dalej problem występuje ale jest mniej wyczuwalny ale dopiero jak się zagrzeje moto.
Po sezonie wymienia sprzęgło.

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 08 paź 2012, 14:09

Mam ostatio podobny problem, po zalaniu olejem MOTUL 5100 10w40 obserwuje slizganie sie sprzegla na wyzszych obrotach. Myslalem ze to zuzyte sprzeglo, mimo niewielkiego przebiegu, ok 25tys km. Co wiecej, w kolejnym motocyklu po zalaniu tym samym olejem nagle wystapil identyczny objaw, przebieg motocykla jeszcze mniejszy.
Rafal

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Sprzęgło

Postautor: wiesiek3d » 08 paź 2012, 16:55

Bo rewelacyjny Motul tak ma, sprawdzone przez kumpli bo ja go nie leję. :cenzura:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 08 paź 2012, 17:22

Wiec kto co leje? Szukam dobrego oleju, stad zapytanie.
Rafal

Awatar użytkownika
chomiczon
Chińska zabaweczka
Posty: 603
Rejestracja: 18 kwie 2008, 07:33
Motocykl: Yellow Bee 650
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzęgło

Postautor: chomiczon » 08 paź 2012, 19:03

Ja leję Castrol Power 1 Racing, 10W50. Nie narzekam na ten olej.

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Sprzęgło

Postautor: TOMI » 08 paź 2012, 20:44

Motul 5100 10W40 i jest ok.

Ale za chwile ktoś powie że leje Mobila i tamten jest najlepszy, bo znajomi też tak mają - więc do końca
nigdy się nie dowiemy co lać :co: :co:

Never ending story...

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Sprzęgło

Postautor: reles » 08 paź 2012, 21:04

Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy olej".. dowolny motocyklowy (spełniający normę JASO-MA) będzie ok.
Kiedyś lałem tego Motula, bez problemów.. może trafiliście na podróby?

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 906
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Sprzęgło

Postautor: Mariusz » 08 paź 2012, 21:51

Motul

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Sprzęgło

Postautor: reles » 08 paź 2012, 21:56

tylko Motól !!!1

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 08 paź 2012, 23:31

Male sprostowenie, bo moze sie nie zrozumielismy: sprzeglo sie slizga jedynie przy najwiekszym obciazeniu i bardzo wysokich obrotach. Motul kupiony w polsce, drugi przywieziony z UK, czyzby obydwa byly podrobione?
Rafal

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Sprzęgło

Postautor: reles » 09 paź 2012, 09:36

Jesteście pewni sprzęgła - przebieg moto, regulacja, zużycie?
Nadal wydaje mi się to dużo bardziej prawdopodobne niż Motul wprowadzający bubla na rynek.

scorpio33
Posty: 7
Rejestracja: 09 sie 2012, 12:37
Motocykl: Honda CB750 SF
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Sprzęgło

Postautor: scorpio33 » 09 paź 2012, 10:40

Ej , u mnie też zalany Motul ale coś mi się nie chce wierzyć żeby to była wina oleju... No ale może spróbowac zalać inny zanim sie dobiorę do sprzęgła ? Ale jakos nie widzi mi się zlewanie z silnika oleju i zalewanie go tym samym gdyby się okazało po wymianie oleju że sprzęgło zachowuje sie tak samo.

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 09 paź 2012, 12:26

Mimo ze motocykl byl niewiele jezdzony to sprezyny sprzegla mogly potracic swoje wlasciwosci przec te kilkanascie lat - moje jedyne wytlumaczenie. Nie zmieniam i tak zdania na temat Motula ktorego zalanie spowodowalo takie zachowanie sie sprzegla w 2 motocyklach. Wymiana oleju na inny nie wiem czy wiele pomoze bo w 100% oleju sie nie wyleje z silnika. Dodam ze pierwszy Motul kupowalem w polsce na allegro a za drugim razem w Hein Gericke UK, wiec poniekad wykluczam podrobiony olej.
Rafal

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Sprzęgło

Postautor: wiesiek3d » 09 paź 2012, 17:29

Jak sprzęgło już ślizga to wymian na inny nic nie da.
A ja miałem Agip a tera LiquiMoly.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 22 kwie 2013, 23:24

Jako ze rzadko sie dokladam do forum, a wiecej czytam, to tym razem sie wyjatkowo conieco dorzuce, otoz zrobilem kilka fotek z wymiany sprzegla. Moze sie komus przyda:

https://picasaweb.google.com/zflyk.pl/C ... yMj42M2sYQ#

Pozdrawiam,
Rafal

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Sprzęgło

Postautor: tdi » 27 kwie 2013, 10:53

Ciekawe ile może wytrzymać sprzęgło przy normalnej jeżdzie i czy zużycie sprzęgła może być wyznacznikiem
faktycznego przebiegu.
Bo wiadomo liczniczki są kręcone :diabelek:

Może zrobimy zestawienie po ilu km były wymieniane sprzęgiełka.

scorpio33
Posty: 7
Rejestracja: 09 sie 2012, 12:37
Motocykl: Honda CB750 SF
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Sprzęgło

Postautor: scorpio33 » 27 kwie 2013, 12:42

Jako że zacząłem ten temat to uzupełnię - co do oleju: zalałem Castrol Power 1 10w40. Tarcze sprzęgła wymienione + sprężyny (przekładki nie były nic przypalone), komplet najtańszy jaki znalazłem za ok 150 zł z uszczelką z allegro. Jest ok , nic nie ślizga , bierze gładko , jedno co stwierdzam z pewnością to to że biegi wchodzą zdecydowanie bardziej miękko , bez trzasków jak wcześniej. Dzięki olejowi ?? Nie wiem.... A co do przebiegu to u mnie na liczniku ok 46 tyś , czy kręcony nie wiem , bardzo możliwe.
I przypuszczam że tak jak Klosz u góry pisał żeby nie moje zapędy pod czerwone pole to nawet bym nie wiedział że sie kończy sprzęgło tylko jeszcze pewnie jeździł i jeździł

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Sprzęgło

Postautor: tdi » 27 kwie 2013, 13:09

No właśnie ja mam też tarczki do wymiany i trochę większy przebieg 58 tysi .Jak była zdławiona to nie odczuwałem
poślizgu , teraz jak mocniej podkręcę to czuć poślizg.Przy spokojnej jeżdzie daje radę :lol:
Olej ten sam Castrol

rafal
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 17:28
Motocykl: sevenfifty
Lokalizacja: Kujawy

Re: Sprzęgło

Postautor: rafal » 30 kwie 2013, 12:19

W moim przypadku winne byly uklepane sprezyny, roznica w dlugosci miedzy starymi a nowymi byla ponad 5%. W sprezystosci takze wyrazna roznice bylo czuc. Ku mojemu zdziwieniu tarcze byly nie ruszone, przemierzylem je na wszystkie sposoby. No ale i tak wymienilem calosc. Przez 20 lat sprezyny mialy prawo sie odksztalcic. Acha, do odkrecenia sprzegla potrzeba specjalnej nasadki, lub w dorabianie sie pobawic co ja niestety przecwiczylem.
Rafal

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1173
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Sprzęgło

Postautor: marcin_z » 09 paź 2014, 08:46

Witam, Odkopie temat, a może się przyda dla potomnych
przy jakim przebiegu robiliście wymianę sprzęgła,

mi siada (ślizga się) przy obecnym przebiegu 63tys na 4 biegu obroty rosną jak dam powyżej 5tys/obr
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 310
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Sprzęgło

Postautor: sebi_x » 18 paź 2014, 19:25

Muszę niestety potwierdzić że i ja mam słabą opinię na temat współpracy MOTUL-sprzęgło.
Moja drynda ma już coś koło 76 tyś przy roczniku '92. Sprzęgło jak dotąd oryginalne. No ale ja nie fisiuję.
Kilka lat temu nalałem MOTULA 5100 10W40. Fajnie było do czasu aż zauważyłem że podczas wyprzedzania na pełnym gazie zaczyna się ślizgać przy około 6 tyś obr. Rok później nalałem Castrola power 1 10W40 i wyobraźcie sobie że przestało. Sam się zdziwiłem. Nie ślizga się do dziś i do dziś leję Castrola. Być może MOTUL jest lepszy bo ma lepsze właściwości smarne i poprawia poślizg. Lepszy dla silnika, ale sprzęgło jakoś tego nie lubi. Być może gdyby było nowe, to by to nie przeszkadzało.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości