Odpowietrzenie układu hamulcowego

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: szamanek5 » 27 cze 2012, 10:48

Też mi się tak wydawało, ale tą sugestię podsuną mi bardzo znany (bo dobry ;) ) mechanik motocyklowy z mego miasta nijaki " Dzięcioł ". Może właśnie o to chodzi żeby pompa była zamknięta i w tej pozycji cale powietrze ma się znaleźć bezpośrednio pod nią, a po odpuszczeniu klamki wciąga je do zbiorniczka :co: :co: :co:
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: wiesiek3d » 28 cze 2012, 08:53

Hmm ,może :co:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: szataniszcze » 06 lip 2012, 17:58

ja zrobiłem tak i zajęło mi to 15 minut 8) :
jak już zmieniłem przewody to:
na odkręcony odpowietrznik założyłem ciasno przeźroczysty wężyk, a z drugiej strony duża strzykawą z płynem hamulcowym. Wpompowałem towar, przez zbiorniczek wyrównawczy wyleciało najpierw powietrze, a potem płyn. Z drugiej strony tak samo. Potem klasyczne odpowietrzanie i już :jupi:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: szamanek5 » 08 lip 2012, 17:49

Wiesławie... czy Ty przypadkiem nie zmieniałeś Synowi klamki hamulca ?
Bo mi taka piździaczyna wywróciła motora :kopy: :kopy: :kopy: ;( i klamka pękła.... :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: na szybkiego kupiłem nową w ogóle inny hamulec ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: wiesiek3d » 08 lip 2012, 22:05

Nie ,takie my to kupili :co:
Ja przypuszczam że to wina przewodu, musi się mocno rozdymać :sciana:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: szamanek5 » 28 mar 2014, 22:42

Panowie dzisiaj stały się jakieś jaja... Od tamtego czasu z odpowietrzaniem i całymi tymi problemami minęły 2 sezony, a klamka hamulca jak była zdechlakowata tak i była nadal...
Klocki założyłem nowe, ale miałem popękane i jakieś powichrowane sprężyny dociskające klocki (te nieszczęsne blaszki), hamulce szału nie robiły jak w zeszłym sezonie, ale przejechałem 100 km bo pogoda ładna i wiecie jak to jest jak się jeździć chce :) W międzyczasie zamówiłem nowe te sprężyny... Przyszły, dziś założyłem i stał się cud! Hamulec łapie przy muśnięciu klamki ! Wciśnięcie klamki na jakieś 3cm blokuje koło... Tak jak to było kiedyś! :O
Sam analizuje o co tu chodzi i nie za bardzo coś wymyślam sensownego, ale wygląda na to, że wcale nie chodziło tu o zapowietrzenie układu...
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: Hyde » 29 mar 2014, 08:36

Jednak chyba te nieszczęsne, niepozorne blaszki jednak nie są do końca takie niepozorne, ile dałeś za te blaszki i gdzie kupiłeś? Może wystarczyło podoginać tu i ówdzie?

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 308
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: sebi_x » 29 mar 2014, 10:20

Pytanie:
Czy przed wymianą blaszek sprawdzałeś hamulce? Ale nie w zeszłym roku, tylko kilka dni przed?

Teoretycznie blaszki nie mają nic wspólnego z siłą hamowania. Tak kombinuję że ci może przez zimę przy nie ruszanym hamulcu układ się sam odpowietrzył grawitacyjnie. O ile dobrze pamiętam, takie odpowietrzenie było proponowane w podręczniku pt "Jeżdżę motocyklem MZ": Zalać układ i poczekać aż się sam odpowietrzy grawitacyjnie... Może to to ci się stało?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: szamanek5 » 29 mar 2014, 10:53

Pytanie:
Czy przed wymianą blaszek sprawdzałeś hamulce? Ale nie w zeszłym roku, tylko kilka dni przed??
Wymieniłem klocki nawet na nowe w tamtym tygodniu! i przejechałem 100km w niedzielę... był zdechły, wczoraj wymieniłem te blaszki i od razu zmiana...

Blaszki zamawiałem z http://www.czescihonda.motorista.pl/ po 30,75zł/szt. Podgiąć się niestety nie dało gdyż z jednej już środek się wyłamał, a w drugiej popękał.. i jakieś pogięte były jakby je klocki pościskały...
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

graphia76
Senior
Senior
Posty: 100
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:59
Motocykl: CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: graphia76 » 30 mar 2014, 17:12

Może stare powyginane blaszki powodowały nie stykanie się dociśniętego klocka na całej powierzchni? Innego zadania niż trzymanie klocków równolegle to one chyba nie mają?

Awatar użytkownika
jang
Junior
Junior
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2020, 15:02
Motocykl: Honda CB750 Seven-Fifty
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego

Postautor: jang » 24 sty 2020, 08:29

Wymieniałem wczoraj wszystkie przewody hamulcowe na nowe w oplocie czyli układ pusty, bez płynu.
Odpowietrzałem układ zmiksowanym sposobem.
1. Płyn do zbiornika i ciągła kontrola poziomu.
2. Zacisk położony dalej od pompy - odpompowanie płynu za pomocą pompy podciśnienia (rysunek, stosuję ją od dawna do rodzinnych samochodów)
czyli luzujemy lekko odpowietrznik i pompujemy do momentu pojawienia się płynu w słoiku,
należy kontrolować poziom płynu bo to idzie dość szybko
zakręcamy odpowietrznik
3. Ta sama czynność na zacisku drugim.
4. Klamka jest prawdopodobnie miękka.
5. Odpowietrzenie samej pompy hamulcowej
Tutaj link jak to wygląda w realu (to nie mój filmik, ale u mnie wyglądało to tak samo, z tego filmu korzystałem)
https://www.youtube.com/watch?v=cTM9ojviBbE
Pompujemy klamką pełne ruchy, w zbiorniku będą się pojawiać pęcherzyki powietrza
Istotne jest ustawienie pompy, w którym powietrze będzie się wydostawało na zewnątrz
Ja skręciłem kierownicą w lewo, pompa jest położona wtedy pod lekkim kątem do poziomu, a śruba podłączenia przewodów najniżej.
Trzeba tego punktu poszukać.
Pompowałem klamką i ruszałem kierownicą w różne strony, nawet do końca w prawo dla świętego spokoju.
Klamka w końcu robi się twarda. Ta operacja zajęła mi jakieś 20 minut więc trzeba trochę cierpliwości.
6. Odpowietrzenie klasyczne zacisków czyli klamka naciśnięta, luzowanie odpowietrznika, wyciek płynu, zakręcenie odpowietrznika, puszczenie klamki.
Poniżej przedstawiłem jak ta pompa podciśnienia wygląda, zastosowane są dwa wentylki rowerowe, trójnik, strzykawka, słoik, wężyki, dwa ścięte kołki do szybkiego montażu lub jakieś inne rurki.
pompka.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości