Odcięcie zapłonu
: 22 wrz 2011, 15:30
Witam
Zadam może śmieszne pytanie, ale czy SF ma odcięcie zapłonu ?
Zadam może śmieszne pytanie, ale czy SF ma odcięcie zapłonu ?
www.seven-fifty.info to nie forum, to stan umysłu...
https://seven-fifty.info/
Wiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
czyżby kolega za mało mocy miałWiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
Nie wiem jakie macie seveny, ale moja ma odcinke przy około 10 tys.
sadystaOk 10000 obr.
Jeśli ten motocykl służy do jazdy a nie do fruwania,
jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności,
jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę,
to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min.![]()
![]()
![]()
Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki![]()
![]()
Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych
Czerwone pole zaczyna się od 9500 obrsadystaOk 10000 obr.
Wcale o nic nie posądzam![]()
Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko![]()
![]()
![]()
![]()
Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.