Odcięcie zapłonu

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 22 wrz 2011, 15:30

Witam
Zadam może śmieszne pytanie, ale czy SF ma odcięcie zapłonu ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Wojtek_K » 23 wrz 2011, 11:53

jak otworzysz boczną stopkę z wrzuconym biegiem 8)
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 23 wrz 2011, 13:42

Ok Wojtek, to wiem a po przekroczeniu bezpiecznych obrotów silnika ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Piotrek82 » 23 wrz 2011, 18:20

Nie ma takiego odcięcia.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 wrz 2011, 00:04

Uppsssss a myślałem że jest
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Piotrek82 » 24 wrz 2011, 08:16

Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 wrz 2011, 09:35

Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
Wiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: marcin_z » 24 wrz 2011, 10:50

Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
Wiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.
czyżby kolega za mało mocy miał :moto: ze aż na czerwone wchodzi :co: :diabelek:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 wrz 2011, 22:59

Nie, na mój wiek mocy wystarczy a może jest jej aż nadto, zapytałem bo teraźniejsze silniki motocyklowe są zabezpieczone przed przekręceniem.
SF i tak kręci się dosyć wolno z powodu hydrauliki zaworowej i myślałem że i jego zabezpieczono przed taką ewentualnością.
Dzięki za odpowiedzi bo sam sprawdzać nie chciałem. :spoko:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Patryk
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 2011, 15:25
Motocykl: CB Sevenfifty RC42 97r
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Patryk » 20 paź 2011, 19:18

Nie wiem jakie macie seveny, ale moja ma odcinke przy około 10 tys.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 22 paź 2011, 09:25

Nie wiem jakie macie seveny, ale moja ma odcinke przy około 10 tys.

MORDERCA ŻELAZA :P
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Wrak » 29 lis 2011, 09:29

moja tyż
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 29 lis 2011, 16:49

To znaczy że jest odcięcie zapłonu co by serducha nie przekręcić.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2012, 11:35

Ma odcięcie wczoraj się dowiedziałem a raczej sprawdziłem.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Mariusz » 24 mar 2012, 17:57

Przy jakich obrotach?

Awatar użytkownika
boyar
Senior
Senior
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2011, 11:55
Motocykl: cb 750 SF
Lokalizacja: Chrośle

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: boyar » 24 mar 2012, 19:04

moja tez mam oddciece ale nie wiem przy jakich obrotach..

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2012, 19:30

Ok 10000 obr.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
boyar
Senior
Senior
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2011, 11:55
Motocykl: cb 750 SF
Lokalizacja: Chrośle

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: boyar » 24 mar 2012, 19:39

jutro sprawdze i napisze:)

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: TOMI » 24 mar 2012, 19:56

Jeśli ten motocykl służy do jazdy a nie do fruwania :moto: ,
jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności :wsciekly: ,
jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę :blaga: ,
to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min. :boje_sie: :boje_sie: :boje_sie:

Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki :co: :co: :co:
Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych :mlotek:

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: marcin_z » 24 mar 2012, 20:33

Ok 10000 obr.
sadysta :P
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2012, 20:42

Jeśli ten motocykl służy do jazdy a nie do fruwania :moto: ,
jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności :wsciekly: ,
jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę :blaga: ,
to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min. :boje_sie: :boje_sie: :boje_sie:

Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki :co: :co: :co:
Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych :mlotek:

A powiem Ci że z ciekawości , bo nigdy podczas jazdy nie udało mi się dojść do odcięcia. :diabelek:
Jeżdżę spokojnie bo stary już jestem, ale ochrona silnika przed przekręceniem jest zalecana. :fuck:
Wyobraź sobie "tfu" ślizg na moto i silnik wykręca się na maxa, bez blokady zarobisz jeszcze tłokiem a tak silnik może się uratować, a ciężarek i dźwignie se wymienisz. :mlotek:
Chodziło mi tylko o bezpieczeństwo mechaniczne i nie posądzaj mnie o młodzieńcze dziczenie, bo wtedy kupił bym coś innego, ale jak już pisałem chyba jestem jednym ze starszych tutaj i wariactwa mnie nie interesują. :3msie:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2012, 20:47

Ok 10000 obr.
sadysta :P
Czerwone pole zaczyna się od 9500 obr :diabelek:
Jak pucuję turbo w moim TDI to do czerwonego prawie jadę, autko hula jak lala i nie jest zajechane.
Znam się na mechanice Panowie :krzyk:
To było badanie raz i na tym koniec, potomni muszą wiedzieć co w sprzęcie mruczy. :moto:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: TOMI » 24 mar 2012, 21:15

Wcale o nic nie posądzam :3msie:

Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko :co: :co: :co: :co:


Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: wiesiek3d » 24 mar 2012, 22:41

Wcale o nic nie posądzam :3msie:

Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko :co: :co: :co: :co:


Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.

A żeby Ci zrobić na złość to latam akrobacyjnymi modelami RC ale dla przyjemności :P kiedyś spalinowymi włącznie z benzynowymi :P
W tej chwili z braku czasu i transportu latam elektrykami :sciana: i żeby nie było że kłamie
Obrazek
Obrazek


Tak jak pisałem wcześniej chodziło mi o to czy silnik jest zabezpieczony w razie czegoś , nie wiem czego :co: ale jak jest to jest dobrze.
Wiesz jak to jest jak człowiek wie że coś działa perfekcyjnie, tak jak nasze maszynki, wstajesz rano i wiesz że zawsze ale to zawsze odpali :spoko:

Żeby nie było że ciulam :serduszka:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Odcięcie zapłonu

Postautor: Mariusz » 24 mar 2012, 22:49

Czytam i oczom nie wierzę! 31000 obr/min !!! Toż to (tak na szybko liczę) ponad 500 na sekundę :shock:


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości