Odcięcie zapłonu
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Odcięcie zapłonu
Witam
Zadam może śmieszne pytanie, ale czy SF ma odcięcie zapłonu ?
Zadam może śmieszne pytanie, ale czy SF ma odcięcie zapłonu ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
Re: Odcięcie zapłonu
jak otworzysz boczną stopkę z wrzuconym biegiem 

Mówię i piszę po polsku (staram się).
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Ok Wojtek, to wiem a po przekroczeniu bezpiecznych obrotów silnika ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

-
- mlody Seveniarz
- Posty: 169
- Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
- Motocykl: FZS 600
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odcięcie zapłonu
Nie ma takiego odcięcia.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Uppsssss a myślałem że jest
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

-
- mlody Seveniarz
- Posty: 169
- Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
- Motocykl: FZS 600
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odcięcie zapłonu
Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Wiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1174
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: Odcięcie zapłonu
czyżby kolega za mało mocy miałWiem, wiem, ale myślałem że nasze silniki są zabezpieczone przed taka ewentualnością jak przekręcenie.Czerwone pole jest po to, żeby na nie nie wchodzić, bo i tak max. moc jest poniżej.



Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Nie, na mój wiek mocy wystarczy a może jest jej aż nadto, zapytałem bo teraźniejsze silniki motocyklowe są zabezpieczone przed przekręceniem.
SF i tak kręci się dosyć wolno z powodu hydrauliki zaworowej i myślałem że i jego zabezpieczono przed taką ewentualnością.
Dzięki za odpowiedzi bo sam sprawdzać nie chciałem.
SF i tak kręci się dosyć wolno z powodu hydrauliki zaworowej i myślałem że i jego zabezpieczono przed taką ewentualnością.
Dzięki za odpowiedzi bo sam sprawdzać nie chciałem.

Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 lip 2011, 15:25
- Motocykl: CB Sevenfifty RC42 97r
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Re: Odcięcie zapłonu
Nie wiem jakie macie seveny, ale moja ma odcinke przy około 10 tys.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Nie wiem jakie macie seveny, ale moja ma odcinke przy około 10 tys.
MORDERCA ŻELAZA

Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- Wrak
- Senior
- Posty: 108
- Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
- Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
- Lokalizacja: Kielce
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
To znaczy że jest odcięcie zapłonu co by serducha nie przekręcić.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Ma odcięcie wczoraj się dowiedziałem a raczej sprawdziłem.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Odcięcie zapłonu
Przy jakich obrotach?
- boyar
- Senior
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 lut 2011, 11:55
- Motocykl: cb 750 SF
- Lokalizacja: Chrośle
Re: Odcięcie zapłonu
moja tez mam oddciece ale nie wiem przy jakich obrotach..
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Ok 10000 obr.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- boyar
- Senior
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 lut 2011, 11:55
- Motocykl: cb 750 SF
- Lokalizacja: Chrośle
Re: Odcięcie zapłonu
jutro sprawdze i napisze:)
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Odcięcie zapłonu
Jeśli ten motocykl służy do jazdy a nie do fruwania
,
jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności
,
jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę
,
to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min.
Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki

Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych

jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności

jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę

to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min.



Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki



Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych

- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1174
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: Odcięcie zapłonu
sadystaOk 10000 obr.

Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Jeśli ten motocykl służy do jazdy a nie do fruwania,
jeśli wymiana oleju odbyła się o 300 km za późno - a właściciel z tego powodu dostał niestrawności,
jeśli w co drugim poście czytam o dbałości o motocykl wiekszej niż o własną żonę,
to się zastanawiam, po co mi wiedzieć czy jest tam odcięcie przy 10.000 obr/min.![]()
![]()
![]()
Chyba że ten silnik wykorzystywany jest jako zaburtowy do motorówki![]()
![]()
Lub operator pozbawiony jest bodźców organoleptycznych
A powiem Ci że z ciekawości , bo nigdy podczas jazdy nie udało mi się dojść do odcięcia.

Jeżdżę spokojnie bo stary już jestem, ale ochrona silnika przed przekręceniem jest zalecana.

Wyobraź sobie "tfu" ślizg na moto i silnik wykręca się na maxa, bez blokady zarobisz jeszcze tłokiem a tak silnik może się uratować, a ciężarek i dźwignie se wymienisz.

Chodziło mi tylko o bezpieczeństwo mechaniczne i nie posądzaj mnie o młodzieńcze dziczenie, bo wtedy kupił bym coś innego, ale jak już pisałem chyba jestem jednym ze starszych tutaj i wariactwa mnie nie interesują.

Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Czerwone pole zaczyna się od 9500 obrsadystaOk 10000 obr.

Jak pucuję turbo w moim TDI to do czerwonego prawie jadę, autko hula jak lala i nie jest zajechane.
Znam się na mechanice Panowie

To było badanie raz i na tym koniec, potomni muszą wiedzieć co w sprzęcie mruczy.

Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Odcięcie zapłonu
Wcale o nic nie posądzam
Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko
Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.

Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko




Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odcięcie zapłonu
Wcale o nic nie posądzam![]()
Jednak gdy czytam rozważania o odcięciach zapłonu, w tym przypadku czy w innym np. w Astrze II 1.4 gdzie
operator szuka 96-stego konia - to zapala mi sie światełko![]()
![]()
![]()
![]()
Bawię się trochę w modele pływające klasy FSR, nawet swego czasu na poziomie kadry narodowej z pudłami i tytułami włącznie.
Modele napędzane są silnikami na alkohol metylowy i np. mój o poj.3,5 cm3 włoski OPS rozwija moc 2.1 KM przy 31.000 obr/min.
Warunki w jakich to pracować może są ekstremalne - prędkość ok. 70 km/h po tafli, a jak jest lekka fala to śruba (tytanowa bo aluminiowa już mi
się odkształcała ) pracuje raz to w wodzie,raz to w próżni z częstotliwoscią kilku razy na sekundę, gdzie jest to wszystko połączone na sztywno wałem
z silnikiem przez przekładnię 2:1 i korbowód o grubości 4-5mm wytrzymuje to.
Jedynymi przypadkami przekręcenia silnika były próby bez obciążenia, i wtedy korby bokiem wychodziły, ale po kilkudziesieciu sekundach katowania silnika
przez modelarza co chciał zrobić wrażenie na publice.
A żeby Ci zrobić na złość to latam akrobacyjnymi modelami RC ale dla przyjemności


W tej chwili z braku czasu i transportu latam elektrykami



Tak jak pisałem wcześniej chodziło mi o to czy silnik jest zabezpieczony w razie czegoś , nie wiem czego

Wiesz jak to jest jak człowiek wie że coś działa perfekcyjnie, tak jak nasze maszynki, wstajesz rano i wiesz że zawsze ale to zawsze odpali

Żeby nie było że ciulam

Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Odcięcie zapłonu
Czytam i oczom nie wierzę! 31000 obr/min !!! Toż to (tak na szybko liczę) ponad 500 na sekundę 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości