Brakus, tarcza odpada bo mam ją na śruby do piasty przykręconą.
To nie jest pływająca tarcza. Fakt, lekko na zacisku tyka ale to nie to.
Bez jazdy próbnej więcej ciężko będzie wywnioskować.
Łożysko w kierownicy
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6176
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Łożysko w kierownicy
Czyli nie chodzi tu o typowe klikanie zaciskow hamulcowych?
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Łożysko w kierownicy
Te klikanie czuć na opuszczonym zawieszeniu. Zacisków i tłoczków jest trzy razy
tyle co w sevence. Raczej ten trop narazie odłożę na bok.
tyle co w sevence. Raczej ten trop narazie odłożę na bok.
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6176
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Łożysko w kierownicy
Jasne, jasne...
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Łożysko w kierownicy
Wywalone tulejki w lagach.
Luz główki sprawdzasz trzymając ją palcyma, jak tyknie to poczujesz.
Luz główki sprawdzasz trzymając ją palcyma, jak tyknie to poczujesz.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:19
- Motocykl: HONDA CB 750 Seven Fifty
- Lokalizacja: Oborniki Sląskie
Re: Łożysko w kierownicy
Jeśli chodzi o łożyska główki ramy to jest prosty patent na ich sprawdzenie, stawiasz motocykl na centralnej stopce, podnosisz przód motocykla i podkładasz coś pod kolektor wydechowy np. klocek drewniany itp. tak by po opuszczeniu motocykla przednie koło nie dotykało ziemi, następnie odkręcasz zaciski hebli i zdejmujesz koło, gdy już zdemontujesz koło poruszasz powoli kierownicą w prawo i lewo do oporu, jeśli wyczujesz że kierownica porusza się skokami a nie płynnie i bez oporów to znaczy że bieżnia łożyska jest uszkodzona i łożyska trzeba wymienić. Jeśli ruch jest płynny ale z wyczuwalnym oporem to trzeba popuścić troszkę śrubę znajdującą się pod górną półką poprzedzając to odkręceniem dużej chromowanej nakrętki na górnej półce. Niedokręcenie półek też łatwo sprawdzić mając zdjęte koło, łapiąc za dolną część lag poruszasz nimi do przodu i do tyłu lub skręcasz w lewo lub w prawo do oporu i dociskasz. Jeśli łożyska są niedokręcone na pewno wyczujesz luz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:19
- Motocykl: HONDA CB 750 Seven Fifty
- Lokalizacja: Oborniki Sląskie
Re: Łożysko w kierownicy
A jeśli chodzi o ciężarki kierownicy SF to oryginalne ważą 140gr. jedna szt. i zastąpienie ich (ładnymi z aluminium które zazwyczaj nie ważą nawet połowy z tej oryginalnej często skutkuje wibracjami kierownicy a jeśli do tego kierownica nie jest oryginalna tylko szersza to wibracje są jeszcze mocniejsze. Ja zamontowałem właśnie replikę TOMASELLI która jest odrobinę szersza od oryginału końcówki o wadze 170gr. sztuka i spełniają one swoje zadanie na 100%.
- dolejsos
- Junior
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 lut 2015, 14:44
- Motocykl: seven fifty 92
- Lokalizacja: mazowieckie WOT
Re: Łożysko w kierownicy
Alx77 wszystkie rady są oczywiście na wagę złota, ale czytajmy ze zrozumieniem, Tomi nie dosiada SV. Jakby nadal śmigał seveną to pewnie nic by nie pukało, stukało , itp.
*ktoś kiedyś powiedział, że dawniej samochody budowano ze stali i blachy, drewno było dodatkiem, a plastiku używano do wysadzania mostów.
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Łożysko w kierownicy
Po wytarganiu i wymacaniu wychodzi, że to stuka dolne łożysko w główce. Cały system dźwigni DUAL i zaciski lekko stukają, ale tak ma chyba być.
To stukanie łożyska występuje jak się kołysze góra - dół, i w najwyższym położeniu stuka gdy dolne łożysko rwie do góry.
Stukanie słychać tylko jak moto stoi na kołach. Gdy wisi to se można szarpać ... żaden poradnik tego nie przewidział.
W takim układzie powoli przystępuje do działania z rozbieraniem.
Dziękuję za duchowe wsparcie
To stukanie łożyska występuje jak się kołysze góra - dół, i w najwyższym położeniu stuka gdy dolne łożysko rwie do góry.
Stukanie słychać tylko jak moto stoi na kołach. Gdy wisi to se można szarpać ... żaden poradnik tego nie przewidział.
W takim układzie powoli przystępuje do działania z rozbieraniem.
Dziękuję za duchowe wsparcie
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Łożysko w kierownicy
W tym miejscu wolałbym aby to było SF, bo rozkręcania o pół godziny mniej no i wszystko na wierzchuAlx77 wszystkie rady są oczywiście na wagę złota, ale czytajmy ze zrozumieniem, Tomi nie dosiada SV. Jakby nadal śmigał seveną to pewnie nic by nie pukało, stukało , itp.
-
- stary Seveniarz
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
- Motocykl: Było SF 750
- Lokalizacja: było CB750
Re: Łożysko w kierownicy
No to przy pomocy profesjonalnych narzędzi ( teflonowy wałek i młotek 5kg) założyłem nowe łożysko w główce ramy i dalej co klika
Wychodzi, że to w lagach coś jest wypracowane.
Pojeździmy i zobaczymy.
Wychodzi, że to w lagach coś jest wypracowane.
Pojeździmy i zobaczymy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości