Strona 1 z 8

: 19 lut 2005, 22:35
autor: torello
Szanowne towarzystwo czy mógłby mi ktoś doradzic jakie mam kupić klocki hamulcowe na przód ?
Pozdrawiam Jurek

: 20 lut 2005, 04:53
autor: zajc
Zdecydowanie jakies sinter metal.Sa twardsze, przez co zuzywaja szybciej tarcze-ale oferuja przy tym wyzsza skutecznosc hamowania. Ja kupilem jedne z najtanszych-firmy Delta Braking, jeszcze nie zdazylem ich wyprobowac.Koszt na tarcze to 70 zeta.

: 20 lut 2005, 09:12
autor: torello
Zdecydowanie jakies sinter metal.Sa twardsze, przez co zuzywaja szybciej tarcze-ale oferuja przy tym wyzsza skutecznosc hamowania. Ja kupilem jedne z najtanszych-firmy Delta Braking, jeszcze nie zdazylem ich wyprobowac.Koszt na tarcze to 70 zeta.
A nie lepiej jest załzyć jakieś średno twrade? ja jeżdzdze raczej spkojnie, i troche oszczedzać tarcze,
Pozdrwaiam .

: 20 lut 2005, 10:12
autor: bartekbubula
A ja uważam ze jakość klocka ma bardzo duze znaczenie i wcale najtańsze klocki nie beda dfziałały tak poprawnie jak lepszej jakości, bo juz o kwestii wypaczania nie wspomne.

Jesli mam coś polecac to "normalnej" jazdy (bo na czym tu szalec) to uważam ze FERODO PREMIUM są bardzo dobre no i jeszcze EBC.

W tej chwili mam EBC ale to tylko do zużycia (już nie długo), natomiast w poprzednim moto (Honda NTV) miałem właśnie Ferodo premium i nic ciekawszego nie znalazłem.

Porownalem w tym moto takze z EBC i shuth czy cos takiego aha i jeszcze Goldfren Ferodo było nr.1

Dostępne w intercarsie http://www.intercars.com.pl

pozdrawiam

: 20 lut 2005, 13:06
autor: torello
Na allegro znalazłem klocki o średniej twradości jak twierdzi sprzdajacy GOLD fren za 48zł/komplet, podadto znalazłem jeszcze EBC serii FA do motocykli sportowo- turystycznych za 65 zł/komplet i chyba na nie sie zdecyduje?
Co o tym myślicie

: 20 lut 2005, 14:05
autor: zajc
Ja na Twoim miejscu kupilbym EBC seri HH-te organiczne FA to zuzyja sie bardzo szybko-wlasnie z tego powodu ze sa tak miekkie. Ale wybor nalezy do Ciebie-ja wole miec lepsze klocki, bo nigdy nie wiadomo kiedy sie ten zaoszczedzony metr drogi hamowania przyda. A powiem Tobie ze jadac w gorach udalo mi sie przypalic oryginalne Nissiny-takze te EBC na pewno by juz tam dawno wymiekly. Wybor nalezy do Ciebie, sprzet masz o malym przebiegu, wiec tarcze masz jeszcze wystarczajaco grube na twarde klocki.

: 21 lut 2005, 10:18
autor: ADI
EBC nie polecam - są bardzo popularne i nic poza tym. Ja mam Nissiny.

ADI

: 21 lut 2005, 11:38
autor: zajc
Ja tez jeszcze mam Nissiny-sa bardzo dobre, wytrzymaly juz prawie 17 tys km(bo sa zakladane jako klocki fabryczne) ,tylko jest jedno ale: komplet na jedna tarcze sinter metal kosztuje 150 zeta...

: 21 lut 2005, 22:29
autor: ADI
Niestety, w tym przypadku jakość kosztuje

ADI

: 22 lut 2005, 20:18
autor: torello
No i chyba padłem ofiarą, jestem na dobrej drodze do zkupu przewdow stalowych f-my GOODRIDGE, komplet 250zł, a w Lublinie chcieli 330 + 30 montaż. Boleje że nie stac mnie na komplet z czrnymi końcówkami ale to juz wydatek 410 zł. Mam nadzieje ze moje wiadoności i umiejętności mechanika wystrczą do samodzielnego montażu.
Znalazłem klocki EBC HH za 82 zł/ komlet, jak myśłicie to dobra cena ?
Pozdrawaim.

: 22 lut 2005, 20:22
autor: bartekbubula
Cena nie jest zła, ale dołozysz pare zloty i masz FERODO a to juz troche inna półka.

Mozesz mi powiedziec gdzie kupujesz przewody?
czy to jest cena za komplet na caly motocykl (przód tył) i czy wersja z pominieciem trojnika czy z trojnikiem.

Sorka za dociekliwosc ale tez chcialbym zakupic takowe i szukam the best wyjscia :)

pozdrawiam

: 22 lut 2005, 20:36
autor: torello
Cena nie jest zła, ale dołozysz pare zloty i masz FERODO a to juz troche inna półka.

Mozesz mi powiedziec gdzie kupujesz przewody?
czy to jest cena za komplet na caly motocykl (przód tył) i czy wersja z pominieciem trojnika czy z trojnikiem.

Sorka za dociekliwosc ale tez chcialbym zakupic takowe i szukam the best wyjscia :)

pozdrawiam
Jest to cena za komplet przewodów z pominieciem trójnika, bezpośrednio od pompy do tego dodają 250 ml płynu hamulcowego.
Jest to firma okolic Wrocławia , odzszukam ją i przełśe Ci ich strone i adres @ do gościa z którym kilkałem.
A jaka cena jest tych klocków ferodo ?
Pozdrawaiam.

: 22 lut 2005, 20:39
autor: torello
tomek@jotte.pl z tym korespondowałem
ich adres @ :
http://www.jotte.pl
Pozdrawiam.

: 22 lut 2005, 21:02
autor: bartekbubula
dzieki za info.

co klockow to nie wiem jak to w tym momencie wyglada ale cennik jest na http://www.intercars.com.pl

kupilem taniej bo kiedys mialem mozliwosc kupienia na rabacie

ale klocki sa gitarka

: 22 lut 2005, 22:21
autor: torello
A jeszcze jaki Ty kupiłeś rodzaj tych klocków może pamietasz symbol?

: 23 lut 2005, 23:09
autor: bartekbubula
Co do klocków to sa to klocki z serii premium czyli uniwersalne. oczywiscie istnieja inne kategorie u tego producenta (potentat w koncu,nie ;)). jesli chcesz moge podac ci konkretny kod do SF z katalogu firmowego z roznych typów klockow z opisami.

: 26 lut 2005, 15:53
autor: torello
Fabrycznie mam założone klocki NISSYN MNX9 i mają rowki poprzeczne ogłebokości 1mm, czy moge na nich jeszcze jeżdzic ?
- Jaki stopień zuzycia kwalifikuje je do wymiany ?
- w jaki sposób konserwuje sie zaciski hamulcowe ?
Pozdrawiam.

: 26 lut 2005, 20:19
autor: bartekbubula
witam ponownie

sorka ze tak dlugo to trwalo ale dopiero teraz odzyskalem moj katalog ferodo

na pocztaek symbol klocków ferodo do SF
przód - FDB570
TYŁ - FDB754

no i oczywiscie male sprostowanie. klocki nie nazywaja sie PREMIUM tylko PLATINUM :) (a bo qrna podobne te nazwy)

Sa to klocki ktore zakladamy jako seryjne (tzn bez zadnych cudów). jest to srednia pomiedzy wytrzymaloscia a skutecznoscia. mam dokladny ich opis ale po angielskiemu tak wiec jak chesz to moge ci skana zapodac.

Druga seria to klocki w standardzie SINTEGRIP oktorymi sie nie interesowalem powiem szczerze

Ostatnie u tego producenta to CP911 racing czyli jak sama nazwa wskazuje dla mega wymiataczy. żrą jak szalone tarcze ale za to mega spowalniaja nie grzeja sie i takie tam.

tak czy tak podaj mi adres mailowy to wysle ci te skany


co do konserwacji to zawsze przy wymianie klockow warto zakonserwowac takze zaciski czyli przesmarowac tloczki sprawdzic stan oringow wydmuchac wode.

W ktoryms swiecie motocykli czy motocyklu byl caly artykol na ten temat. jak odnajde to zapodam skana.


pozdrawiam

: 27 lut 2005, 20:25
autor: torello
Było by super gdybyś znalazł ten artykuł o konserwacji zacisków. W przyszłym tygodniu bede zakładał stalowe przewody to bym ja przeczyśił.
Czy te oringi uszczelanjaące można smarowac wazelina teczniczną ?
Pozdrwaim

: 27 lut 2005, 20:50
autor: bartekbubula
jak tylko chwile znajde to na bank poszukam (ale musze miec troche czasu :( )
Oringi to raczej olejem typo WD 40, xeramic, i inne takie - polecam XERAMIC albo STP AP 75

pozdrawiam

: 02 mar 2005, 21:32
autor: bartekbubula
no i mam!!!!! znalazłem!!!! zeskanowałem!!!
artykół z SM na temat wymiany klocków w motocyklu
Jak ktos chce to podajcie maila i wysyłam.

a moze zapodajmy to do DOWNLOAD na stronie??
Dofo co ty na to??


pozdrawiam

: 02 mar 2005, 21:59
autor: torello
torello10@poczta.fm
Pozdrwaiam i czekam na skana.
A swoją droga to mam wszystkie nr ŚM od 1998roku.

: 02 mar 2005, 22:50
autor: dofo
Nie wiem co tm jest w tym artykule, ale od dluzszego czasu jest w dziale "Warsztat" arykul autorstwa sebi jak wymienic w naszej Sevence klocki. Czy wy w ogole czytacie ta nasza strone? :P

lewa w gorze
dofo

: 02 mar 2005, 23:35
autor: bartekbubula
roznica polega na tym ze sa tam min. zdjecia :P i konserwacja czego na stronie nie ma

ale loooz to tylko tak, dla ludzi.

Aha, artkół jest z wrzesnia 2003 Świat motocykli

pozdro

: 03 mar 2005, 00:13
autor: dofo
To podeslij i sie zrobi update tego co napisal sebi.

lewa w gorze
dofo