Klocki hamulcowe

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 11 maja 2006, 15:52

Cena 99 pln jest całkiem realną ceną za te firmę.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

pyzdra1
Beniamin
Beniamin
Posty: 62
Rejestracja: 19 sie 2005, 14:22
Lokalizacja: Stobno

Postautor: pyzdra1 » 11 maja 2006, 21:49

Klocki przetestowane :D w porównaniu z poprzednimi jest o niebo lepiej (wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy) nie wiem jakiej firmy miałem poprzednie klocki, nie dało sie odczytać. Na początku moto hamował słabo ale po przejechaniu paru kilometrów po mieście wyczułem sporą różnice w sile hamowania. podaje link do aukcji gdzie kupiłem klocki http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100752541 sprzedający ma nick SkodaGroblewski. Załatwiłem z nim transakcje bardzo szybko. Jutro ucze sie jeździć na przednim kole :P :P :lol:

zbyhu
Senior
Senior
Posty: 143
Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Postautor: zbyhu » 15 maja 2006, 13:48

Czolem!

Na moja prosbe koles wystawil pozostale mu klocki.
Ja juz kupilem, zostal jeden komplet. Tanio, moze sie ktos skusi?

http://www.allegro.pl/item104335091_klo ... cena_.html

Pozdro
Honda CBF 1000A '06 :)
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95 :(
Liczy się yno jazda!

Awatar użytkownika
jaqbik
zbokus maximus
Posty: 866
Rejestracja: 20 lip 2005, 12:39
Motocykl: GQO K1200R
Lokalizacja: Poznań

Postautor: jaqbik » 30 sie 2006, 08:39

To i ja sie podłącze pod stary wątek. Wczoraj dostałem paczkę z nowymi Ferodo Platinum i już je zamontowałem - Sevenka przestała wydawać dziwne dźwięki z okolic przedniego koła :P
Stare klocki były zjechane prawie do zera.
"Kiedy czuję pęd powietrza
i w kolejny zakręt składam się..."

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 30 sie 2006, 11:45

jaqbik : co masz na mysli piszac "dziwne dziwieki"
czy chodzi ci o takie "chrobotanie" przy chamowaniu troche jak ABS ?
zmienialem klocki jakies 3000 temu i wydaja taki dzwiek
mechanior powiedzial ze tak ma byc
pozdrawiam
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
jaqbik
zbokus maximus
Posty: 866
Rejestracja: 20 lip 2005, 12:39
Motocykl: GQO K1200R
Lokalizacja: Poznań

Postautor: jaqbik » 30 sie 2006, 13:13

"Dziwny dźwięk" oznacza tarcie skończonego, lekko luźnego w zacisku klocka o tarczę. Teraz jest cisza i mniód. :)
"Kiedy czuję pęd powietrza
i w kolejny zakręt składam się..."

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 30 sie 2006, 15:30

Mam pytanie bo czegos nie rozumiem. Jezeli mowicie o smarowniu tloczkow to jak je nasmarowac nie wyjmujac ich z cylinderkow?
Mnie sie wydaje ze aby to zrobic nalezaloby spuscic plyn hamulcowy, wyjac tloki zupelnie, wymyc w srodku cylinderek, wyczyscic tloki, poumywac oringi, wszystko ladnie posmarowac i zlozyc a nastepnie zalac plynem i odpowietrzyc. Tak przynajmniej robilem w samochodzie jezeli jakis zacisk zaczynal blokowac lub od razu regenerowalem wstawiajac nowe gumki. Dopiero zaczynam grzebanie w motorze ale wydaje mi sie ze zasada ta sama.
Mozna takze nie spuszczac plynu a zacisnac hamulcowy przewod elastyczny tuz przed zasiskiem. Wtedy pozostaje tylko odpowietrzanie.
Więc?
O smarowaniu prowadnic nie wspominam bo to normalka :)
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 30 sie 2006, 16:33

Ja odkrecilem zacisk, wyciagnalem klocki, wcisnalem hebel kilka razy zeby te tloczki sie wysunely, a potem jeszcze kombinerkami delikatnie je na sile wyciagnalem (uwazajac, zeby nie wyrwac ich calkowicie, co by mnie plynem nie obzygalo). Nastepnie szczoteczka do zebow sasiada, wyczyscilem rzeczone tloczki i wepchnalem je na swe miejsce. Ot wszystko.

P.S. Zalozylem 2 tygodnie temu Ferodo Sintegrip, czyli nastepny poziom twardosci po Platinum. Poki co sa jeszcze na dotarciu, ale cos czuje, ze chyba czeka mnie wymiana przewodow na nowe (koniecznie chromowane :mrgreen:).

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 30 sie 2006, 16:40

Ile cm byly wysuniete te tloczki? wiecej niz polowa dlugosci?
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 30 sie 2006, 16:47

Ile cm byly wysuniete te tloczki?
Wysuwalem tyle, zeby ich denko bylo ciut ponizej poziomu zaciskow. Czyli powiedzmy, ze jakies 90%-95% wystawalo.

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 30 sie 2006, 16:55

Wszystko jasne. Czyli o wiele mniej roboty. Nie pozwoli to jednak wymyć syfu, ktory mogl znalezc sie w cylinderkach.
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 30 sie 2006, 17:05

Nie pozwoli to jednak wymyć syfu, ktory mogl znalezc sie w cylinderkach.
Jezeli nie przecieka nic w okolicy cylinderkow to mniemam, ze wszystko jest tam szczelne. Idac dalej tym torem wnioskuje, ze i syf sie nie dostal. Pomijajac fakt, ze zaden z moich guru mechanicznych nigdy nie wspominal mi o tak dokladnym czyszczeniu, ale ja jestem dupa mechaniczna to sprzeczac sie nie bede ;)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 30 sie 2006, 17:31

Jeżeli z odpowietrznika, po sprawdzeniu tego oczywiście, nie leje się "żurek" zamiast płynu, a w miare klarowny płyn DOT4, to można sobie rozbieranie zacisku darować, a jedynie posmarować wysunięte powierzchnie cylinderka.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Hazell
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 175
Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Postautor: Hazell » 30 sie 2006, 20:27

Niestety z powodu higroskopijności plynu hamulcowego uklad moze delikatnie korodowac od wewnatrz - stad syf. Doswiadczylem tego w samochodzie - uklad jest szczelny wiec tylko to mi przychodzi do glowy.
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform

Gichul
Junior
Junior
Posty: 34
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:20
Lokalizacja: Dębica

Postautor: Gichul » 11 mar 2008, 21:38

Panowie kupiłem takie klocki: http://e-motocykl.com/sklep/index.php?op=info&pid=162
stare kiepsko hamowały, robiły dziwne "zzzzzzzzzz" przy hamowaniu a poza tym się skończyły
na tych nissinach przejechałem ok 250 km, trochę jakby lepiej działają ale głośno piszczą pod koniec hamowania tzn tuż przed zatrzymaniem moto
no i teraz to już nie wiem czy tak będzie tylko na początku czy ktoś zarobił na mnie 200 plnów :wsciekly: . Może miał ktoś podobne cuda?

Czuwaj

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 11 mar 2008, 21:46

Podstawą jest nie przegrzanie nowych klocków na początku, może pisk to efekt docierania się.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Trollski
stary Seveniarz
Posty: 253
Rejestracja: 09 sty 2008, 09:38
Motocykl: Locha
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Trollski » 01 kwie 2008, 23:11

od wczoraj cos mi ociera z przodu.

nie cały czas tylko raz na obrot koła jest chwilowe tarcie, bardzo mnie to denerwuje bo gdy jedzie sie 30 kmh to slychac to za bardzo.

ktos poradzi co moglo sie stac ?

mechanik jestem zielony i nie wiem jak rozebrac przedni zacisk.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 02 kwie 2008, 08:03

Możę krzywa tarcza
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
Trollski
stary Seveniarz
Posty: 253
Rejestracja: 09 sty 2008, 09:38
Motocykl: Locha
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Trollski » 02 kwie 2008, 11:31

ale nie miala sie raczej od czego wykrzywic ...

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 02 kwie 2008, 12:09

niektórych ciąż też miało nie być ...
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 02 kwie 2008, 15:09

No właśnie a jednak się pojawiają i nikt nie umie racjonalnie tego wytłumaczyć :shock: :shock:
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1823
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Postautor: LuTo » 02 kwie 2008, 18:02

ale nie miala sie raczej od czego wykrzywic ...

wystarczyło, że ją dobrze przygrzałeś i wjechałeś w kałużę.....
========
LuTo
Obrazek

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: Stefan » 02 kwie 2008, 20:58

W temacie (stalowych) przewodów hamulcowych mogę jedynie dodać opinię mechanika (pracował w serwisie Hondy), że warto je zakładać z pominięciem trójnika, gdyż są wówczas skuteczniejsze. Potwierdzam to po wymianie dokonanej u siebie. Drobny problem pojawia się odnośnie do prowadzenia tak przewodów, by nie ocierały o dość ostre wypusty dolnej półki, do których poprzednio przykręcony był trójnik. Pozostaje zaślepić ten odcinek np. poprzeczką przykręcaną śrubami z płaskim łebkiem i ewentualnie dodatkowo opatulić przewody gumową osłoną. Poza tym wszystkim życzę nam hamowania głównie silnikiem...

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: Stefan » 02 kwie 2008, 21:00

Ups.. temat wpadł mi przypadkowo przy czytaniu pierwszej strony- sory, nie zauważyłem..

Awatar użytkownika
Trollski
stary Seveniarz
Posty: 253
Rejestracja: 09 sty 2008, 09:38
Motocykl: Locha
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Trollski » 02 kwie 2008, 23:01

ale nie miala sie raczej od czego wykrzywic ...

wystarczyło, że ją dobrze przygrzałeś i wjechałeś w kałużę.....

nie jezdzilem jeszcze sevenką po deszczu wiec nie zaznała kałuzy.

bylem na myjce bezdotykowej ale jest ona 2 km od mojego domu wiec okazji do heblowania nie bylo.


ale fakt ze chyba po myjce to zaczeło trzec.

pekniety klocek ?


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 17 gości