Teoria o szerokosci tylnej opony.

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Teoria o szerokosci tylnej opony.

Postautor: El Kriss » 02 maja 2005, 22:07

Moja Sevenka ma tylne koło jakby ciut szersze - 180... I często słysze pytanie : a jak to jeździ w zakrętach ??? Nie wiem, nie mam porównania. Nigdy nie jeździłem na węższej oponie. Ale z drugiej strony... Jaką oponę ma z tyłu Bandit 1200 , R1, ZX9 czy nawet FJR ? Czy producenci sportowych motocykli postanowili utrudnić jazdę po winklach ? Czy najlepszy motocykl do zakrętów powinien mieć gumy od Rometa ?

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Re: Teoria o szerokosci tylnej opony.

Postautor: torello » 02 maja 2005, 22:15

Juz późno ale jutro sprawdze jaka ja mam opone, a swoją droga jak masz szerszą to jak mieści sie w wachacz jest tam niewiele miejsca. :?:
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 03 maja 2005, 18:37

Ja mam fabryczną opone 150 i już duga. Nie wiem jaka to różnica. Fakt jest taki ze z pasażerem zawsze lepiej i głębiej sie pochyalłem nie było kołysania. Mądrzy mówią ze łożysko wahacza sie zużyło i dlatego. W 2 osoby nie ma na nim luzu i nie pływa sprzęt. Ale tak czy owak nigdy Sf nie będzie tak piknie jak fazer czy XJR w zakręty sie składać.
Ale ostanio wyliczylem ze jak schudne 10kg to sprzęt mi będzie jechał szybciej o 6km/h szybciej. WARTO!!
żyj i daj żyć innym

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Re: Teoria o szerokosci tylnej opony.

Postautor: zajc » 04 maja 2005, 14:59

Jaką oponę ma z tyłu Bandit 1200 , R1, ZX9 czy nawet FJR ?
A jaka moc maja podane przez Ciebie motocykle? Szersza opone zaklada sie albo po to by moc przeniesc wieksza moc ,albo dla ladniejszego wygladu. Te motocykle maja dlatego szersza opone-zeby wlasnie ta moc generowana przez silnik przeniesc na asfalt.Inzynierowie Hondy stwierdzili ze dla przeniesienia napedu w SF wystarczy opona 150mm, wiec po co kombinowac? Aby zalozyc szersza opone(nawet 160mm) trzeba zmieniac felge. Zwieksza sie opory ruchu, polepszy wyglad-nic wiecej.

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 04 maja 2005, 20:35

Do 160 felgi nie trzeba zmieniać, ale i tak taka opona się nie zmieści u nas.

ADI

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 04 maja 2005, 23:59

Do 160 felgi nie trzeba zmieniać, ale i tak taka opona się nie zmieści u nas.

ADI
Jak sie uprzesz, to nawet opone od Stara na rowerowa felge wrzucisz. Bandit ma opone 160 i pol cala szersza felge(bodajze 4,5 w SF a 5 w GSF), mysle ze z jakiegos powodu. Kupujac opone na tyl kombinowalismy zeby wrzucic opone 160, ale koles powiedzial ze nie bardzo -bo felga jest po prostu na taka opone za waska.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 05 maja 2005, 18:49

To co ja mam powiedzieć jak mam 120. Poprzednia była 130 i obie wysoki profil. I mimo to jakoś się lata. Ale czy tak szerokie opony /170-190/ zapewniają dostateczny nacisk w punkcie styku a tym samym przyczepność, nie wiem. One są chyba robione z trochę innej mieszanki gumowej bo jak się przyjżeć to zawsze na nich są frędzle. Czyli jakby były bardziej miękkie. Poza tym coraz popularniejsze robią się opony radialne co w przypadku motocykli jeszcze 3-4 lata było nie do pomyślenia. Obecnie radialne stają się standardem i być może dlatego lepiej się trzymają drogi. Ale to wszystko może, bo tak naprawdę to nie wiem.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
El Kriss
stary Seveniarz
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
Motocykl: cb 750 i jakis inny
Lokalizacja: Łodz

Postautor: El Kriss » 05 maja 2005, 22:43

Żeby było jasne - ja mam inna felgę, od CBR-ki. Taki juz moto kupiłem. Ale w przywołując porównanie z Banditem 1200 chodziło mi o pewien tok logiczny. No jeżeli taka opona nie byłaby dobra na zakrętach, to czy producent ryzykowałby jej seryjny montaż w modelach z większą moca ?

Czyli zmierzam do teorii - nie tyle szerokosć opony ma wpływ na jazdę w zakręcie co jej profil - czyli jak to pisze Zbigu - punkt styku.

wilk
Beniamin
Beniamin
Posty: 64
Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
Lokalizacja: Łódź

Postautor: wilk » 05 maja 2005, 22:44

osobiście uważam że wymiarowanie opon ma konkretny sens i zakładanie jakiś kombinacji nie jest chyba najlepszym pomysłem,ale przecież wszystko dla ludzi :lol: ja ogólnie ufam japońskim inżynierom i zakładam to co przewiduje instrukca obsługi(przód 120, tył 150 i heja!!!)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 06 maja 2005, 02:47

Oczywiście El Kriss że te szerokie kapcie w kształcie trójkąta zdecydowanie lepiej trzymają się drogi na winklach bo właśnie po to je wymyślono. Jednocześnie mały punkt styku przy jeżdzie na wprost zmniejsza opory. Zobacz jak daleko w kierunku felgi jest przesunięta krawędź przejścia z bieżnika na bok opony, którego praktycznie nie ma. Sam będę musiał kiedyś przejść na takie chociaż moje moto na takich będzie wyglądało co najmniej cipowato. Stary typ opony zamykam bezproblemowo przy niewielkich przechyłach, a takiego laczka jak mówisz to dopiero sztuka i odwaga zamknąć.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 06 maja 2005, 07:52

El Kris , a ile miejsca od krwędzi bocznej opony do wahcacza pozostało
:?: :?:
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 08 maja 2005, 23:06

to tak samo jak do maluchów zakładają koła 13" i laczem 175. wygląda niby ladniej ale jechac nie chce. a teraz w drugą strone. wez BMKe z moca ze 200KM i gumke 155. nawet nie ruszysz bo nie ma powierzchni do przeniesienia mocy. dla tego tez jak koledzy zauważyli tsza wszystko z głowa bo R1 na 150 nie dokonca sie sprawdzi a SF na 190 srednio pojedzie a i swoje spali ;)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 08 maja 2005, 23:28

O to to. A może jeszcze do wskaźnika mocy dodać wagę sprzęta i uzyskamy jakiś konsensus. Może nie dokładnie wagę ale nacisk na oś. To chyba wszystko musi iść w parze. SF ma raczej lekką pupkę, za to ciężki przód. W innych motocyklach te proporcje są trochę inne. Tak mi się wydaje.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 09 maja 2005, 11:59

Juanak na ten przykład ma prawie równo rozłozony nacisk na osie.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 10 cze 2005, 19:56

Temat się przewinął na preclach:
http://42.pl/url/cG1
zatem ja zostaję przy mojej 150 a jak będę chciał mieć 180 to muszę kupić FuJaRę.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

krzysiek
stary Seveniarz
Posty: 369
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
Motocykl: SV 650 '2002
Lokalizacja: Łódź

Postautor: krzysiek » 10 cze 2005, 20:10

Ell Kriss, jak sie ktoś jeszcze raz zapyta jak sie taką oponach po zakrętach chodzi to powiedz że zajebiście bo potrafisz każdą opone zamknąć :P nawet tą od wózka widłowego...grunt to odwaga 8)

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 15 cze 2005, 04:22

El Krissie właśnie jestem po badaniach. Do tej pory używałem 120-130/90 wysoki profil bo stary sprzęt, sam widziałeś. Teraz zrobiłem pomiary i się okazało że przechodzę na 150/70 bo wsokość jest taka sama a szerokość raptem 7mm więcej i wchodzi w wachacz. Zaszczepiłeś mi temat i rozwiązał się problem z doborem laczków. Dzięki.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 16 cze 2005, 11:44

Zkaładasz walce ? :) :)
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 16 cze 2005, 19:36

I znów się serwerek wy*. Czekałem 45min żeby się dostać na stronkę.
A chromolę torello, jak nie moge kupić szytek to se walnę walce.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 17 cze 2005, 10:53

Uch, no to teraz bedziesz szeroki. :D
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 17 cze 2005, 11:46

Otóż wcale nie, będę miał po prostu taką gumę jak masz Ty. Matwiłem się tylko o wysokość opony.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości