Motocykle dławione na rynek szwajcarski
: 11 maja 2008, 11:01
Czy ktoś wie na czym polega dławienie motocykli na tamtejszy rynek? Czy w prosty sposób można "powrócić" do wersji open czy standardowej jak w reszcie krajów Europy?
www.seven-fifty.info to nie forum, to stan umysłu...
https://seven-fifty.info/
Na tym samym jak dlawienie w kazdym innym kraju. Zmniejszenie przeswitu dysz z powietrzem do gaznika, moze cos w tlumikach/kolektorach i inne proste zazwyczaj zmiany mechaniczne.Czy ktoś wie na czym polega dławienie motocykli na tamtejszy rynek?
Tak, o ile sa to tylko zmiany mechaniczne. W nowszych modelach bym sie nie zdziwil gdyby byly tez jakies zmiany "programowe" w elektronice.Czy w prosty sposób można "powrócić" do wersji open czy standardowej jak w reszcie krajów Europy?
Od: "grzechoo"
Temat: blokowane CB500 - troche danych
Data: 3 lipca 2004 00:56
Witam,
posiadam wykastrowaną CB500, o czym już kiedyś pisałem. Ponieważ co jakiś
czas pojawia się kilka pytań o odblokowanie przedstawiam to co udało mi się
ustalić - cytuję wypowiedź Gościa z Motopolu.
Z tego co czytałem tekst ten prawdopodobnie odnosi się też do innych modeli
i innych marek sprowadzanych ze Szwajcarii!!
Pozostało mi do sprawdzenia, czy jaki wpływ ma odłączenie obrotomierza,
ponieważ podobno np. w wersjach japońskich zdarza się, że to zegary w jakimś
stopniu sterują praca silnika.
[...]
=================
mam Hondę CB 500 import Szwajcaria. Z dokumentów wynika, że jest
zblokowana na 32 kW. Potwierdzają to również osiągi: do ok.8000. silnik
rozkręca się b. ładnie, powyżej tej granicy wyczuwalny jest spadek mocy.
Motocykl rozpędza się do troszkę ponad 150 km/h.
Konkrety: numer nadwozia: PC262009XXX silnika to chyba PC26E2012XXX -
wpisaną mam tylko kocwke numeru tzn. 2012XXX.
Sprawdziłem: dysze główne są #122, nie ma kryz dławiących ani na dolocie
powietrza do gaźnika, ani na króćcach pomiędzy gaźnikiem i głowicą.
Przepustnica otwiera się do konca, tak samo jak przepustnica (?)
powietrza. Z tego co się dowiedziałem to wersja ta wg. numerów była na
pewno dławiona - wersja Boldoru, a na stronach niemieckich jest, że nie
była. Z innego serwisu dowiedziałem się, że były różne wersje aparatów
zapłonowych - i to najbardziej mnie interesuje - czy to prawda i ile
kosztuje. Ewentualnie czy zdarzało się, że były zmieniane wałki
rozrządu??
=================
Szanowny Panie,
Sprawdziłem różnice. Wersja szwajcarska (SW) nie jest określana jako
"zablokowana" jak np. wersje G (niemieckie). Nie można więc mówić o
"zablokowaniu" - po prostu wersja SW ma taką moc. Oczywiście mniejszą
niż wersja "full power" - taka była wersja włoska (IT). Tyle gwoli
ścisłości... Porównałem w katalogu części wersje SW i IT. Znalazłem
następujące różne
(ważniejsze!) części:
- głowica
- gaźniki
- zestaw liczników
- obudowa filtra powietrza
- moduł zapłonu
- główna wiązka przewodów
- wersje SW i AR mają dodatkowy układ wtrysku powietrza Niestety, ale
nie potrafię powiedzieć JAKIE, i na ile istotne są różnice. Potrafię
tylko określić GDZIE są różnice. Wałki rozrządu są te same. Moduł
zapłonu do wersji IT kosztuje 2219,71 zł netto. Nie mogę zagwarantować,
że jego wymiana rozwiąże problem.
Nie ma prostego sposobu (typu: "przeciąć żółty kabel..) żeby uzyskać
pełną moc. Co gorsza część kupujemy "na ślepo" i nie wiemy tak naprawdę
czy różnica liczników to coś istotnego, mającego wpływ na osiągi (tak
bywa w modelach na rynek japoski) czy jakaś drobnostka w rodzaju innego
koloru kontrolki. Żeby nie rozwodzić się za wiele:
- motocykl ma mniejszą moc
- nie można tanio i ze 100% pewnością uzyskać zwiększenia mocy
- koszty w stosunku do wartości pojazdu i ryzyko braku widocznego efektu
przekreślają sens tej operacji.
Wniosek: trzeba jeździć takim jak jest, lub zmienić cały motocykl. To
oczywiście moje zdanie, a decyzje należą do Pana. Pozdrawiam