Strona 3 z 6

Re: Olej

: 30 wrz 2009, 10:35
autor: lopuch
Ja uzywam Hiflo z katalogu larssona - na alledrogo też były

Re: Olej

: 04 paź 2009, 10:33
autor: Hubert

Re: Olej

: 04 paź 2009, 14:54
autor: goral
Tak sie zastawnawiam , czy te oleje po "sto pare zlotych " to nie sa jakies podrobki ? Pare dni temu kupilem w ( auchanie - we francji ) identyczny olej - castrol 10 w 50 power racing full syntetic . Dalem za niego 35 euro . Kurde , skad ci handlarze biora tak tanio olej ( jeszcze doliczajac ich zarobek to taka "banka" 4l to musi kosztowac z osiemdziesiat zlotych ...

Re: Olej

: 04 paź 2009, 16:05
autor: pektosol
myślę że po prostu taką marżę mają sprzedawcy.
Na stacji benzynowej widziałem full syntetyka 10w40 pod marką orlen za około 23zł ... hmm

Pozatym branża motocyklowa jest ciągle traktowana jako hobby... a za przyjemność trzeba płacić...

Re: Olej

: 09 paź 2009, 12:26
autor: Hubert
Może dlatego że ten sprzedawca http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=367129 jest autoryzowanym dystrybutorem produktów: Elf , Total , Castrol , Texaco , Autoland, CarPlan, AutoPractic, Carlube.
Do tego jest partnerem Shell Polska oraz sprzedaje produkty: PetroOil, Mobil, Rafineria Gdańska, Tungsram, Atas, Sędziszów, K2, Super-X, Bio Line, Kleen Flo.

Czyli kupuje po cenach naprawdę hurtowych, a zajmuje się również sprzedażą detaliczną. Podobnie jak oleje Orlenu, które kosztują do 30 zł za półsyntetyk na stacjach benzynowych które mają bardzo wysoką marżę.

Zamówiłem kilka litrów syntetyka dla Hondy i kilka litrów półsyntetyka dla GS-a.

Re: Olej

: 28 paź 2009, 22:08
autor: piotreek
Miałem wcześniej kupić tego castrola, ale jakoś tak zeszło. Mam pytanie, pierwszy raz będę zmieniał olej (osobiście), więc wolę zapytać:
serwisówka podaje, że ze zmianą filtra wchodzi 3 litry, ale wolę się upewnić, czy aby na pewno te 3 litry starczą, bo nie chciałbym specjalnie domawiać litra oleju, bo zabrakło troszeczkę.

Re: Olej

: 29 paź 2009, 06:39
autor: PiotrekWariat
kup 4 litry oleju. Będziesz miał na ew. dolewki :) ja kupiłem 4l Castrola i sobie leży tak pięknie w pokoju na półce :P

Re: Olej

: 29 paź 2009, 08:53
autor: piotreek
Też tak myślałem, że na styk nie ma co kupować. Będę kupował w opakowaniach po litrze, więc zostanie na zaś jeśli bym nie otworzył tej jednej butelki.

Re: Olej

: 29 paź 2009, 19:04
autor: Stefan
Zawsze po wymianie wchodzi nieco więcej niż 3 litry, resztę warto mieć na dolewki.

Re: Olej

: 29 paź 2009, 22:36
autor: piotreek
KLIK Taki o zanabyłem. Zachwalany mi przez jednego zaufanego właściciela serwisu i zarazem mechanika. Sugerowana cena dla sklepu to ok 45 pln, więc tanio i dobrze. Warto brać puki jest.

Re: Olej

: 30 paź 2009, 11:22
autor: reles
KLIK Taki o zanabyłem. Zachwalany mi przez jednego zaufanego właściciela serwisu i zarazem mechanika. Sugerowana cena dla sklepu to ok 45 pln, więc tanio i dobrze. Warto brać puki jest.
Syntentyk w klasie SG? Sprawdź datę produkcji przed spożyciem. 8)

Re: Olej

: 30 paź 2009, 16:46
autor: Hubert
spójrz sobie na oleje Motula, niby najlepszy, najdroższy syntetyk ma klasę SG

Re: Olej

: 30 paź 2009, 17:41
autor: reles
spójrz sobie na oleje Motula, niby najlepszy, najdroższy syntetyk ma klasę SG
Który Motul? 7100 to SL, 300V podają tylko "powyżej wymaganych standardów" cokolwiek to znaczy. (wg. strony Motul Polska).

Re: Olej

: 30 paź 2009, 21:39
autor: piotreek
Panowie, olej spełnia normy, które na pewno wystarczą do silnika sevenki. Wyszedłem po prostu z założenia, że lepszy "mniej znany i zachwalany" full syntetyk niż znany i zachwalany półsyntetyk, tym bardziej, że cena podobna.

Re: Olej

: 30 paź 2009, 21:47
autor: Hubert
Wczytywałem się w temat i sprawa związana jest z mokrymi sprzęgłami.
Wysoka norma API związana jest m.in. z dodatkami zmniejszającymi tarcie, co może powodować złą pracę sprzęgła.

Wystarczy sprawdzić sobie parametry oleju Elf i syntetyk zawsze będzie lepszy niż "pół" syntetyk czy olej mineralny. A firma z której kupił olej jest jednym z bezpośrednich dystrybutorów olejów ELF, stąd zapewne niska cena.
Sam zakupiłem olej Elf-a od tego sprzedawcy, do Sevenki syntetyk, do GS-a półsyntetyk.

Re: Olej

: 31 paź 2009, 12:31
autor: PiotrekWariat
Ja śmigam na Castrolu GPS 10w 40, półsyntetyk :) czerwony jak rewolucja radziecka. Cena przyzwoita i sprzęt nie narzeka :rock:

Re: Olej

: 12 lip 2010, 17:02
autor: wiesiek3d
Pozwolę sobie odgrzebać temat.
Mam zalany u siebie Castrol GPS, no i po przesiadce z GSa drażni mnie praca biegów (bo sevenka ponoć tak ma).
W moim GSie jak go kupiłem też był zalany Castrol i biegi chodziły nieciekawie, ale po wymianie na Agip powiem tylko że czasami nawet nie wiedziałem czy zapiąłem następny bieg, tak gładko zaczęły się zmieniać biegi, a wbicie jedynki na postoju to był tylko klik, przedtem trzask i lekkie szarpnięcie.
Zastanawiam się czy w sevence następnej zmiany też nie zrobić na Agip, a może już ktoś go próbował w hondzie.

Re: Olej

: 12 lip 2010, 19:41
autor: Piotrek82
No właśnie ten Agip. Też się nad tym zastanawiam, ale o lepkości 10w60 syntetyk oczywiście. Czy ktoś stosował do SF olej o tak wysokiej lepkości? Tak sobie myślę, że olej o wyższych parametrach na pewno nie zaszkodzi, a w silniku o chłodzeniu powietrzno-olejowym beż wiatraczka na chłodnicy może tylko pomóc, bo zwłaszcza po mieście taka konstrukcja chłodzenia jest mało wydajna. Poza tym wyższa lepkość przy wysokich temp. oznacza mniejsze branie oleju, co u mnie trochę występuje. Obecnie stosuje motul 5100 10w40. Ma ktoś inną teorie?

Podrawiam!

Re: Olej

: 13 lip 2010, 08:27
autor: sztylu
Też mam GPSa ale jakoś nie wierzy mi się, żeby wymiana na 10w60 lub w50 pomogła w pracy jedynki... ta jedynka w hondzie chyba rzeczywiście tak ma. Jeździłem hondą CB 250, CB 500 i CBF 250 i wszystkie tak miały. Zauważyłem że jedynka wchodzi tym kulturalniej im brutalniej sie ją potraktuje (musze chyba tego spróbować z żoną :-D)

Re: Olej

: 13 lip 2010, 15:23
autor: wiesiek3d
Ja wlałem do GSa półsyntetyk 10w40 i w nim biegi zaczęły wchodzić super no i nie szarpał i trzaskał podczas wrzucania jedynki.
Myślę że i w SF powinno się choć trochę poprawić.

Re: Olej

: 14 lip 2010, 19:26
autor: LuTo
zacznijcie używać Motula, to moze i problemy ze skrzynia znikną :-P

Re: Olej

: 28 lip 2010, 23:25
autor: Piotrek82
No i dziś zmieniłem olej na mobil 1 15w50 (syntetyk) API SJ z motula 5100 10w40 (półsyntetyk). W sumie wielkiej różnicy nie widać, no może oprócz cichszej pracy silnika. Myślałem wcześniej nad olejem 10w60 -AGIP, ,ale raz że drogi, dwa mobil w sumie ma też dużą lepkość (aż 20,7 w 100C, agip 23,5 , motul 5100 10w40 tylko 13,6). Jak ktoś nie wie co to za liczby to polecam artykuł o olejach motocyklowych w motovoyagerze(czerwic-lipiec), albo to http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm a tu trochę danych o niektórych olejach http://www.mototec.pl/oferta/oleje.php

Pozdrawiam!
PS. Niby teoretycznie ze zmianą filtra powinny wejść 3L oleju, a mi 3,5L(wiem jak się sprawdza poziom oleju i nie ma mowy o pomyłce).

Re: Olej

: 29 lip 2010, 00:01
autor: brakus
Czy to dobry pomysł przejść z półsyntetyka na syntetyk, ponoć zawsze zmienia się na gęstszy :co: :>

Re: Olej

: 29 lip 2010, 07:05
autor: LuTo
przejść z półsyntetyka na syntetyk,

po co?

Re: Olej

: 29 lip 2010, 07:53
autor: Piotrek82
Czy to dobry pomysł przejść z półsyntetyka na syntetyk, ponoć zawsze zmienia się na gęstszy :co: :>
Pewnie, że dobry! Przecież teraz te oleje mają praktycznie taką samą liczbę zasadową tzw. TBN. Nie przechodzę z oleju takiego jak kiedyś za komuny się lało ( selektol), bo wtedy to owszem byłby problem.

Ja właśnie zmieniłem na gęstszy(o większej lepkości).