Olej

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: Olej

Postautor: lopuch » 30 wrz 2009, 10:35

Ja uzywam Hiflo z katalogu larssona - na alledrogo też były
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Olej

Postautor: Hubert » 04 paź 2009, 10:33


goral
Beniamin
Beniamin
Posty: 61
Rejestracja: 26 wrz 2009, 15:19
Motocykl: BMW1150rt SEVEN FIFTY-zony 848
Lokalizacja: gdansk

Re: Olej

Postautor: goral » 04 paź 2009, 14:54

Tak sie zastawnawiam , czy te oleje po "sto pare zlotych " to nie sa jakies podrobki ? Pare dni temu kupilem w ( auchanie - we francji ) identyczny olej - castrol 10 w 50 power racing full syntetic . Dalem za niego 35 euro . Kurde , skad ci handlarze biora tak tanio olej ( jeszcze doliczajac ich zarobek to taka "banka" 4l to musi kosztowac z osiemdziesiat zlotych ...

Awatar użytkownika
pektosol
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:09
Motocykl: CB SevenFifty '95
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Olej

Postautor: pektosol » 04 paź 2009, 16:05

myślę że po prostu taką marżę mają sprzedawcy.
Na stacji benzynowej widziałem full syntetyka 10w40 pod marką orlen za około 23zł ... hmm

Pozatym branża motocyklowa jest ciągle traktowana jako hobby... a za przyjemność trzeba płacić...
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasem jest to wieko od trumny.

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Olej

Postautor: Hubert » 09 paź 2009, 12:26

Może dlatego że ten sprzedawca http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=367129 jest autoryzowanym dystrybutorem produktów: Elf , Total , Castrol , Texaco , Autoland, CarPlan, AutoPractic, Carlube.
Do tego jest partnerem Shell Polska oraz sprzedaje produkty: PetroOil, Mobil, Rafineria Gdańska, Tungsram, Atas, Sędziszów, K2, Super-X, Bio Line, Kleen Flo.

Czyli kupuje po cenach naprawdę hurtowych, a zajmuje się również sprzedażą detaliczną. Podobnie jak oleje Orlenu, które kosztują do 30 zł za półsyntetyk na stacjach benzynowych które mają bardzo wysoką marżę.

Zamówiłem kilka litrów syntetyka dla Hondy i kilka litrów półsyntetyka dla GS-a.

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Olej

Postautor: piotreek » 28 paź 2009, 22:08

Miałem wcześniej kupić tego castrola, ale jakoś tak zeszło. Mam pytanie, pierwszy raz będę zmieniał olej (osobiście), więc wolę zapytać:
serwisówka podaje, że ze zmianą filtra wchodzi 3 litry, ale wolę się upewnić, czy aby na pewno te 3 litry starczą, bo nie chciałbym specjalnie domawiać litra oleju, bo zabrakło troszeczkę.

Awatar użytkownika
PiotrekWariat
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 05 sie 2009, 22:27
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej

Postautor: PiotrekWariat » 29 paź 2009, 06:39

kup 4 litry oleju. Będziesz miał na ew. dolewki :) ja kupiłem 4l Castrola i sobie leży tak pięknie w pokoju na półce :P
"Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać..."

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Olej

Postautor: piotreek » 29 paź 2009, 08:53

Też tak myślałem, że na styk nie ma co kupować. Będę kupował w opakowaniach po litrze, więc zostanie na zaś jeśli bym nie otworzył tej jednej butelki.

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: Olej

Postautor: Stefan » 29 paź 2009, 19:04

Zawsze po wymianie wchodzi nieco więcej niż 3 litry, resztę warto mieć na dolewki.

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Olej

Postautor: piotreek » 29 paź 2009, 22:36

KLIK Taki o zanabyłem. Zachwalany mi przez jednego zaufanego właściciela serwisu i zarazem mechanika. Sugerowana cena dla sklepu to ok 45 pln, więc tanio i dobrze. Warto brać puki jest.

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Olej

Postautor: reles » 30 paź 2009, 11:22

KLIK Taki o zanabyłem. Zachwalany mi przez jednego zaufanego właściciela serwisu i zarazem mechanika. Sugerowana cena dla sklepu to ok 45 pln, więc tanio i dobrze. Warto brać puki jest.
Syntentyk w klasie SG? Sprawdź datę produkcji przed spożyciem. 8)

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Olej

Postautor: Hubert » 30 paź 2009, 16:46

spójrz sobie na oleje Motula, niby najlepszy, najdroższy syntetyk ma klasę SG

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Olej

Postautor: reles » 30 paź 2009, 17:41

spójrz sobie na oleje Motula, niby najlepszy, najdroższy syntetyk ma klasę SG
Który Motul? 7100 to SL, 300V podają tylko "powyżej wymaganych standardów" cokolwiek to znaczy. (wg. strony Motul Polska).

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Olej

Postautor: piotreek » 30 paź 2009, 21:39

Panowie, olej spełnia normy, które na pewno wystarczą do silnika sevenki. Wyszedłem po prostu z założenia, że lepszy "mniej znany i zachwalany" full syntetyk niż znany i zachwalany półsyntetyk, tym bardziej, że cena podobna.

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Olej

Postautor: Hubert » 30 paź 2009, 21:47

Wczytywałem się w temat i sprawa związana jest z mokrymi sprzęgłami.
Wysoka norma API związana jest m.in. z dodatkami zmniejszającymi tarcie, co może powodować złą pracę sprzęgła.

Wystarczy sprawdzić sobie parametry oleju Elf i syntetyk zawsze będzie lepszy niż "pół" syntetyk czy olej mineralny. A firma z której kupił olej jest jednym z bezpośrednich dystrybutorów olejów ELF, stąd zapewne niska cena.
Sam zakupiłem olej Elf-a od tego sprzedawcy, do Sevenki syntetyk, do GS-a półsyntetyk.

Awatar użytkownika
PiotrekWariat
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 05 sie 2009, 22:27
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej

Postautor: PiotrekWariat » 31 paź 2009, 12:31

Ja śmigam na Castrolu GPS 10w 40, półsyntetyk :) czerwony jak rewolucja radziecka. Cena przyzwoita i sprzęt nie narzeka :rock:
"Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać..."

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Olej

Postautor: wiesiek3d » 12 lip 2010, 17:02

Pozwolę sobie odgrzebać temat.
Mam zalany u siebie Castrol GPS, no i po przesiadce z GSa drażni mnie praca biegów (bo sevenka ponoć tak ma).
W moim GSie jak go kupiłem też był zalany Castrol i biegi chodziły nieciekawie, ale po wymianie na Agip powiem tylko że czasami nawet nie wiedziałem czy zapiąłem następny bieg, tak gładko zaczęły się zmieniać biegi, a wbicie jedynki na postoju to był tylko klik, przedtem trzask i lekkie szarpnięcie.
Zastanawiam się czy w sevence następnej zmiany też nie zrobić na Agip, a może już ktoś go próbował w hondzie.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej

Postautor: Piotrek82 » 12 lip 2010, 19:41

No właśnie ten Agip. Też się nad tym zastanawiam, ale o lepkości 10w60 syntetyk oczywiście. Czy ktoś stosował do SF olej o tak wysokiej lepkości? Tak sobie myślę, że olej o wyższych parametrach na pewno nie zaszkodzi, a w silniku o chłodzeniu powietrzno-olejowym beż wiatraczka na chłodnicy może tylko pomóc, bo zwłaszcza po mieście taka konstrukcja chłodzenia jest mało wydajna. Poza tym wyższa lepkość przy wysokich temp. oznacza mniejsze branie oleju, co u mnie trochę występuje. Obecnie stosuje motul 5100 10w40. Ma ktoś inną teorie?

Podrawiam!

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Olej

Postautor: sztylu » 13 lip 2010, 08:27

Też mam GPSa ale jakoś nie wierzy mi się, żeby wymiana na 10w60 lub w50 pomogła w pracy jedynki... ta jedynka w hondzie chyba rzeczywiście tak ma. Jeździłem hondą CB 250, CB 500 i CBF 250 i wszystkie tak miały. Zauważyłem że jedynka wchodzi tym kulturalniej im brutalniej sie ją potraktuje (musze chyba tego spróbować z żoną :-D)
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Olej

Postautor: wiesiek3d » 13 lip 2010, 15:23

Ja wlałem do GSa półsyntetyk 10w40 i w nim biegi zaczęły wchodzić super no i nie szarpał i trzaskał podczas wrzucania jedynki.
Myślę że i w SF powinno się choć trochę poprawić.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1823
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Re: Olej

Postautor: LuTo » 14 lip 2010, 19:26

zacznijcie używać Motula, to moze i problemy ze skrzynia znikną :-P
========
LuTo
Obrazek

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej

Postautor: Piotrek82 » 28 lip 2010, 23:25

No i dziś zmieniłem olej na mobil 1 15w50 (syntetyk) API SJ z motula 5100 10w40 (półsyntetyk). W sumie wielkiej różnicy nie widać, no może oprócz cichszej pracy silnika. Myślałem wcześniej nad olejem 10w60 -AGIP, ,ale raz że drogi, dwa mobil w sumie ma też dużą lepkość (aż 20,7 w 100C, agip 23,5 , motul 5100 10w40 tylko 13,6). Jak ktoś nie wie co to za liczby to polecam artykuł o olejach motocyklowych w motovoyagerze(czerwic-lipiec), albo to http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm a tu trochę danych o niektórych olejach http://www.mototec.pl/oferta/oleje.php

Pozdrawiam!
PS. Niby teoretycznie ze zmianą filtra powinny wejść 3L oleju, a mi 3,5L(wiem jak się sprawdza poziom oleju i nie ma mowy o pomyłce).

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Olej

Postautor: brakus » 29 lip 2010, 00:01

Czy to dobry pomysł przejść z półsyntetyka na syntetyk, ponoć zawsze zmienia się na gęstszy :co: :>
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1823
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Re: Olej

Postautor: LuTo » 29 lip 2010, 07:05

przejść z półsyntetyka na syntetyk,

po co?
========
LuTo
Obrazek

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej

Postautor: Piotrek82 » 29 lip 2010, 07:53

Czy to dobry pomysł przejść z półsyntetyka na syntetyk, ponoć zawsze zmienia się na gęstszy :co: :>
Pewnie, że dobry! Przecież teraz te oleje mają praktycznie taką samą liczbę zasadową tzw. TBN. Nie przechodzę z oleju takiego jak kiedyś za komuny się lało ( selektol), bo wtedy to owszem byłby problem.

Ja właśnie zmieniłem na gęstszy(o większej lepkości).


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości