tajemnicze rurki

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Gajoss
Beniamin
Beniamin
Posty: 59
Rejestracja: 16 sty 2008, 20:26
Lokalizacja: Piastów

tajemnicze rurki

Postautor: Gajoss » 28 sty 2008, 14:41

słuchajcie, przylukałem w sevence wystające takie oto tajemnicze rurki:

Obrazek

jedna, ta czarna jest otwarta i podczas pracy moto kapie z niej woda. druga, ta ruda, jest zaczopowana i podłączona jest do siakiegoś zbiorniczka:

Obrazek


Co to za tajemnicze rurki?
(kliknij na fotkę to sie otworzy)
dopiero zaczynam:::::proszę o wyrozumiałość :) odwdzięczę się coraz mniejszą ilością głupich pytań

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 28 sty 2008, 15:46

Ta z wodą to od odmy (u mnie jest zatkana korkiem, nie wiem czy tak powinno być). A 2? od akumulatora?

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6177
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 28 sty 2008, 17:19

A manuala serwisowego to Kolega szanowny jeszcze nie zaposiada? Wystarczy zerknac i wszystko sie rozjasni.
Od razu ja zapytam, zeby Lesor zaraz nie musial:
"To po jakie licho Lesor noce zarywal i te serwisowki skanowal, hę?" ;-)

Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 28 sty 2008, 18:59

Zakorkowana to spust "syfu" z odmy, bez korka to spust ewentualnego paliwa/syfu/skroplonej wody z obudowy filtra powietrza. Brakuje jeszcze cienkiego wężyka od oparów z akumulatora.(może jest, ale wypuszczony jest w innym miejscu).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Gajoss
Beniamin
Beniamin
Posty: 59
Rejestracja: 16 sty 2008, 20:26
Lokalizacja: Piastów

Postautor: Gajoss » 28 sty 2008, 18:59

qurde, zrobiłem się czerwony jak ta ramka com ją tam nasmarował na fotce.... już zerkam i głowy nie zawracam ;)
dopiero zaczynam:::::proszę o wyrozumiałość :) odwdzięczę się coraz mniejszą ilością głupich pytań

Gajoss
Beniamin
Beniamin
Posty: 59
Rejestracja: 16 sty 2008, 20:26
Lokalizacja: Piastów

Postautor: Gajoss » 28 sty 2008, 19:01

Wojtas, dzięki :)

z tej niezakorkowanej to podczas pracy moto cały czas kapie woda (no, składu chem. nie sprawdzałem, ale ani nie ma toto zapachu ani tłuste nie jest)

czy to jest OK?
dopiero zaczynam:::::proszę o wyrozumiałość :) odwdzięczę się coraz mniejszą ilością głupich pytań

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 28 sty 2008, 19:07

Kapanie które ustaje po dokładnym rozgrzaniu silnika jest niczym niepokojącym. Zapewne to skroplona woda(ważne że nie paliwo :shock: ).
Tą zakorkowaną należy co pewien okres (6 mieś.) odkorkować, i pozwolić spłynąć cieczy w niej się znajdującej. Po tej czynności zakorkować z powrotem.)
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 28 sty 2008, 19:14

Tą zakorkowaną należy co pewien okres (6 mieś.) odkorkować, i pozwolić spłynąć cieczy w niej się znajdującej. Po tej czynności zakorkować z powrotem.)
To chyba czas po 3 latach tam zajrzec :oops:

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 28 sty 2008, 19:45

To chyba czas po 3 latach tam zajrzec
Nie pozostaje nic innego jak tylko kolegę :strzelnica: i :krzeslo: za to niedopatrzenie :P 8)
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 28 sty 2008, 20:01

To chyba czas po 3 latach tam zajrzec
Nie pozostaje nic innego jak tylko kolegę :strzelnica: i :krzeslo: za to niedopatrzenie :P 8)
A w manualu o tym bylo? Jezeli tak, to moze czas caly przeczytac? :mrgreen:

Awatar użytkownika
davidson
Wampir
Posty: 570
Rejestracja: 10 gru 2006, 10:42
Motocykl: EX sevenfifty:) XJR 1300
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Postautor: davidson » 28 sty 2008, 22:36

Wojtas napisał:
Tą zakorkowaną należy co pewien okres (6 mieś.) odkorkować, i pozwolić spłynąć cieczy w niej się znajdującej. Po tej czynności zakorkować z powrotem.)

To chyba czas po 3 latach tam zajrzec Embarassed
a ja swoją to chyba będe musiał zatkać, bo z tego co pamiętam to korka żadnego tam nie mam. czy to źle? :shock:
生まれた野生する
Obrazek

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 29 sty 2008, 10:39

Zakorkowana to spust "syfu" z odmy, bez korka to spust ewentualnego paliwa/syfu/skroplonej wody z obudowy filtra powietrza. Brakuje jeszcze cienkiego wężyka od oparów z akumulatora.(może jest, ale wypuszczony jest w innym miejscu).
Kolego Wojtas :), bez korka nie jest z filtra a ze zbiornika :)

W mojej ojropejskiej były cztery rurki:
- zakorkowana z aiboxu (nie było takiego białego plasticzaka),
- druga, cienka - ze zbiornika - odprowadzenie przelanego paliwa lub wody (deszczowej czy przy myciu) naokolo kolnierza korka wlewu,
- trzecia, w dolnej części gruba a wyżej cienka - odpowierzenie zbiornika,
- czwarta - odpowietrzenie / przelew z akumulatora.

Rurka z korkiem oraz z akumulatora miałem poprowadzone i przymocowane do centralki, pozostałe rurki tak jak na zdjęciu - w obrączki na prawej rurze ramy.
Rurka z aku fabrycznie szła również w obrączkach ale opary (i przy ew. przewrotce kwas) z akumulatora spływały a pęd powietrza zrzucał je na osłonę łączenia rury kolektora z tłumikiem, czyniąc spustoszenie na chromie.

dziękuję za uwagę :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 29 sty 2008, 21:34

Kolego Wojtas Smile, bez korka nie jest z filtra a ze zbiornika Smile
Mea culpa, już mi się mylą te rozwiązania rurek, i innych klamotów w motocyklach :sciana: ...już udaję się do kąta i się nie odzywam :oops: .
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 29 sty 2008, 22:06

Mea culpa, już mi się mylą te rozwiązania rurek
Biedaczku... Jak Sylwia nie chce pomoc, to kup jakies kolorowe magazyny i sam przypomnij sobie co sie z tymi rurkami robilo :mrgreen: :P


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości