pozakupowe wymiany

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Gajoss
Beniamin
Beniamin
Posty: 59
Rejestracja: 16 sty 2008, 20:26
Lokalizacja: Piastów

pozakupowe wymiany

Postautor: Gajoss » 25 sty 2008, 19:44

....sorki, nie bardzo wiedziałem, jak ten post nazwać, więc wymyśliłem właśnie takiego językowego dziwoląga....

ale do rzeczy:

niby pedantem nie jestem, ale lubię chyba maszynkę dopieścić (nie wspominając o bezpieczeństwie własnym), a zatem przygotowałem sobie listę rzeczy do wymiany w nowonabytej sevence. Prosiłbym Was jednak o zweryfikowanie, czy powinienem n/w rzeczy wymienić:

1. klocki (z tyłu wymieniam - kiepskie, z przodu na razie nie)
2. filtr powietrza (wymieniam, zasyfiony)
3. świece ?
4. olej w lagach ?
5. przewody wysokiego napięcia ?
6. filtr paliwa (jest coś takiego?) ?

uwaga: poprzedni właściciel zapewniał mnie, że olej silnikowy+filtr+płyn ham wymienił we wrześniu 2007 - w sumie to mu wierzę.....

moto ma na liczniku 27000 - a więc niedużo (i wieeele wskazuje na to, że prawda nie odbiega od tego stanu ;) )

a może macie jeszcze jakieś sugestie - co powinienem skontrolować/wymienić?

dziękuję niezwykle
dopiero zaczynam:::::proszę o wyrozumiałość :) odwdzięczę się coraz mniejszą ilością głupich pytań

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6176
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 25 sty 2008, 21:22

Moja checklista obejmowala:
- klocki,
- plyn hamulcowy,
- wymiana przewodow hamulcowych z przodu na te w stalowym oplocie,
- filtr powietrza,
- swiece,
- olej i uszczelniacze w lagach,
- filtr oleju,
- olej,
- naped (zebatki i lancuch)
- regulacje i smarowanie linek
- wymiana opon, ale to dopiero w trakcie realizacji (w poniedzialek odbieram nowe kapcie :) )
- sprawdzenie stanu akumulatora,
- sprawdzenie i ew. dociagniecie/wymiana lozysk w glowce ramy,
- sprawdzenie stanu lozysk wahacza i kol z przodu i z tylu (luzy, chroboty itp. itd.)

To chyba tyle o ile Alzheimer mi czegos nie schowal... ;-)


Czego nie robilem:
- gaznikow nie ruszalem, bo silnik chodzi ja zegarek, wiec uznalem, ze lepsze wrogiem dobrego i nie ma co ruszac, bo sie cos spierniczy i bedzie gorzej
- filtra paliwa nie zmienialem, bo nie mam, czasami jest zalozony na przewodzie paliwowym taki przelotowy, to warto go co jakis czas wymienic ;-)


Mnie co prawda poprzedni wlasciciel uczciwie powiedzial, ze olej jest do wymiany, a reszte zrobilem po to, zeby wiedziec na czym siedze ;-)

Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 25 sty 2008, 21:58

olej w lagach ?
Wymiana oleju razem z uszczelniaczami...szkoda 2 razy roboty.
przewody wysokiego napięcia ?
To zostaw w spokoju, więcej narobisz złego, jak dobrego ruszając to. Wymienia się je gdy są uszkodzone mechanicznie.
filtr paliwa (jest coś takiego?) ?
Jest, w kraniku...a raczej jego wewnątrz zbiornikowej części (zatyka się sporadycznie).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 29 sty 2008, 12:14

olej w lagach ?
Wymiana oleju razem z uszczelniaczami...szkoda 2 razy roboty.
Yyyy-a ze sie tak zapytam po co zmieniac uszczelniacze jak nie ciekna?
Jak zawieszenie jest proste ,czesc slizgowa nieuszkodzona to o istnieniu uszczelniaczy mozna zapomniec. Ja swoja SF zrobilem ponad 40 tys km, uszczelniacze byly caly czas oryginalne, tylko olej zmieniany i nic nie cieklo. A jak sprzedawalem to na liczniku bylo ~48 tys km. Z doswiadczen znajomych motocyklistow wynika iz trwalosc uszczelniaczy nieoryginalnych jest sporo nizsza jak fabrycznych. Raz zmienisz a potem beda padac duzo czesciej jak oryginal. ;)

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1824
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Postautor: LuTo » 13 mar 2008, 19:39

odkopujemy :)
niby pedantem nie jestem, ale lubię chyba maszynkę dopieścić (nie wspominając o bezpieczeństwie własnym)
też mam zamiar zrobić mały przeglądzik i szukam kogoś w Warszawie (lub/i okolicach), kto by obejrzał moją maszynke i zrobił jeśli jest coś do zrobienia.
Olej i filt niby sam bym wymienił, ale dla wszelkiego złego niech jakiś mechanior spojrzy fachowym okiem.

Gajos, kto Ci robił przegląd?
A może ktoś z Kolegów podpowie jakiś namiar, uczciwy i przyzwoity cenowo??

Mi do głowy przychodzi kolega, który jest właścicielem tej domeny: http://www.demczuk.pl/.
Korzystaliście z jego serisu??
========
LuTo
Obrazek

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6176
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 13 mar 2008, 20:37

Korzystalismy, jestesmy zadowoleni. :)
Bedziemy dalej korzystali z serwisu starego Precla.
Polecamy.

To ja pisalismy
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1824
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Postautor: LuTo » 14 mar 2008, 08:58

KLOSZ, który przegląd robiłeś ? Duży czy mały?

jak to wyszło kosztowo?
========
LuTo
Obrazek

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6176
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 14 mar 2008, 09:16

Ja robilem od pyty rzeczy (gdzies tu w okolicy pisalem).
Wymienialem caly naped na zlotego DIDa, olej, filtry, swiece, przewody hamulcowe w stalowym oplocie na przod, olej i uszczelniacze w lagach, klocki hamulcowe z przodu i pewnie cos jeszcze o czym zapomnialem. W sumie wyszlo mi cos dobrze ponad 2 kpln, ale nie zaluje ani jednej zlotowki, bo motocykl dostal nowe zycie. Poza tym Żwirek wie dobrze co robi i mu ufam. W sumie pewnie to wszystko daloby sie zrobic o kilka stowek taniej (czesc we wlasnym zakresie, czesc u jakiegos kowala motocyklowego), ale stwierdzilem, ze chce byc pewnym tego co mam zrobione i pojechalem do Żwirka do Nowego Dworu.
Jakis maly przeglad typu olej i filtr to pewnie sam bym rzezbil, ale skoro robilem to wszystko to i duzy przeglad zrobilem w ramach kontroli pozakupowej ;-). O ile pamietam to ten duzy przeglad to jakies 3 czy 4 stowki + koszty materialow wychodzil. Zadzwon do Demczuka i sie dowiesz co i jak teraz kosztuje.

Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości