Strona 1 z 1
Zastosowanie większej chłodnicy oleju
: 06 sty 2008, 22:58
autor: Stefan
Zastanawiam się, czy zastosowanie większej chłodnicy oleju w naszej sevence dałoby efekt obniżenia temperatury całego silnika w dni upalne -zapobiegając pojawianie się ryzykownych wskazań czujnika temperatury oleju ? Jak działałoby to urządzenie w dni chłodne i z jakimi skutkami dla silnika ? Czy większa chłodnica wymuszałaby wlewanie większej ilości oleju a wówczas co na to dotychczasowa wymoga nie przekraczania wskazanego poziomu ? Czy ktoś z Was już się podejmował takich zmian i czy może się podzielić doświadczeniem ? Te liczne pytania pojawiły się, gdy zobaczyłem jakąś fotkę sevenki z dużo większą( niż fabryczna) chłodnicą. Niestety- nie pamiętam, gdzie była w necie ta fotka.
: 06 sty 2008, 23:24
autor: Wojtek_K
większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...
w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
: 07 sty 2008, 13:59
autor: jOhNnY
Jakiś japoniec inżynier musiał nad tym siedzieć przez kilka dni, myśleć i obliczać jaka chłodnica oleju wystarczy, skoro wielkość chłodnicy nie zmieniła się od początku produkcji to myślenie o większej jest chyba zbędne...
: 07 sty 2008, 15:39
autor: PeterS
większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...
w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
+ chyba nie ma to sensu, bo pompa oleju nie wydoli z tłoczeniem większej jego ilości
: 07 sty 2008, 16:30
autor: Wojtek_K
większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...
w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
+ chyba nie ma to sensu, bo pompa oleju nie wydoli z tłoczeniem większej jego ilości
to nie ma znaczenia ... pompa podaje określoną ilość w określonym czasie czy ze szklanki czy z beczki to nie ma dla niej znaczenia
: 07 sty 2008, 16:35
autor: Wojtek_K
Jakiś japoniec inżynier musiał nad tym siedzieć przez kilka dni, myśleć i obliczać jaka chłodnica oleju wystarczy, skoro wielkość chłodnicy nie zmieniła się od początku produkcji to myślenie o większej jest chyba zbędne...
niestety fabrykę trzeba czasem poprawić ... jazda przy + 45 st.Celsjusza na 5000 obrotów szybko rozpuści silniczek
w normalnym klimcie i przy normalnym użytkowaniu będzie OK.
ale ciekawe dlaczego Szwedzi nie kupują fiata itp.
nikt jeszcze nie wymyślił uniwersalnego pojazdu spełniającego w 100% wymagania użytkownika
: 07 sty 2008, 22:18
autor: Stefan
W moich pytaniach coś jest jednak na rzeczy, skoro Japończycy wypuścili na swój rynek motorek z chłodnicą wodną, wyraźnie zakładając, iż zwiększone chłodzenie silnika znajdzie swoje uzasadnienie w tym modelu motocykla. No ale oczywiście, to nie to samo co chłodzenie w chłodnicy olejowej choć cel taki sam. Nie mam jednak takiej wiedzy technicznej aby podejmować się merytorycznej dyskusji. Sprawa wynikła częściowo z moich obserwacji po założeniu na chłodnicę oleju dodatkowej, ozdobnej atrapy. W upalne dni silnik wyraźnie szybciej się nagrzewał, zwłaszcza przy małych prędkościach lub w mieście, co kontroluję wskaźnikiem temperatury oleju.
: 08 sty 2008, 09:30
autor: Wrak
Wiec wniosek z tego zeby nie zakladac do sevenki zadnych bajerow tylko ma byc taka jaka ja matka fabryka srworzyla.
: 08 sty 2008, 10:14
autor: Wojtek_K
sevenka jak kobieta ... powinna być "sote"
