Zastosowanie większej chłodnicy oleju

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Zastosowanie większej chłodnicy oleju

Postautor: Stefan » 06 sty 2008, 22:58

Zastanawiam się, czy zastosowanie większej chłodnicy oleju w naszej sevence dałoby efekt obniżenia temperatury całego silnika w dni upalne -zapobiegając pojawianie się ryzykownych wskazań czujnika temperatury oleju ? Jak działałoby to urządzenie w dni chłodne i z jakimi skutkami dla silnika ? Czy większa chłodnica wymuszałaby wlewanie większej ilości oleju a wówczas co na to dotychczasowa wymoga nie przekraczania wskazanego poziomu ? Czy ktoś z Was już się podejmował takich zmian i czy może się podzielić doświadczeniem ? Te liczne pytania pojawiły się, gdy zobaczyłem jakąś fotkę sevenki z dużo większą( niż fabryczna) chłodnicą. Niestety- nie pamiętam, gdzie była w necie ta fotka.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 06 sty 2008, 23:24

większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...

w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
Mówię i piszę po polsku (staram się).

jOhNnY
Beniamin
Beniamin
Posty: 60
Rejestracja: 19 maja 2007, 09:51
Lokalizacja: Choszczno

Postautor: jOhNnY » 07 sty 2008, 13:59

Jakiś japoniec inżynier musiał nad tym siedzieć przez kilka dni, myśleć i obliczać jaka chłodnica oleju wystarczy, skoro wielkość chłodnicy nie zmieniła się od początku produkcji to myślenie o większej jest chyba zbędne...
CB - Cicha Bestia

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 07 sty 2008, 15:39

większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...

w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
+ chyba nie ma to sensu, bo pompa oleju nie wydoli z tłoczeniem większej jego ilości

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 07 sty 2008, 16:30

większa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...

w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
+ chyba nie ma to sensu, bo pompa oleju nie wydoli z tłoczeniem większej jego ilości
to nie ma znaczenia ... pompa podaje określoną ilość w określonym czasie czy ze szklanki czy z beczki to nie ma dla niej znaczenia
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 07 sty 2008, 16:35

Jakiś japoniec inżynier musiał nad tym siedzieć przez kilka dni, myśleć i obliczać jaka chłodnica oleju wystarczy, skoro wielkość chłodnicy nie zmieniła się od początku produkcji to myślenie o większej jest chyba zbędne...
niestety fabrykę trzeba czasem poprawić ... jazda przy + 45 st.Celsjusza na 5000 obrotów szybko rozpuści silniczek

w normalnym klimcie i przy normalnym użytkowaniu będzie OK.

ale ciekawe dlaczego Szwedzi nie kupują fiata itp.

nikt jeszcze nie wymyślił uniwersalnego pojazdu spełniającego w 100% wymagania użytkownika
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Postautor: Stefan » 07 sty 2008, 22:18

W moich pytaniach coś jest jednak na rzeczy, skoro Japończycy wypuścili na swój rynek motorek z chłodnicą wodną, wyraźnie zakładając, iż zwiększone chłodzenie silnika znajdzie swoje uzasadnienie w tym modelu motocykla. No ale oczywiście, to nie to samo co chłodzenie w chłodnicy olejowej choć cel taki sam. Nie mam jednak takiej wiedzy technicznej aby podejmować się merytorycznej dyskusji. Sprawa wynikła częściowo z moich obserwacji po założeniu na chłodnicę oleju dodatkowej, ozdobnej atrapy. W upalne dni silnik wyraźnie szybciej się nagrzewał, zwłaszcza przy małych prędkościach lub w mieście, co kontroluję wskaźnikiem temperatury oleju.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 08 sty 2008, 09:30

Wiec wniosek z tego zeby nie zakladac do sevenki zadnych bajerow tylko ma byc taka jaka ja matka fabryka srworzyla.
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 08 sty 2008, 10:14

sevenka jak kobieta ... powinna być "sote" :D
Mówię i piszę po polsku (staram się).


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości