Zastosowanie większej chłodnicy oleju
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
Zastosowanie większej chłodnicy oleju
Zastanawiam się, czy zastosowanie większej chłodnicy oleju w naszej sevence dałoby efekt obniżenia temperatury całego silnika w dni upalne -zapobiegając pojawianie się ryzykownych wskazań czujnika temperatury oleju ? Jak działałoby to urządzenie w dni chłodne i z jakimi skutkami dla silnika ? Czy większa chłodnica wymuszałaby wlewanie większej ilości oleju a wówczas co na to dotychczasowa wymoga nie przekraczania wskazanego poziomu ? Czy ktoś z Was już się podejmował takich zmian i czy może się podzielić doświadczeniem ? Te liczne pytania pojawiły się, gdy zobaczyłem jakąś fotkę sevenki z dużo większą( niż fabryczna) chłodnicą. Niestety- nie pamiętam, gdzie była w necie ta fotka.
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
-
- Beniamin
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 maja 2007, 09:51
- Lokalizacja: Choszczno
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
to nie ma znaczenia ... pompa podaje określoną ilość w określonym czasie czy ze szklanki czy z beczki to nie ma dla niej znaczenia+ chyba nie ma to sensu, bo pompa oleju nie wydoli z tłoczeniem większej jego ilościwiększa chłodnica= więcej oleju, większe chlodzenie, dłuższe niedogrzanie silnika, większy ciężar i opór powietrza ...
w naszym klimacie to chyba niepotrzebne /narazie/
Mówię i piszę po polsku (staram się).
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
niestety fabrykę trzeba czasem poprawić ... jazda przy + 45 st.Celsjusza na 5000 obrotów szybko rozpuści silniczekJakiś japoniec inżynier musiał nad tym siedzieć przez kilka dni, myśleć i obliczać jaka chłodnica oleju wystarczy, skoro wielkość chłodnicy nie zmieniła się od początku produkcji to myślenie o większej jest chyba zbędne...
w normalnym klimcie i przy normalnym użytkowaniu będzie OK.
ale ciekawe dlaczego Szwedzi nie kupują fiata itp.
nikt jeszcze nie wymyślił uniwersalnego pojazdu spełniającego w 100% wymagania użytkownika
Mówię i piszę po polsku (staram się).
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
W moich pytaniach coś jest jednak na rzeczy, skoro Japończycy wypuścili na swój rynek motorek z chłodnicą wodną, wyraźnie zakładając, iż zwiększone chłodzenie silnika znajdzie swoje uzasadnienie w tym modelu motocykla. No ale oczywiście, to nie to samo co chłodzenie w chłodnicy olejowej choć cel taki sam. Nie mam jednak takiej wiedzy technicznej aby podejmować się merytorycznej dyskusji. Sprawa wynikła częściowo z moich obserwacji po założeniu na chłodnicę oleju dodatkowej, ozdobnej atrapy. W upalne dni silnik wyraźnie szybciej się nagrzewał, zwłaszcza przy małych prędkościach lub w mieście, co kontroluję wskaźnikiem temperatury oleju.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości