opony do Seveny

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
simsun
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 203
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:51
Motocykl: CeBeTa 750'92
Lokalizacja: Brwinów

opony do Seveny

Postautor: simsun » 03 gru 2007, 23:35

Hej
Widzę że nikt na mojego posta w dziale ogłoszeniowym nie odpisał to może chociaż doradzicie jakich opon szukać. Chyba kupię opony używane. Interesują mnie opony bardziej turystyczne niż sportowe. Chcę wsadzić standardowy rozmiar.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 04 gru 2007, 22:37

Hej.
Polecam micheliny pilot road. Ładnie trzymają i za szybko nie schodzą. Od jakiegoś czasu robią model II z 2 mieszanek gumy- twarda na środku i miękka po bokach. Ja jeżdzę na pilotcie z tyłu i dunlopie 205 z przodu. Miłe połączenie do turystyki chociaż wiem że następny będzie komplet michelinów.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 04 gru 2007, 23:39

Napisz Gorg pare slow jak te Michaly sie trzymaja w czasie deszczu, na mokrej drodze. Ten parametr mnie interesuje najbardziej, a tez sie przymierzam na przyszly sezon wymienic kapcie. Czekam na info od kumpla z hurtowni Dunlopa ile beda kosztowaly te nowe Dunlopy Road Smart, w testach pisza, ze sa zaje-rewelacyjne na mokrym, ciekawe jak to wyjdzie w praktyce, ale Michaly tez sa dobre i jesli Dunlopy beda jakos zblizone cenowo to chyba jednak zaufam Michalom, tylko co z tym mokrym?

Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

krzysiek_P
Junior
Junior
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2007, 12:25
Lokalizacja: Czeladź

Postautor: krzysiek_P » 05 gru 2007, 08:35

to ja też sie dołączam do pytania, chyba wymienię z przodu oponkę, chociaż jeszcze sezon by pojeździła więc dobrze mieć coś w zapasie.

coliniak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 162
Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Postautor: coliniak » 05 gru 2007, 08:57

@klosz

nt tych nowych Dunlopow to nic nie napisze - natomiast przez ostatni sezon jezdzilem na nowym komplecie Arrowmaxach chyba 501 GT. Opona super sie spisuje na mokrym - jedno co mnie smuci to to, ze sie dosc szybko zuzywa. Michalcb ma je chyba dluzej moze on by Ci powiedzial jak sie spisuja, gdy sa bardziej poddarte

osobiscie uwazam, ze opony powinny byc nowe - z drugiej jednak strony to kasa nie mala. Trudno - wybor kazdy ma wolny.

bezpiecznosci zycze
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 :),,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 05 gru 2007, 09:13

osobiscie uwazam, ze opony powinny byc nowe
W takich dyskusjach zawsze zadaję pytania:
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika pierwszy milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika drugi milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika trzeci milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
Pewnie nie, bo są jeszcze dobre i można przekulać ileś tam tysięcy km.

:)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
PeterS
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 215
Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
Motocykl: SF Evolution ];)
Lokalizacja: Kraków

Postautor: PeterS » 05 gru 2007, 09:27

Pewnie nie, bo są jeszcze dobre i można przekulać ileś tam tysięcy km.

:)
Też tak uważam - nie opłaca się. Roczną używkę BT 020 w super stanie, bdb kołkowaną, kupiłem za 160zł (nie wiem ile nowa, pewnie z 3x tyle).
Przód Metzeler Marathon Me bodaj 88 - też używka - rewelacja.
Po zdarciu 1mm lub roku leżakowania ceny lecą na łeb.

Gorg
Beniamin
Beniamin
Posty: 63
Rejestracja: 12 maja 2005, 23:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Postautor: Gorg » 05 gru 2007, 23:03

Klosz

Od kiedy wymieniłem maxxisa promaxa na michelina skończyły się wszelkie problemy z jazdą w deszczu. Ładnie trzyma, moto prowadzi się stabilnie i jedzie tam gdzie ty chcesz. No ale jednak mokre to mokre i jeżdzę nieco spokojniej jak popada. Żadnych niechcianych uślizgów nie zauważyłem a i w deszczu mogę w końcu kodeksowe prędkości przekraczać :twisted: co wcześniej nie było zbyt przyjemne. Co do przodu nie mogę się narazie wypowiedzieć ale powinno być podobnie. Ogólnie jak na moje potrzeby są to idealne gumki bo i co nieco można sobie na nich poprzycierać w Bieszczadach. :wink:

Piotr74
Posty: 9
Rejestracja: 09 paź 2006, 11:15
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Piotr74 » 06 gru 2007, 08:41

A ja jeździłem na Michelin Macadam, przód i tył, było w miarę ok. Jednak porównannie mam tylko ze staym Dunlopem który był gorszy a nigdy nie miałem nowej opony w moto.

coliniak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 162
Rejestracja: 25 wrz 2006, 15:44
Lokalizacja: Naklo nad Notecia
Kontakt:

Postautor: coliniak » 06 gru 2007, 13:52

osobiscie uwazam, ze opony powinny byc nowe
W takich dyskusjach zawsze zadaję pytania:
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika pierwszy milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika drugi milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
co robisz, kiedy z Twoich nowych opon znika trzeci milimetr gumy? -zmieniasz na nowe?
Pewnie nie, bo są jeszcze dobre i można przekulać ileś tam tysięcy km.

:)
dla porownania troche inaczej sie podchodzi do auta, ktore kupiles z salonu i zrobiles nim tylko ty iles tam km a inaczej jak kupisz uzywke po x-nastu wlscicielach z niewiadomego pochodzenia

jezeli opona byla dobrze przechowywana i nie zakladana tak po prostu jak stoja na zachodzie modele kilka lat w salonie nie kupione przez nikogo to nic nie mam do tego

madrej glowie dosc w pol slowie
Failure is not an option...
ex Red Onion 00' ...V-strom DL1000, CBF1000, Xtourer 1200 :),,,, Junak 57', WSK 125 74', Rebel 125 98'

kuba
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 09 paź 2007, 22:51

Postautor: kuba » 02 sty 2008, 23:40

Witajcie. Do sevenki wchodzą standardowo na tył gumy 150/70/17. Cz ktoś z Was wkładał już grubszą gumę ? np 160?

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 03 sty 2008, 09:01

byli tacy co wkładali i sobie chwalili, a inna szkoła /Lesorowa/ mówi by nie dawać szerszych ze względu ma gorszą trakcję w winklach
Mówię i piszę po polsku (staram się).

simsun
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 203
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:51
Motocykl: CeBeTa 750'92
Lokalizacja: Brwinów

Postautor: simsun » 03 sty 2008, 10:33

ja mam 160tkę od początku - tzn od momentu kiedy ją kupiłem - poprzedni właściciel taką wsadził. Teraz też kupiłem 160 bo akurat była okazja.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 03 sty 2008, 14:02

a felgę masz orginał czy tak jak El Kris szerszą ?
Mówię i piszę po polsku (staram się).

kuba
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 09 paź 2007, 22:51

Postautor: kuba » 04 sty 2008, 02:06

Felga felgą ale czy 160 nie ociera o łańcuch i osłonę np.
I jescze jedno? Widziałem na allegro nowke metzelera 150/60/17 i czy ten profil "60" może mieć duży wpływ na jazdę cebulki? to 1,5% mniejszy niż "70" jednak :?

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 04 sty 2008, 09:15

napewno na prędkość, twardość, wysokość
Mówię i piszę po polsku (staram się).

simsun
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 203
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:51
Motocykl: CeBeTa 750'92
Lokalizacja: Brwinów

Postautor: simsun » 05 sty 2008, 10:16

Nie jestem pewien ale raczej mam oryginalną felgę.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna

joebar
Junior
Junior
Posty: 23
Rejestracja: 24 paź 2007, 14:39
Lokalizacja: Legionowo

Postautor: joebar » 21 sty 2008, 23:34

Witam,

Może Dofo coś podpowie On chyba dużo jeździ to może przerobił kilka kompletów opony ??. A tak przy okazji to luknijcie tutaj i ewentualnie co z tych opon sie nadaje tak za 400 - 450 wiecej kasy na opone nie bede miał póki cohttp://www.opony.pl/lista_opon.asp?mark ... 4&strona=1.

Znam jeszcze takie firmy jak mitas i heidenau ale nie wiem czy one się nadają a może ktoś z Was miał z tym doczynienia. Szukałem ogólnie opini w necie i ciężko cokolwiek powiedzieć bo użytkownicy tych samych maszyn wypowiadaja się diametralnie różnie na temat tych opon.

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 sty 2008, 01:43

1) Dofo poki co zjezdzil zestaw Dunlopow D202 i po przesiadce na Metzeler Z6 zaczal pluc na te pierwsze :P

2) Metzelery Z6 mam juz 2 zestaw i poki co bede sie ich trzymal. Zupelnie nowa technologia (modele przed Z4 byly tragiczne, potem w Z4 byl duzy poste, a aktualne Z6 - miod cud malina). Nie zawiodly mnie w upale, zimnie, suchym, deszczu i przymrozkach.

3) Gdzies na dniach wpadl mi w oko post chyba Krissa ( a moze lesora?), ze Heidenau to tylko dla Indian, zeby sobie znaki dymne puszczali, bo jako opona na motocykl to porazka.

4) Przytocze jeszcze ankiete z niemieckiego forum SF, na jakich oponach nasi sasiedzi jezdza...

28% - Metzeler Roadtec Z6
20% - Bridgestone BT 020
10% - Michelin Pilot Road
6% - Metzeler ME Z4
6% - Dunlop D 202
5% - Metzeler Lasertec
5% - Conti Road Attack
2% - Pirelli Diablo Strada
1% - Michelin Macadam 100 X

10% - inny model, nie wymieniony w ankiecie

joebar
Junior
Junior
Posty: 23
Rejestracja: 24 paź 2007, 14:39
Lokalizacja: Legionowo

Postautor: joebar » 25 sty 2008, 13:41

Dzisiaj zdjąłem pokorwiec z motoru żeby się przejchać bo piekna pogoda jest i co zobaczyłem. Na przednim kole mam oponę michelin roadtec z6 tylko że DOT tej opony to (290) Z tego wychodzi jeżeli się nie myle że to 29 tydzień 2000r - czy 8 lat temu robi ten model opony :?:
Natomiast z tyłu mam maxxisa promaxa z (3706) czyli napewno 2006 rok. I tek sobie myśle że dlatego ten motor źle się prowadzi bo to jest zupełni inny profil opon.

Gichul
Junior
Junior
Posty: 34
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:20
Lokalizacja: Dębica

Postautor: Gichul » 27 sty 2008, 04:22

29 tydzień 2000r
29 tydzień 1990r. Jeśli się myle poprawcie. Stara guma.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 27 sty 2008, 15:50

tydzień/rok

przy 1990 byłoby xx/90
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 27 sty 2008, 16:25

przy 1990 byłoby xx/90
Jezeli numer DOT jest 3-cyfrowy to znaczy, ze opona zostala wyprodukowana przed 2000 rokiem.

178 - znaczy, ze opona pochodzi z 17. tygodnia 1988 (brak trojkata - lata 80-te)
178Δ - znaczy, ze opona pochodzi z 17. tygodnia 1998 (trojkat oznacza lata 90-te)

Dopiero od 2000 roku wprowadzono 4-cyfrowe kody DOT.

Powyzsze informacje zostaly zaczerpniete z angielskiej wikipedii.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 29 sty 2008, 18:02

dziś zanabyłem drogą kupna kpl. nóweczek Maxxisów za 670,- :mrgreen:
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: KLOSZ » 29 sty 2008, 18:25

Skoro Wojtek sie chwali to i ja sie pochwale. Dzis zakupilem komplet nowek Michalow Pilot Road 2CT, nie pytajcie za ile, bo jak pomysle to przychodzi mi glowy, ze mnie pogielo, ale co tam. Marzylo mi sie, zeby miec nowki Michaly no i sie spelnilo..., mam nadzieje ze mi odplaca w czasie jazdy i nie bede zalowal. Jak tylko troche pojezdze to opisze wrazenia, bo wiem ze kilka osob chcialoby wiedziec jak sie toto sprawuje :-)

Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości