Jaki jest współczynnik przełożenia koło-licznik?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Jaki jest współczynnik przełożenia koło-licznik?

Postautor: lesor » 17 kwie 2005, 13:32

Wie ktoś? Chodzi o prędkościomierz.
W serwisówce ani instrukcji nie znalazłem :P
Może ktoś już sprawdzał albo wie i mi oszczędzi kręcenia...
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2005, 13:37 przez lesor, łącznie zmieniany 1 raz.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: Jaki jest współczynnik przełożenia koło-licznik?

Postautor: lesor » 17 kwie 2005, 13:36

. .
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 17 kwie 2005, 13:38

Nie wiem a nawet gdybym wiedział to moje dane Tobie na nic. Ja mam 19" i zupełnie inną szafę.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 kwie 2005, 09:51

Sie mylisz.
Jeśli u Ciebie współczynnik jest taki sam to twoja szafa u mnie bedzie prędkość mierzyła dobrze. Jesli Możesz, poszukaj w jakiejś wolnej chwili.

Informacje jakie uzyskałem:

Wystepuja rozne przelozenia kolo-licznik (1,0 , 1,4 itp.).
Mierzy sie go nastepujaco:
obraca sie 10 razy kolem i liczy ile razy w tym czasie obroci sie linka
predkosciomierza.
Wzor k = 10 x ilosc obrotow linki / dlugosc obwodu kola [cm].
Wynik zaokragla sie do jednego miejsca po przecinku.

Wspolczynnik K podaje sie przy kazdym liczniku akcesoryjnym.

Teraz problemem pozostaje sprawdzenie czy licznik od B12 ma ten sam K co od sevenki. Jesli tak - sa zamienne (oczywiscie pozostaje kwestia gniazda linki etc.)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 18 kwie 2005, 11:31

Lesor nie mylę się, ponieważ koło 19" wykonuje mniej obrotów niż koło 17" do pokonania tej samej drogi w danej jednostce czasu. Patrz wzór który podałeś. Natomiast przełożenie reduktora jest dostosowane do szafy. Jeżeli ja mam szafę w milach to się może okazać że wszystkie pomiary będą do d. Ale dziś, specjalnie dla Ciebie zrobię taki pomiar, sam z resztą jestem ciekaw, i podam co zmierzyłem. Oczywiście pomiaru dokonam na żywym organiźnie.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 18 kwie 2005, 11:56

Nie wiemy jakie masz przełożenie przy kole. Tu może być klucz.
Wiem, że liczniki mają kilka typów K.
Zernij tu: http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10034824.pdf
Ma on normalny licznik mechaniczny i swiecidełka - kontrolki.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2005, 15:08 przez lesor, łącznie zmieniany 1 raz.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 18 kwie 2005, 12:08

O właśnie. I dlatego dziś zmierzę i późnym wieczorkiem podam. Spojrzałem na ten link ale język mnie powala. Z tego co zrozumiałem a może raczej chciałem zrozumieć chodzi o licznik w wersji elektronicznej z jakimiś bajerkami. Czy tak? Rozumiałbym dlaczego szukasz przekładni reduktora.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 18 kwie 2005, 22:19

Lesor mam dla Ciebie info. Więc u mnie na jeden obrót koła przypada 2,99 obrotu linki szybkościomierza. Praktycznie można uznać że 3. Więc jak widzisz daleko jestem od owych 1.4.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 19 kwie 2005, 00:36

coś słabo zrozumiałeś wzór:
[10] mnożymy przez [dziesięć razy ilość obrotów (29,90)] i dzielimy przez [obwód koła]
obwód trzeba zmierzyć miarką,

Przybliżony wynik:
licznik: 10 * 29,9 = 299
mianownik: pi * 19" = 3,14 * 48,26 = 151,54
teraz dzielimy: 299 / 151,54 = ~ 0,20

Ponieważ w mianowniku jest obwod felgi a nie kola to wynik jest obarczony duuuuuzym bledem. Wyjdzie wlasnie jakies 1,4.
Zmierz prosze miarka.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 19 kwie 2005, 01:13

Już, przyznaję niedokładnie przeczytałem. Chodzi o stosunek drogi przebytej przez koło do obrotów linki. Jutro zmierzę obwód koła i będzie jasność. Ale coś w Twoim ostatnim działaniu nie rozumiem ~0,20 albo windowsowy kalkulator źle liczy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 19 kwie 2005, 01:44

Lesor na laptopie dzialal, ktoremu bateria sie konczyla i kalkulator spieszac sie popelnial bledy :P

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 19 kwie 2005, 09:53

Cicho dofo może, dziś jak podładuje to będzie lepiej. Ale generalnie dobrze mówi, to jest ważne.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 19 kwie 2005, 11:52

hehe,
błąd był spowodowany czynnikiem N (noc, N=0,10).
Prawidłowy wynik powyższej wyliczanki to ~2,00 (zerozero, bo mieliśmy zaokrąglać)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 19 kwie 2005, 12:10

No już lepiej. Dziś zmierzę kólko i podam co wyszło.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 kwie 2005, 00:37

Lesor Ty prorok jaki jesteś czy co? Obwód koła to 210cm. 299/210 daje 1.4238. Skąd to wiedziałes?
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 20 kwie 2005, 00:47

lepiej byś nie świętokradził z tym prorokowaniem ;)

Teraz ja zmierzę RC-42 i zobaczymy.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 20 kwie 2005, 01:24

Jestem ciekaw co wyjdzie ale pewnie to samo. Czyli stosunek będzie ten sam i moją szafę możesz założyć sobie i będzie OK, ale mojego reduktora już nie. Chyba dobrze kumam. Jak nie popraw.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 17 maja 2005, 11:24

Achtung, Achtung,
zliczyłem, zmierzyłem.

Ilość obrotów:~ 26,2 [razy]
Obwód koła:~ 190 [cm]

26,2 x 10 ___
----------- ___ 1,3789
190

czyli po zaokrągleniu mamy 1,4

Pozostaje nam przetestować. I już możemy stosować obce lub akcesoryjne prędkościomierze napędzane linką.

Dziękuję Zbigowi za współpracę a dofo proszony jest o zamknięcie tematu do czasu opracowania tematu do publikacji i/lub testów, które potwierdzą / zaprzeczą teorii.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mientas60 i 44 gości