Strona 1 z 1
Kiedy olej osiąga właściwą temperaturę?
: 05 paź 2007, 21:02
autor: Gichul
Mam pytanie czy w SF jest termostat puszczający olej na chłodnice? Słyszałem też że kilka osób ma termometr w miejscu korka wlewu oleju-po ilu km (bez pałowania silnika) olej osiąga optymalną temperature
Zazwyczaj sprawdzam temp. na dotyk, macając chłodnicę.

: 05 paź 2007, 22:24
autor: dofo
czy w SF jest termostat puszczający olej na chłodnice?
Nie ma.
Słyszałem też że kilka osób ma termometr w miejscu korka wlewu oleju
Nie tam - tylko po drugiej stronie, gdzie standardowo jest korek z napisem "don't open".
Ja nie sprawdzam. 5 minut spokojnej jazdy, a potem wedle potrzeb

: 06 paź 2007, 10:05
autor: Gichul
: 07 paź 2007, 08:00
autor: Gichul
Gichul napisał:
czy w SF jest termostat puszczający olej na chłodnice?
Nie ma.
No właśnie niby nie ma a w dziale "warsztat-temperatura oleju" jest napisane że jest.
Pytam bo wydaje mi się że bardzo długo mi się nagrzewa, poza tym chłodnica robi się letnia kilka min po uruchomieniu silnika tzn że albo termostatu nie ma albo jest ciągle otwarty.
: 07 paź 2007, 10:21
autor: Hahacz
Przeglądając serwisówkę nie natknąłem się na termostat który by kierował przepływem oleju w kierunku chłodniczki. Z tego wynika że go raczej nie ma no

: 07 paź 2007, 15:17
autor: Wrak
Też mi sie wydaje raczej nie ma termostatu.olej jest w ciąglym obiegu przez chlodnice i tyle.Tak mi sie cusik widzi
: 07 paź 2007, 19:59
autor: Wojtek_K
przecież dofo to napisał ....
: 07 paź 2007, 22:21
autor: Gichul
pytałem bo
"Dopóki silnik się nie nagrzeje do odpowiedniej temperatury, to olej płynie w obiegu zamkniętym. Dopiero jak osiągnie temperaturę otwarcia termostatu, to płynie przez chłodnicę, gdzie jest schładzany."- cytat z naszgo portalu
Też się zdziwiłem.
dobra nie ważne. nie ma to nie
: 07 paź 2007, 22:59
autor: dofo
Blad rzeczowy autora tekstu

Zostanie poprawione jak wiele innych rzeczy

: 08 paź 2007, 16:11
autor: rybson13
Moja sf ma to cudo tzn termomentr, gdy na dworze temp jest kolo 10-12 stopni i wale traske to silnik mi sie nie nagrzeje trzyma koło 75stopni, gdy na dworze jest kolo 18-20 wale traske trzyma 85 stopni, gdy jest kolo 24-28 stopni trzyma na trasie 95 stopni, w kazdym przyadku gdy postoje w korku cos dłużej - bo akurat niemam jak sie przepchac temp. skacze do 120stopni w goretsze dni 135-wtedy gasze sevenke ;/ (gdy tylko znowu wroce do normalnego trybu jazdy spada na temp odpowiednia do wczesniejszej) aby nagrzac sf moja do temp 70 stopni tak zbey mozna bylo juz jej przypałować musze przejechac kolo 9-10 km
: 08 paź 2007, 20:24
autor: Gichul
dziękówka
: 10 paź 2007, 21:55
autor: jOhNnY
U mnie olej osiąga dobrą temperature gdy przestają mi klepać zawory :p
: 11 paź 2007, 21:19
autor: Gichul
Po co w motocyklu popychacze hydrauliczne?. Gdyby nie to chujostwo to nasze motocykle byłyby bezawaryjne. 16x300zł=4800zł Sam już nie wiem, może przez zime je wymienie

: 12 paź 2007, 09:16
autor: PeterS
Prawdopodobnie większość grupy "rekonstrukcyjno - historycznej" (tj. jeżdżącej CB 750 SF v NH)

z tut. forum ma klepiące zawory i tak samo prawdopodobnie większość zlewa to zjawisko sikiem cienkim balistycznym, traktując je jako oznakę niedogrzania silnika

: 12 paź 2007, 10:50
autor: ZibiFire
"Mój zawór" nie jest klepiący, ale faktem jest że niekiedy już "ciśnienia" jak za nowości nie trzyma
Ot tak do tematu. ZF
: 12 paź 2007, 11:03
autor: PeterS
"Mój zawór" nie jest klepiący, ale faktem jest że niekiedy już "ciśnienia" jak za nowości nie trzyma
Ot tak do tematu. ZF
i zlewasz to?

: 12 paź 2007, 11:06
autor: AS
16x300zł=4800zł
Dołóż jeszcze 3000 i zafunduj sobie następną sevenkę. Jest kilka na forum do wzięcia, nówki sztuki nie śmigane
sorry trochę się nabijam

: 12 paź 2007, 12:48
autor: Matiej
Każdy motocykl ma jakies słabsze strony.W jendych zawory wylautją przez tłumiki, dlatego Kawaski zawsze na końcu peletonu jada zeby nie zrobic innym krzywdy, w innych ramy pękają, w jeszcze innych grzechocze coś w silniku, a do innych trzeba dolwewać olej. haha
: 12 paź 2007, 19:20
autor: Wrak
Tak to jest poukladane na tym swiecie ze wszedzie cos sie pier..oli.Mytylko mamy mozliwosc wyboru co ma nam sie spieprzyc w jakim momencie i za jaka kase.Nieoplacalne jest produkowanie rzeczy idealnych, taka jest prawda
: 20 sty 2008, 03:02
autor: joebar
Witam,
ponieważ mam sevenke niecałe pół roku i jeszcze tam nie zaglądałem a cikawość mnie mierźi, do czego jest ten otworek z korkiem ze słynnym napisem "do not open" bo wszyscy znajomi mnie pytają

W dziale "tuning" jest napisane że czujnik oleju wkręca się w miejsce korka oleju a nie w miejsce korka "do not open".
Z góry dzięki za wyjaśnienia
: 20 sty 2008, 19:06
autor: AS
Odkręc, ja już tam zaglądałem nic złego się nie stało. Tylko motocykl postaw równo.
: 20 sty 2008, 19:34
autor: Wojtas
Tu jest wyczerpująca odpowiedz:
http://dofo.livenet.pl/forum/viewtopic. ... light=open
Opcja "szukaj" nie gryzie
