Strona 1 z 1
Przekaźnik pod siedzeniem
: 30 wrz 2007, 22:30
autor: kubadu
Bardzo proszę o pomoc. Ze względu na brak czasu nie miałem przyjemności z moim moto od ok trzech tygodni. Jak się okazało "ktoś" zostawił go z włączonym zapłonem i na światłach. Oczywisty efekt: aku dentka. Po naładowaniu okazało się że padł chyba przekaźnik pod siedzeniem (ten z głównym bezpiecznikiem). Proszę o pomoc jak można go zmostkować żeby potwierdzić uszkodzenie i gdzie można go kupić. Objawy są takie że prądy są ale po załączeniu rozrusznika coś cyka w tym przekaźniku i rozrusznik ani drgnie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc ponieważ chce jeszcze trochę poużywać maszynki w ten sezon.
: 30 wrz 2007, 23:48
autor: rybson13
Aku za slabo naladowane-ew. na smieci
: 01 paź 2007, 00:42
autor: dofo
Objawy są takie że prądy są ale po załączeniu rozrusznika coś cyka w tym przekaźniku i rozrusznik ani drgnie.
Jako, ze jestem notorycznym killerem akumulatorow moge osobiscie potwierdzic, ze jest to typowy objaw rozladowanego aku. Pragne tez jednak zaznaczyc, iz nie wiem czy tylko rozladowana bateryjka moze powodowac takie objawy.
: 01 paź 2007, 07:48
autor: Wrak
Jak mialem za slaby aku tez byl podobny objaw.kontrolki moga sie swiecic ale bedzie cykac bo prąć jest za slaby i tyle a przekaznik tak sam z siebie nie powinien teoretycznie pasc.
: 01 paź 2007, 10:34
autor: kubadu
jesteście pewni, ponieważ podłączyłem pod aku od samochodu (na pewno naładowany) i objaw ten sam. Macie jakieś pomysł jak zmostkować taki przekaźnik.
: 01 paź 2007, 11:10
autor: Wojtas
Zmostkowanie spowoduje że rozrusznik będzie cały czas się obracał, czy jesteś pewien że chcesz zmostkować ten przekaźnik?
Zmostkować można tylko chwilowo w celu uruchomienia silnika.
W/g mnie pozostaje tylko go wymienić (nie musi być orginalny, w wielu motocyklach jest taki sam lub podobny w zasadzie działania.)
Konkretnie aby go zmostkować nalezy połączyć na moment uruchamiania oba grube czerwone przewody (w miejscu przykręcania do przekaźnika), jeden dochodzący z aku, 2-gi idący do rozrusznika. Połączenie trzeba wykonać przewodem o zbliżonym przekroju, ze względu na przepływający przez ten mostek prąd o dużym natężeniu.
PS. nie pamiętam już czy nie dało by sie tego przekaźnika rozebrać, i naprawić nawet pomimo jego potencjalnej nierozbieralności.
PS.2. Nawet podpięcie się pod aku samochodowy nie gwarantuje sukcesu jeżeli połączenie nie zapewni przepływu wystarczającego natężenia prądu.
: 01 paź 2007, 13:33
autor: Wojtek_K
jeżeli prąd jest, przekaźnik cyka a rozrusznik nie kręci to zawiesiły się szczotki ...
deseczka + młoteczek = sru w rozrusznik /kilka razy popukać z głową/ i zadziała, jeżeli to będzie to, to rozrusznik do sprawdzenia moze tylko wilgoć i wystarczy przeczyścić
: 01 paź 2007, 22:21
autor: kubadu
chłopaki, wielkie dzięki, moja maszyna dzisiaj zajarała

Po powyższych podpowiedziach jeszcze raz podłączyłem do samochodu tym razem bardziej zwracałem na połączenia. Efekt: rozrusznik wkońcu zakręcił. Diagnoza jest prosta. Jak pisał Wojtas moje połączenie do samochodu nie zapewniło wystarczającego natężenia prądu.
Jutro po robocie po nowe aku a wieczorkiem mały wypad. Jeszcze raz wielkie dzięki :scigacz: