Ożywienie sevenki:

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Ożywienie sevenki:

Postautor: Wrak » 24 wrz 2007, 21:18

Mam takie skromne ale zarazem istotne pytanie. Jakie sa szanse ze Cebula po postoju okolo dwoch i pol roku prawdopodobnie bez przepalania, zechce wspolpracowac z nowym wlascicielem czyli poprostu odpali bez igerencji w gazniki czy jakies dziwne regulacje. Nikłe,bardzo nikłe żadnych czy trzeba miec farta.
Aha jeszcze jedno nurtuje mnie jedna rzecz. Jaka fubkcje pełnia te dwa wezyki miedzy gaznikami.pozdro :?:

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 25 wrz 2007, 00:01

Widziałem na własne oczy zapalające po wielu, wielu latach WSK , nawet leciwy AWO SIMSON odkopany dosłownie w stodole spod siana i słomy ożył po 3 kopnięciach w starter :D.
Jeżeli aku będzie w dobrym stanie, to nie powinno być wiele problemów z odpaleniem.
Te 2 węzyki o które pytasz, to przelewy z gaźników gdyby któryś z zaworków pływakowych nie "trzymał" paliwa. Waha nie wlewa się wtedy do cylindra (rozrzedzając olej), ale poza gaźnik, pod motocykl.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 25 wrz 2007, 08:24

No wlasnie a dlaczego o nie pytam.Chcialem uruchomic bestie pierwszy raz po tak dlugim postoju.Zalalem ja paliwkiem a tu radosnie waha leje sie pod moto wlasnie tymi wezykami o ktorych wspominalem.W tej sytuacji moto raczej nie odpali (chociaz przy MZ 150 mialem tak ze waha tez wylewala sie z gaznika i tez stala cos okolo4 lat i po paru kopnieciach zagadala).
Jakie wiec trzeba podjac czynnosci zeby moto zagadal.
dodam wlasnie ze po zalaniu paliwem cheltolilem go jakis czeas rozrusznikiem az sie aku wyladowal i nic.
dzieki za odp i pozdro
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
davidson
Wampir
Posty: 570
Rejestracja: 10 gru 2006, 10:42
Motocykl: EX sevenfifty:) XJR 1300
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Postautor: davidson » 25 wrz 2007, 10:01

wydaje mi się, że będziesz musiał rozebrać gaźnili do czyszczenia, a co za tym idzie zrobic poźniej synchro.
生まれた野生する
Obrazek

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 25 wrz 2007, 12:07

dzisiaj rano cos tam do mnie zagadal ale bylo to tylko przeciagle wwrrruuummmmm i tyle.No wlasnie tego czyszczenia tosie troche boje bo jeden gaznik to jeszcze wyczyszcze i ustawie ale cztery to ponad moje sily.a sa moze jakies sposoby na to zeby bez rozbierania jakos je przeplukac.
z tego co zauwazylem to z gaznikow 3 i 4 wacha juz nie umyka, z dwoch pozostalych jednak cos tam jeszce bogatym siurkiem leci.no niewiem jak sie za bardzo za to zabrac :sciana:
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 25 wrz 2007, 12:40

Bez zakupu nowego: http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?TOW_ID=181004
się nie obejdzie, jak mi się wydaje :| .
Sama wymiana po zdemontowaniu gaźników nie jest trudna.
Do ustawienia (synchronizacji) potrzeba zestawu wakuometrów, oraz trochę doświadczenia.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 25 wrz 2007, 12:51

Aha takie pytanie jeszcze czy waha dostraczana do gaznikow jest pod jakims cisnieniem czy tak poprostu swobodnie sobie splywa.
dwa gazniki juz nie puszczaja byc moze ten zaworek sie zasyfil i sie zawiesza.poprobuje go dzisiaj jescze troche pocheltolic jezeli mi sie nie uda to mam taki znajomy warsztat gdzie powinni mi to zrobic.(kumplowi czyscil membrany, gazniki i robil synchro przy kawie ninja i wzial 80 zlociszy
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: Wojtas » 25 wrz 2007, 14:06

Benzyna spływa grawitacyjnie, a w zaworkach najprawdopodobniej odkształciły się stożkowe gumki uszczelniające.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 25 wrz 2007, 16:00

słyszalem ze jest taki specjalny plyn do gaznikow ktory ma na celu pobudzic te rózne gumki i gumeczki odpowiedzialne za dostarczanie wahy.Zastanawiam sie czy w tym przypadku mogloby to cos pomoc??
Hito wa mikake ni yoranu mono.

simsun
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 203
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:51
Motocykl: CeBeTa 750'92
Lokalizacja: Brwinów

Postautor: simsun » 25 wrz 2007, 17:16

Radzę Ci je rozebrać bo inaczej nie będą dobrze współpracowały. Kup reperaturki i wymień zaworki iglicowe. Daj gaźniki do wymycia (najlepiej myjką ultradźwiękową) i synchronizacji. A i jeszcze wymień olej i filtr - wcześniej po rozgrzaniu motonga wlej Engine Cleaner Motula. Magiczne preparaty raczej nie istnieją zwłaszcza do czyszczenia gaźników.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 25 wrz 2007, 19:26

Dobra dzieki za porady.olej i filtr juz wymienilem.Sprobuje go jescze jutro odpalic i cos pokombinowac jak nic nie wykminie to zrobie jak radzicicie mistrzowie.Dzieki i pozdro

Odezwe se jak beda jakies postepy :grin:
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 27 wrz 2007, 15:28

No prosze panstwa sevenka ozyla.Po dobrym naladowaniu aku pocheltolilem pare sekund i zapalila.ladnie trzyma obroty i sie wkreca tylko ze najprawdopodobnie z jednego gaznika tylko leje sie jeszcze waha moze jak to wszystko popracuje to przestanie.Teraz trzeba dokupic pare plastikow ladnie poskladac i na przyszly sezon kolejna cebula bedzie smigac po Polsce
:rock: :moto:
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wojtek_K » 29 wrz 2007, 19:30

cudotwórco ... :mrgreen:

gratulacje
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 30 wrz 2007, 20:13

hehe wszystko fajnie tylko mi na dwa garczki nie pali.ale obroty trzyma co raczej dziwne jest. byc moze waha do tych dwoch cylkow nie dochodzi lub swiece nie podaja iskry co tez jest mozliwe jednak nie mam takiego klucza do sw i musze dokonac zakupu tegoz urzzadzenia.
Jak ktoz ma jakis ciekawy pomysl jaka moze byc przyczyna zapraszam do wspolnej konweracji. Pozdro


Po ogledzinach ze swiecami i nawet ich wymianie stwierdzam ze iskara. Dalej jednak dwa gary sa martwe nie wiem jeszcze co z tym paliwem czy dochodzi czy nie. Mam jeszcze takie pytanie : do czego sluzy wezyk wychodzacy od airboxu i wypuszczony jest pod moto t6aki koreczkiem zatkany.Pytam poniewaz w tym wezyku zgromadzila mi sie wacha i nie wiem czy to normalne czy paranormalne. :?: :shock:
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 15 paź 2007, 22:14

Takie pytanko .Czy blotnik przedni od podobno cbx 550 bedzie pasowal do sevenki.
Blotnik takowy
http://moto.allegro.pl/item256249093_ho ... er_cb.html

Albo mozejeszcze inaczej od jakiego innego moto moglby pasowac przdni blotnik?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2007, 15:27 przez Wrak, łącznie zmieniany 1 raz.
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 15 paź 2007, 22:24

mam w warsztacie takiego cbx sprawdzę i dam jutro znać.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 18 paź 2007, 22:56

Aleksander i jak tam lukales przy tym CBXe co z tym blotnikiem pasi czy nie pasi.Daj znac mistrzu
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 18 paź 2007, 23:01

kurza mać zapomniałem, przepychałem go dzisiaj i tak tylko spojrzałem, ale chyba nie pasuje bo to zawieszenie w cbx to jakieś malutkie.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 19 paź 2007, 13:27

no spoko dzieki za info.Takze tego z allegro tez nie kupie a nie wiesz od czego moglby pasowac bez jakis wiekszych przerobek??
Hito wa mikake ni yoranu mono.

Aleksander
Senior
Senior
Posty: 147
Rejestracja: 17 maja 2005, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aleksander » 19 paź 2007, 13:51

dofo ma od ntv 650 chyba ale dokładnie to zapytaj jego samego.

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 19 paź 2007, 14:04

Bylo trzeba u mnie (NTV 650) zrobic patent z mocowaniem oraz obcinany byl z tylu bo smiesznie na Sevenie wygladal. Przy czym moj ma teraz "sportowe wloty powietrza" po bokach :lol: Takze nie do konca przypomina oryginal. Krissu ma chyba od jakiejs CBRy i o ile pamietam tam nie trzeba bylo zadnych przerobek dokonywac.

Awatar użytkownika
Wrak
Senior
Senior
Posty: 108
Rejestracja: 26 sie 2007, 09:54
Motocykl: Honda CB 750 SF i VFR 800 VTEC
Lokalizacja: Kielce

Postautor: Wrak » 20 paź 2007, 09:24

oooo no to byloby gitara dzieki chopy sprobuje cos pokombinowac z tymi blotnikami. pozdro mistrzowie klaniam sie
Hito wa mikake ni yoranu mono.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości