Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy. Mam zwichrowaną lewą tarczę z przodu - dość nieznacznie, ale daje o sobie znać lekkim stukiem podczas jazdy, więc niestety chwilowo mój statek spoczywa w suchym doku (a ja nie jeżdzę - świeżo kupionym motocyklem )
Mam pytanie, jako do bardziej doświadczonych - czy lekko zwichrowaną tarczę:
a) klepać (większość motocyklistów odradza i ciężko znaleźć kogoś kto by to zrobił) - koszt ok 100 zł
b) dorobić w zakładzie metalowym (część motocyklistów odradza, część nie widzi przeszkód) - koszt ok 200-300 zł
c) dokupić zamiennik - larson (czy ktoś wie jakie oznaczenie w larsonie zamiennika nadaje sie do sevenki?) lub EBC MD1008 - koszt ok 500 zł
Nie ukrywam że cena gra rolę, bo mocno wyzbyłem się funduszy na zakup motocykla.
I jeszcze jedno pytanie - doczytałem gdzieś, że należałoby wymienić od razu 2 tarcze, bo będą się nieznacznie różniły (np zamiennik i oryginał). Czy to ma jakieś znaczenie czy to zwykłe naciągactwo sprzedawców?
Dzięki za wszelkie rady!
Tarcza hamulcowa z przodu - klepać, dorobić, kupić?
-
- Junior
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 sie 2007, 14:58
- Lokalizacja: Siedlce
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
ostatnio było na preclach o prostowaniu tarczy:
Jeśli nowe - kup dwie.
Jeśli nie masz kasy - szukaj używki.> musiałem w coś przyfasolić ... Teraz pytanie czy da się bez większych
> strat naprawić taką tarczę: w imadło wkręcić, może podgrzać, pomóc
> młotkiem ...
Nie wkrecac, nie podgrzewac. Tarcza ma byc zamontowana na kole, a kolo na
motocyklu. Stosowac tylko bardzo delikarnie mlotek (przez drewniany kolek)
oraz bardzo intensywnie uzywac glowy zgodnie z przeznaczeniem (wcale nie do
noszenia czapki ) )
Moze uda Ci sie troch uratowac, w razie czego niema nic do stracenia, tarcza
i tak jest pogieta.
> Czy tarcza po takiej operacji zostanie osłabiona? bo to jakby nie
> patrzył do hamowania jest.
Raczej nie bedzie idealnie prosta. To matoda na przedluzenie zycia tarczy
zanim kupisz nowa. Raczej nie na docelowa jazde.
Jeśli nowe - kup dwie.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Identyczne tarcze są w wielu modelach hondy: NTV 650, CBR 1000 i 600, . Ja dokupiłem 1 na motobazarze za 100 zł. Prostowanie, jeżeli już to w tokarce, i nie za pomocą młotka. Do takiego sposobu prostowania niestety jest potrzebny ktoś kto ma wyczucie i dużo cierpliwości.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2007, 12:17 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 98 gości