"Do not open"?

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

"Do not open"?

Postautor: dofo » 10 kwie 2005, 13:16

Interesuje mnie co się kryje pod nakrętką na której widnieje napis "Do not open" :twisted: Ostatnimi resztkami mojej silnej (dotąd) woli powstrzymuje się by tego nie odkręcić i tam nie zajrzeć :P

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Re: "Do not open"?

Postautor: torello » 10 kwie 2005, 15:24

Zbigu co tam jest bo mnie tez kilka razy korciło ?
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 10 kwie 2005, 16:04

Odkręć - siedzi tam DŻIN i jak to otworzysz to spełni Twoje 3 życzenia :D
...tylko ciężko się z nim dogadać, bo mówi tylko po japońsku...
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2005, 16:08 przez ADI, łącznie zmieniany 1 raz.

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 10 kwie 2005, 16:08

a poważnie to podłącza się tam przyrząd do mierzenia ciśnienia oleju
(str. 4-6 w książce serwisowej - czytajcie ją czasem jest tam wiele ciekawych informacji)

ADI

zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 10 kwie 2005, 16:08

Nikt do konca nie wie co to jest -na pewno mozna tam sobie oleju dolac ;) Ja to odkrecalem podczas zmiany zebatki zdawczej i motocykl jezdzi dalej :P

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 10 kwie 2005, 21:22

a poważnie to podłącza się tam przyrząd do mierzenia ciśnienia oleju
(str. 4-6 w książce serwisowej - czytajcie ją czasem jest tam wiele ciekawych informacji)

ADI
Mylisz się, to nie ta dziura. Ta o którą pytamy jest po LEWEJ stronie motocykla.
W instrukcji obsługi też nic o tym nie ma.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 10 kwie 2005, 21:31

dokładnie. do pomiaru cisnienia jest umieszczona nizej, z innej strony, odkrecana na imbus i jest metalowa a ta jest pod kontem i plastikowa. ale do czego to nie mam pojecia.

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 10 kwie 2005, 22:03

no to nie wiem panowie :idea:
Jak nie olej i nie dżin to co :?:

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 10 kwie 2005, 22:19

no to nie wiem panowie :idea:
Jak nie olej i nie dżin to co :?:
Czekać na Zbiga on to wyjasni.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 12 kwie 2005, 01:27

Kurde chłopy puszczacie mnie w maliny. Nie wiem o czym mówicie. Po lewej stronie jest takie coś i to dobrze mówi ADI do pomiaru ciśnienia oleju zaraz za pompą oleju. A ten z prawej to może być zawór redukcyjny ciśnienia oleju. Musi taki być bo wydatek pompy oleju w tym silniku jest tak duży, że rozdymałoby silnik. Ja taki mam ale bezposrednio w pokrywie wkładu filtra oleju, a SF ma zwykłą puszkę i ten zawór gdzieś musi być. Dajcie jeden dzień to popatrzę w papiery.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 12 kwie 2005, 09:14

Mówiłm, Zbigu wpadnie i wyjasni.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ADI » 12 kwie 2005, 14:14

to dlaczego "DO NOT OPEN" ?

ADI

Aneta
Frywolna Anetka
Posty: 800
Rejestracja: 11 mar 2005, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aneta » 12 kwie 2005, 14:27

A czy to czasem nie jest jakaś pozostałość po CBX? One miały chyba wlewik oleju z drugiej strony.....
Jak Do not open, to Do not open......ciekawość to pierwszy stopień do piekła :lol:

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 12 kwie 2005, 16:17

Anetka dobrze mówi, jak Do not open to tak ma być. Jeżeli to jest to co myślę to lepiej nie ruszać bo tam może być regulacja /może, nie musi/ ale jest to bardzo ważny element z punktu prawidłowej pracy silnika. A czy pozostałość po CBX to raczej wątpię bo jest inny odlew korpusu silnika. Ale może to być również technologiczny otwór po wierceniu kanałów olejowych, potem zaślepiony. Podobne są w gaźnikach zabijane kołeczkami. Dajcie chwilę czasu to coś dziś popatrzę.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

bartekbubula
(ex SF)
Posty: 169
Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Postautor: bartekbubula » 12 kwie 2005, 20:52

Anetka dobrze mówi, jak Do not open to tak ma być. .
Ja Zbigu nic niechce mówic ale widze ze jestes bardzo podatny na zdanie kobiety :wink:
hihihihihi
a Ty wiesz jak sie to nazywa hehehehe

;) ;)

TomeG
(ex SF)
Posty: 135
Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
Motocykl: CB 1300
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: TomeG » 12 kwie 2005, 21:54

Ja znowu slyszalem ze CBX mial po drugiej stronie sprzeglo hydraulicne i dlatego nie mozna bylo tam umiescic wlewu oleju bo ten mechanizma tam miejsce zajmowal i dlatego wlew bylo po drugiej stronie tam gdzie u nas jest "dno". Tak mi mowil poprzedni wlasciciel ze nawet moge sobie go przerobic na sprezeglo hydrauliczne. Mysle ze to jest prawda ale to moje skromne zdanie:)
A nie mam mojej serwisowki bo zostala w garazu ale jak bede to zescanuje i pokaze wam co tam pisza japonscy inzynierowie:)
TomeG

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 12 kwie 2005, 22:47

Anetka dobrze mówi, jak Do not open to tak ma być. .
Ja Zbigu nic niechce mówic ale widze ze jestes bardzo podatny na zdanie kobiety :wink:
hihihihihi
a Ty wiesz jak sie to nazywa hehehehe
takiego faceta nazywa sie "gentelmenem" :D
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Aneta
Frywolna Anetka
Posty: 800
Rejestracja: 11 mar 2005, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aneta » 12 kwie 2005, 23:10


takiego faceta nazywa sie "gentelmenem" :D
Naszczęście takie unikaty jeszcze się zdarzają!!! :D

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 13 kwie 2005, 02:16

Dziękuję Ci pięknie Anetko za obronę. Zmartwiłem się jednak jak właśnie w którymś z postów przeczytałem : jak leżymy z mężem..... I nic z tego. A zobacz dofo z lesorem sobie pokazują.
Wracam z wycieczek. TomeG ale o ile mi się zdaje to CBX miał nieco inny blok silnika. Sprostuj proszę jeżeli sie mylę.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Aneta
Frywolna Anetka
Posty: 800
Rejestracja: 11 mar 2005, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aneta » 13 kwie 2005, 08:41

Dziękuję Ci pięknie Anetko za obronę. Zmartwiłem się jednak jak właśnie w którymś z postów przeczytałem : jak leżymy z mężem..... I nic z tego. A zobacz dofo z lesorem sobie pokazują.
Zbigu.....po prostu więzi emocjonalne się zacieśniają :lol: :lol:

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 13 kwie 2005, 08:46

O widze tu nieźle zgrany team :wink:
Zbigu rośnie po takich komplementach :wink:
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
oster
Nocny Jastrząb
Posty: 1804
Rejestracja: 18 lut 2005, 17:10
Motocykl: ex NH,XJR,CB1300,Hornet,XJR,HH
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » 13 kwie 2005, 09:10

kiedys odkręciłem ten korek po lewej stronie /nie zauważylem ostrzeżenia/ motocykl stał na stopce był pochylony. Wycieklo troche oleju.natychmiast zakrecilem i uzupelnilem poziom.Narazie ok.

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 13 kwie 2005, 13:12

Studiowałem długo papierologię i muszę przyznać że poległem. Ciśnienie oleju sprawdza się po prawej stronie a ta lewa dziura jak nic pasuje mi do regulatora cisnienia oleju. Dlaczego? Jest w pobliżu pompy oleju i czujnika ciśnienia oleju. Jednak w pobliżu jest też mechanizm zmiany biegów i napęd alternatora. Jestem głupi, przyznaję, i jak ktoś wyrazi zgodę to bym chętnie to obejrzał. Ale jak oster pisze że odkręcił i wyleciało trochę oleju to by potwierdzało moją teorię. W innym wypadku jakim cudem poleciałby olej.

Anetko, ale ten mąż. Pewnie jeszcze duży chłopiec i może dać po aparycji.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Aneta
Frywolna Anetka
Posty: 800
Rejestracja: 11 mar 2005, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Aneta » 13 kwie 2005, 17:15


Anetko, ale ten mąż. Pewnie jeszcze duży chłopiec i może dać po aparycji.
ale o co chosi???? :?
Jaki mąż? Po czyjej aparycji? I za co? :lol:

Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 13 kwie 2005, 17:56

No Twój, i to po buzi za posty.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości