Tylne koło
-
- (ex SF)
- Posty: 135
- Rejestracja: 11 lut 2005, 17:05
- Motocykl: CB 1300
- Lokalizacja: Świdnica
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
TomeG, używałem kiedyś tych kresek na regulatorach i się nie sprawdziło. Niedokładności u mnie widać są duże. Teraz robię to tak: moto na centralnym, podciągam z dwóch stron po tyle samo ale kręcę kołem i słucham łańcucha. Jakiekolwiek przekoszenia to od razu łańcuch chrzęści, patrzę z której strony i koryguję. Trzeba brać również poprawkę że moto stoi na centralnym i jak zrzucisz go na koło naciąg się zmieni bo zębatka zdawcza nie jest przecież w osi wachacza.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
A czy po regulacji łańcucha koła powinny byc w jednej linii ?
Bo u mnie po regulacji na "kreski" coś jest nie tak i dlatego reguluje po swojemu tzn. mierząc suwmiarką odległości felgi od wachacza. zastrzegam to jest moja metoda i nie musi być wcale dobra.
Bo u mnie po regulacji na "kreski" coś jest nie tak i dlatego reguluje po swojemu tzn. mierząc suwmiarką odległości felgi od wachacza. zastrzegam to jest moja metoda i nie musi być wcale dobra.
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Każda metoda Torello jest dobra jeżeli prowadzi do sukcesu. Ale zważ jedną kwestię, albo godzisz się na koła w jednej linii albo na właściwie pracujący łańcuch. Trzeba tu iść na kompromis. A metoda pomiaru odstępu felgi od wachacza też nie jest dobra bo ustawiasz koło do tylnego wachacza a nie do przedniego koła. Jak widać ma to niewiele wspólnego. Pomiar kół czy są w jednej linii dokonuje się specjalnym przyrządem /jak w samochodzie/ a my działkowcy możemy tego pomiaru dokonać co najwyżej "na oko". Można to zrobić, długim liniałem przyłożonym do kół i pomiarem odstępu felgi od liniału, z przodu i z tylu felgi, dla każdego koła. Może trochę niezrozumiale tłumaczę ale to trzeba pokazać na żywo. Z tych też powodów podpowiedziałem metodę łańcuchową, przynajmniej łańcuch pracuje właściwie, a ustawienie kół w linii przy obecnych wymiarach opon w warunkach domowych jest raczej awykonalne.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
a czy w Warszawie można pojechać gdzies do takiego warsztatu (W samochodach jest ich w pyte i ustawiają w 15 min geometrie i zbieżność kół za 50zł) gdzie podłączą komputer i po sprawie??
Też kiedyś się bawilem tym ale mnie zdenerwowanie wzieło bo ja u was ustawiając na kreski coś mi nie pasiło. Nawet pojechalem do salonu zobaczyć jak w nówce jest ale okazało sie że juz nie ma ehehhe
Też kiedyś się bawilem tym ale mnie zdenerwowanie wzieło bo ja u was ustawiając na kreski coś mi nie pasiło. Nawet pojechalem do salonu zobaczyć jak w nówce jest ale okazało sie że juz nie ma ehehhe
żyj i daj żyć innym
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
No i tu jest problem. Nie spotkałem się jeszcze z możliwością sprawdzania ustawienia kół. Gdzieś ktoś się kiedyś ogłaszał że sprawdzają ramy czy są proste może i robią inne pomiary ale jak zobaczyłem ceny to szybko zapomniałem adres.
Natomiast 2m poziomica Torello do doskonały pomysł, przyznam że nie pomyślałem o tym i zaszczepiłeś mnie tym. Zwróć tylko uwagę na opony bo będą fałszowały pomiar, z tyłu jest szersza, więc musisz wziąć poprawkę bo poziomica pójdzie skosem i cały pomiar do d.... Dobrze by było podłożyć przedniej gumie coś co wyrówna jej szerokość w stosunku do tylnej. No i na koniec zobacz co z łańcuchem. Sprawdż również łańcuch po zestawieniu z centralnego /naciąg się zmienia/ żeby nie był naprężony jak bycze j... bo szkoda łożyska zębatki zdawczej, z Zajc-em już na ten temat pisaliśmy.
Natomiast 2m poziomica Torello do doskonały pomysł, przyznam że nie pomyślałem o tym i zaszczepiłeś mnie tym. Zwróć tylko uwagę na opony bo będą fałszowały pomiar, z tyłu jest szersza, więc musisz wziąć poprawkę bo poziomica pójdzie skosem i cały pomiar do d.... Dobrze by było podłożyć przedniej gumie coś co wyrówna jej szerokość w stosunku do tylnej. No i na koniec zobacz co z łańcuchem. Sprawdż również łańcuch po zestawieniu z centralnego /naciąg się zmienia/ żeby nie był naprężony jak bycze j... bo szkoda łożyska zębatki zdawczej, z Zajc-em już na ten temat pisaliśmy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Wracając do równoległości kół to powiem, że ostatnio bodajże w intercarsie albo Larssonie widziałem do kupienia przyrząd do ustawiania.
coś ok. 1500zł.
czyli mi pozostną kreseczki i kolega do pomocy.
coś ok. 1500zł.
czyli mi pozostną kreseczki i kolega do pomocy.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Odkurzam stary temat.
Zmieniłem zębatkę zdawczą i się okazało, że starą mi łańcuch stoczył/sfrezował bardziej po stronie zewnętrznej, zatem miałem koło niezbyt dobrze ustawione. A ustawiałem na tę gównianą podziałkę.
Metoda na dźwięk łańcucha jest o dupe potłuc, bo mam stary łańcuch i on już w standardzie ma głośną pracę, nie wyczuwam zbytnio subtelności dźwiękowych nawet w skrajnych położeniach a słuch mam chyba zdrowy.
Ktoś się podzieli wiedzą?
Zmieniłem zębatkę zdawczą i się okazało, że starą mi łańcuch stoczył/sfrezował bardziej po stronie zewnętrznej, zatem miałem koło niezbyt dobrze ustawione. A ustawiałem na tę gównianą podziałkę.
Metoda na dźwięk łańcucha jest o dupe potłuc, bo mam stary łańcuch i on już w standardzie ma głośną pracę, nie wyczuwam zbytnio subtelności dźwiękowych nawet w skrajnych położeniach a słuch mam chyba zdrowy.
Ktoś się podzieli wiedzą?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Na org. zębatce tylnej znajduje sie taki chromowany pierścień , wystarczy do niego, po cięciwie przyłożyć liniał o długości ok. 30 cm, i zaobserwować równoległość łańcucha do tego liniału. Taki pomiar dokładnie to zobrazuje.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości