1548977929579_0_IMG-20190201-WA0001.jpg
kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Keihin VE66EAGA
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Koledze chodzilo który gaźnik w kolejności bo pokrywy są różne
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
To ten poklejony brązowym klejem (zdjęcie 3 posty wyżej) jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
poza tym to się chyba specjalnie nie różnią.
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
poza tym to się chyba specjalnie nie różnią.
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Powinienem mieć takową
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Bomba !!
Teraz rodzi się pytanie za ile chcesz sprzedać?
Teraz rodzi się pytanie za ile chcesz sprzedać?
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Najpierw to muszę potwierdzić czy na 100% ją posiadam. Może jutro podjadę do garażyku i obczaję.
Jak to mówi handlarz Mirek "na pewno się dogadamy"
Jak to mówi handlarz Mirek "na pewno się dogadamy"
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Dobrze założona jest tak ma byćjeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Tak jest! Trzy w lewo, jeden w prawoDobrze założona jest tak ma byćjeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Pewnie że może, wygląda tak samo.
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Odbierz wiadomość na prv.
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Cześć wszystkim,
Trochę minęło, ale wreszcie miałem okazję poskładać moto. Dzięki szamanek5 za komorę pływakową. Ta którą zdjąłem z gaźnika to była niezła rzeźba (zeszlifowana i złożona na sylikon). Teraz cały gaźnik jest już wyczyszczony i włożony do motocykla.
Po odpaleniu praktycznie nic się zmieniło. Ledwo zapalał i cały czas miał "dziurę" w obrotach.
Okazało się że ledwo zapala przez akumulator. Po podłączeniu aku z busa pali na widok kluczyka.
Dziura w niskich obrotach zmniejszyła się do akceptowalnego poziomu (skłamał bym jakbym powiedział że jej nie ma, ale jest w teraz minimalna). Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie zrobiłem niestety jazdy próbnej ze względu na brak aku. ale myślę że test drogowy wypadnie ok.
Zajrzałem jeszcze pod klawiaturę (przez słynną pocącą się uszczelkę). Krzywki wyglądały spoko, bez rys i nie wytarte. uszczelkę dałem tą sama na sylikon (uszczelka w płynie od rainza). Jak przestanie się pocić to tak zostawię, a jak znowu coś wyjdzie to zamówię nową.
Zadania na najbliższe tygodnie:
wymiana oleju wraz z filtrem, wymiana akumulatora.
Na tą chwilę motocykl prezentuje się następująco:
Trochę minęło, ale wreszcie miałem okazję poskładać moto. Dzięki szamanek5 za komorę pływakową. Ta którą zdjąłem z gaźnika to była niezła rzeźba (zeszlifowana i złożona na sylikon). Teraz cały gaźnik jest już wyczyszczony i włożony do motocykla.
Po odpaleniu praktycznie nic się zmieniło. Ledwo zapalał i cały czas miał "dziurę" w obrotach.
Okazało się że ledwo zapala przez akumulator. Po podłączeniu aku z busa pali na widok kluczyka.
Dziura w niskich obrotach zmniejszyła się do akceptowalnego poziomu (skłamał bym jakbym powiedział że jej nie ma, ale jest w teraz minimalna). Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie zrobiłem niestety jazdy próbnej ze względu na brak aku. ale myślę że test drogowy wypadnie ok.
Zajrzałem jeszcze pod klawiaturę (przez słynną pocącą się uszczelkę). Krzywki wyglądały spoko, bez rys i nie wytarte. uszczelkę dałem tą sama na sylikon (uszczelka w płynie od rainza). Jak przestanie się pocić to tak zostawię, a jak znowu coś wyjdzie to zamówię nową.
Zadania na najbliższe tygodnie:
wymiana oleju wraz z filtrem, wymiana akumulatora.
Na tą chwilę motocykl prezentuje się następująco:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Mam nadzieje że po tej operacji synchronizacje zrobiłes? Bo to może być przyczyna owej "dziury"
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Nie ustawiałeś składu mając gaźniki na wierzchu?Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
"Synchronizację" zrobiłem na wyjętym gaźniku: ustawiłem wszystkie przepustnice dokładnie w tym samym położeniu. Regulowałem tak, aby wszystkie były zamknięte, jednocześnie żeby regulowana przepustnica nie powodowała podniesienia pozostałych.
Mieszankę ustawiłem również na stole, ale różne manuale różnie mówią. przed wyjęciem gaźników ustawione było 2,5 obrotu (tak jak w jednym z manuali) ustawiłem tak samo. Zobaczyłem że było źle więc zabrałem 0,5 obrotu (wg mojej rozkminki śrubą regulujemy powietrze). (Na szczęście nie musiałem wyjmować ponownie gaźników. Po wyjęciu rozrusznika jest dostęp do śrubek od składu mieszanki)
Zobaczymy jak motocykl będzie jeździł i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będą jakieś problemy zrobię porządną synchronizację i regulację składu mieszanki (Na pracującym silniku).
Mieszankę ustawiłem również na stole, ale różne manuale różnie mówią. przed wyjęciem gaźników ustawione było 2,5 obrotu (tak jak w jednym z manuali) ustawiłem tak samo. Zobaczyłem że było źle więc zabrałem 0,5 obrotu (wg mojej rozkminki śrubą regulujemy powietrze). (Na szczęście nie musiałem wyjmować ponownie gaźników. Po wyjęciu rozrusznika jest dostęp do śrubek od składu mieszanki)
Zobaczymy jak motocykl będzie jeździł i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będą jakieś problemy zrobię porządną synchronizację i regulację składu mieszanki (Na pracującym silniku).
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Wystarczyło pogrzebać w wątku "synchronizacja gaźników"
Drugą kwestią jest fakt iż ustawianie na oko przepustnic jest bardzo mierną synchronizacją. Zawsze możesz niewielkim kosztem zrobić wakuometr z wężyków i olejuPo długim poszukiwaniu, grzebaniu, kopania w czeluściach internetów doszedłem do sedna sprawy..
Otóż w zależności od symbolu oznaczenia gaźników dyszę wykręca się o:
2 obroty dla gaźników VE66 (E,H,J,L).
2-1/4 obrotu VE66G.
2-3/4 obrotu VE66K.
Poziom paliwa w komorze pływakowej 18.5mm.
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Czyli dawkę mam ustawioną elegancko a z synchronizacją zobaczymy jak mój sposób się sprawdzi.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Nie sprawdzi się niestety....ja przed i po synchro mam kazda przepustnice inaczej ustawioną...dlatego się robi synchro na podcisnieniu aby ustawić dany gaźnik pod dany cylinder...a 99% że każdy będzie się różnił
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
W takim wypadku synchro będzie nieuniknione. mam 2 wakuometry więc będzie trochę gimnastyki. A może kupię kawałek rurki i zrobię przyrząd w pełni "profesjonalny".
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Na dwoch nie zrobisz...ja zakupilem 4szt....i mam na zawsze....a nawet juz mam dwoch w kolejce haha....uwierz mi ze jest różnica...mimo ze naprawde dużo nie pokręcone...niema żadnej dziury i elegancko się zbiera...regulujesz 1 i 3, 4 gaźnik do drugiego który jest nieregulowany...
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Ja ustawiam 1 do 2 śrubką po prawej, potem 4 do 3 śrubką po lewej i na finał pary 1,2 i 3,4 środkową śrubką.
Kolejność śrubek podawana siedząc okrakiem.
Filmiki przed i po synchronizacji.
https://youtu.be/LZve-cEXPBg
https://youtu.be/rOE-5RI2hTE
Kolejność śrubek podawana siedząc okrakiem.
Filmiki przed i po synchronizacji.
https://youtu.be/LZve-cEXPBg
https://youtu.be/rOE-5RI2hTE
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 08:40 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Śrubki sa trzy....drugi bez regulacji ...pierwszy do drugiego wg mnie
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Faktycznie, mój błąd - 2 bez regulacji. Regulujemy 1 do 2.
Ale chciałem tylko zaznaczyć że śrubka środkowa służy do reg. par gaźników (1 i 2 do 3 i 4), a nie 3 lub 4 gaźnika do 2 stałego.
Ale chciałem tylko zaznaczyć że śrubka środkowa służy do reg. par gaźników (1 i 2 do 3 i 4), a nie 3 lub 4 gaźnika do 2 stałego.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
No nie zgodziłbym się ale nie polemizuje bo wyjde na forumowego zadymiacza i mnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości