kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Witam,
moja sevenka dość ciężko pali w chłodniejsze dni, reakcja na gaz z niskich obrotów nie jest do końca taka jak powinna być, a dopóki się nie zagrzeje to poniżej 3000 obrotów przyspiesza jak 125cc, dlatego korzystając z tego że sezon już dawno za nami chciałem wykonać serwis mojej sevenki. Do tej pory wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia, ale problem z odpalaniem pozostał. w następnym kroku chiałem skontrolować kąt wyprzedzenia zapłonu.
W serwisówce napisane jest że zapłon sprawdza się lampą stroboskopową: litera F na kole pod lewą osłoną silnika musi pokryć się ze znakiem na obudowie silnika (Serwisówka jest do SF 1992)
No i właśnie tu rodzi się pytanie, bo ani nasze forum ani google nie może rozwiać moich wątpliwości.
- czy w seven fifty 1998 w ogóle ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu?
- czy może dzieje się to w jakiś sposób automatycznie?
- jeżeli się ustawia to czym się go reguluje?
Zdjąłem dzisiaj dekiel z lewej strony silnika i rzeczywiście na silniku jest znak a na kole litera "F". Tylko pod całym tym "zestawem" jest otwór do miski olejowej, przez który przy pracującym silniku chlapie olej.
Mam lampę stroboskopową i mógłbym skontrolować ustawienie kąta zapłonu (przez ten czas nie wychlapie się pewnie cały olej z silnika) , ale wydaje mi się że nie wiem czegoś, co uchroni mnie przed ubrudzeniem olejem siebie, motocykla, lampy strobo i garażu.
w załączniku zdjęcia
Potrzebuję waszej pomocy, bo sam sobie nie poradzę!
moja sevenka dość ciężko pali w chłodniejsze dni, reakcja na gaz z niskich obrotów nie jest do końca taka jak powinna być, a dopóki się nie zagrzeje to poniżej 3000 obrotów przyspiesza jak 125cc, dlatego korzystając z tego że sezon już dawno za nami chciałem wykonać serwis mojej sevenki. Do tej pory wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia, ale problem z odpalaniem pozostał. w następnym kroku chiałem skontrolować kąt wyprzedzenia zapłonu.
W serwisówce napisane jest że zapłon sprawdza się lampą stroboskopową: litera F na kole pod lewą osłoną silnika musi pokryć się ze znakiem na obudowie silnika (Serwisówka jest do SF 1992)
No i właśnie tu rodzi się pytanie, bo ani nasze forum ani google nie może rozwiać moich wątpliwości.
- czy w seven fifty 1998 w ogóle ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu?
- czy może dzieje się to w jakiś sposób automatycznie?
- jeżeli się ustawia to czym się go reguluje?
Zdjąłem dzisiaj dekiel z lewej strony silnika i rzeczywiście na silniku jest znak a na kole litera "F". Tylko pod całym tym "zestawem" jest otwór do miski olejowej, przez który przy pracującym silniku chlapie olej.
Mam lampę stroboskopową i mógłbym skontrolować ustawienie kąta zapłonu (przez ten czas nie wychlapie się pewnie cały olej z silnika) , ale wydaje mi się że nie wiem czegoś, co uchroni mnie przed ubrudzeniem olejem siebie, motocykla, lampy strobo i garażu.
w załączniku zdjęcia
Potrzebuję waszej pomocy, bo sam sobie nie poradzę!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Olej na pewno Ci tam nie wychlapie bo to kanał odpływowy a zasilanie olejem jest bardzo minimalne. Ale do rzeczy wg mnie jest to tylko możliwość kontrolna bo nie ma możliwości regulacji zapłonu...
Podpinasz się pod pierwszy cylinder i testujesz...
W Twoim przypadku bardziej na gaźniki bym stawiał jak na ciepłym jest ok., ja mam podobnie-hania jest słabiutka i ciężko reaguje na gaz jak jest zimno (temp 0-5st) ale na ssaniu jest ok.
Zobacz czy ssanie działa ok, tzn czy podnosi na max te grzybki w gaźnikach, mi już taką niespodziankę zrobiła, że linka się wysunęła na gaźnikach z mocowania i nie odpaliłem...
Podpinasz się pod pierwszy cylinder i testujesz...
W Twoim przypadku bardziej na gaźniki bym stawiał jak na ciepłym jest ok., ja mam podobnie-hania jest słabiutka i ciężko reaguje na gaz jak jest zimno (temp 0-5st) ale na ssaniu jest ok.
Zobacz czy ssanie działa ok, tzn czy podnosi na max te grzybki w gaźnikach, mi już taką niespodziankę zrobiła, że linka się wysunęła na gaźnikach z mocowania i nie odpaliłem...
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Gaźniki to następny krok na mojej liście, je również mam zamiar wyczyścić i wyregulować. wcześniej jednak chciałbym dowiedzieć się czy na pewno nie ustawia się zapłonu. motocykl ciężko pali i potrafi prychnąć czasem w filtr powietrza dlatego podejrzewałem źle ustawiony zapłon.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Najpierw skontroluj...nie zapomnij żeby był zagrzany...
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 490
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Dokladnie tak jak Bogdan powiedzial nie ma tam mozliwosci regulowania zaplonu. Ten czarny generator impulsu / nadajnik impulsu ( prosze poprawic jak to jest zwane ) jest odpowiedzialny za zaplon.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Może być taka nazwa miałem też napisać, że jakby było naprawdę coś nie tak to od tego bym zaczął poszukiwania...postaram się poszukać w servisówce jakie tam mają być parametry albo znajdź sobie sam na spokojnie....Ten czarny generator impulsu / nadajnik impulsu ( prosze poprawic jak to jest zwane ) jest odpowiedzialny za zaplon.
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Zapłon nie ma regulacji. Za regulację kąta wyprzedzenia odpowiada moduł zapłonowy. To czarne urządzenie to impulsator.
"Mułowata" praca silnika przed rozgrzaniem wynika z albo nie do końca otwierającego się ssania, lub z zanieczyszczenia kanałów w gaźnikach układu wzbogacenia mieszanki na ssaniu.
"Mułowata" praca silnika przed rozgrzaniem wynika z albo nie do końca otwierającego się ssania, lub z zanieczyszczenia kanałów w gaźnikach układu wzbogacenia mieszanki na ssaniu.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Abstrahując nieco od tematu zapłonu. SF z 1998 r. i silnik w srebrnym kolorze ?
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Ok dzięki za podpowiedzi.
Reasumując wychodzi na to, że nie ma co sprawdzać zapłonu, tylko brać się od razu za gaźniki. (zapłon sprawdzę tylko pro-forma skoro mam już wszystko wybebeszone)
Silnik jest srebrny bo moto było malowane i tak sobie poprzedni właściciel wymyślił.
Reasumując wychodzi na to, że nie ma co sprawdzać zapłonu, tylko brać się od razu za gaźniki. (zapłon sprawdzę tylko pro-forma skoro mam już wszystko wybebeszone)
Silnik jest srebrny bo moto było malowane i tak sobie poprzedni właściciel wymyślił.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Silnik raczej na ori wygląda...czyli na starszy niż reszta...wrzuć fote nr z bloku z numerami...ale do rzeczy wczoraj odpaliłem moją po czyszczeniu gaźników i odrazu mi się wspomniałeś bo mi psikała haha...no i synchronizacja pomogła...akurat na tym gaźniku trzeba było ją przymknąć...tak więc polecam zsynchronizować gaźniki...
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Jak wezmę się za gaźniki to dam znać czy czyszczenie i regulacja pomogła. Chwilowo cierpię na chroniczny brak czasu, dlatego podsyłam tylko zdjęcie z bloku. Dajcie znać co z tego można wyczytać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 490
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
RC17E w SF ? To jest silnik CBX 750 84-89 lub obudowa czy czesciowa obudowa z CBX, albo mi sie cos pomieszalo ?
Ale chyba mi sie nic nie pomieszalo zrob wiecej fotek silnika.
Ale chyba mi sie nic nie pomieszalo zrob wiecej fotek silnika.
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
O kurde powinno być RC 42 w SF a RC 38 w NH...wynika że tu coś strasznie pomotane...
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
No Panowie tego to się nie spodziewałem. O tym nie pomyślałem kupując motocykl, że trzeba sprawdzić silnik, że może być od czegoś innego.
Dobrze chociaż że od hondy .
Dobrze chociaż że od hondy .
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Nie przejmuj sie...ja NH nie znałem przed sierpniem 2017
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Jeżeli masz silnik od CBX'a, to się ciesz...masz 98KM
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Były chyba różne moce silników bo i 70 KM też chyba było...ale nie moj model to sie nie zagłębiam....
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Ile masz biegów ? jak 6 to masz silnik z CBX , jeżeli 5 to masz karter z CBX z gorszym smarowaniem poprawionym w silnikach SF.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Mam 5 biegow.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Wyjąłem dzisiaj gaźniki. Generalnie syfu w nich nie ma za dużo. Wyglądają całkiem spoko.
Wydaje mi się ze pochodzą sevenki . Keihin ve66....... .
- przedmuchałem dysze - były przytkane
- sprawdziłem membrany -są ok
Teraz musze tylko kupić nowe uszczelki komór pływakowych, nowe śruby, jedną komorę pływakową bo ma pourywane uszy od śrub.
Wydaje mi się ze pochodzą sevenki . Keihin ve66....... .
- przedmuchałem dysze - były przytkane
- sprawdziłem membrany -są ok
Teraz musze tylko kupić nowe uszczelki komór pływakowych, nowe śruby, jedną komorę pływakową bo ma pourywane uszy od śrub.
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Ma ktoś może komorę pływakową do sprzedania?
W necie jedną tylko znalazłem w Anglii, więc przesyłka będzie droższa niż sama komora pływakowa
W necie jedną tylko znalazłem w Anglii, więc przesyłka będzie droższa niż sama komora pływakowa
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Gaźnik cały szukaj...kiedys były do NH za 150zl i do dzis żałuje ze nie kupiłem....
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
Który gaźnik?Ma ktoś może komorę pływakową do sprzedania?
W necie jedną tylko znalazłem w Anglii, więc przesyłka będzie droższa niż sama komora pływakowa
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
- Motocykl: CB750
- Lokalizacja: Łódź
Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998
8
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości