Łożysko w kierownicy
-
- Beniamin
- Posty: 75
- Rejestracja: 25 mar 2010, 18:09
- Motocykl: Honda cb 750
Łożysko w kierownicy
Witam.
Dzisiaj byłem u znajomego, który ma większy staż za dwoma kółkami i stwierdził, że kierownica u mnie ciężko chodzi. Znając historię mojej CB powiedziałem, że łożysko jest zmienione na stożkowe i to może mieć wpływ na pracę kierownicy.
Tu pytanie do Was, czy po zmianie łożyska w główce ramy macie podobne odczucia, może trzeba poluzować łożysko?
Pozdrawiam.
Dzisiaj byłem u znajomego, który ma większy staż za dwoma kółkami i stwierdził, że kierownica u mnie ciężko chodzi. Znając historię mojej CB powiedziałem, że łożysko jest zmienione na stożkowe i to może mieć wpływ na pracę kierownicy.
Tu pytanie do Was, czy po zmianie łożyska w główce ramy macie podobne odczucia, może trzeba poluzować łożysko?
Pozdrawiam.
- Tomek_B
- stary Seveniarz
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 sie 2011, 21:06
- Motocykl: Seveny już nie ma, jest boGSer
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Łożysko w kierownicy
W poprzednim motocyklu wymieniałem łożyska główki ramy i nic takiego nie stwierdziłem.Na mój gust trzeba poluzować.
Pytanie tylko brzmi, jak długo motocykl jeździł za mocno skręconymi łożyskami ? Teraz po poluzowaniu może okazać się, że będzie za luźno.
Pytanie tylko brzmi, jak długo motocykl jeździł za mocno skręconymi łożyskami ? Teraz po poluzowaniu może okazać się, że będzie za luźno.
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
dużo jest pitolenia z wymianą takiego łożyska? domniemywam że trzeba rozpiąć cały przód? bo pewnie jedno łożysko idzie od dołu, a drugie od góry?
Da się to w warunkach domowych zrobić?
Da się to w warunkach domowych zrobić?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Łożysko w kierownicy
To zależy jakie łóżko masz w sypialni.dużo jest pitolenia z wymianą takiego łożyska? domniemywam że trzeba rozpiąć cały przód? bo pewnie jedno łożysko idzie od dołu, a drugie od góry?
Da się to w warunkach domowych zrobić?
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Łożysko w kierownicy
Szamanek ty posty nabijasz czy jesteś po imprezie
Szataniszcze masz seriwsówkę to zerknij tam i już będziesz wiedział z czym się to je.
Szataniszcze masz seriwsówkę to zerknij tam i już będziesz wiedział z czym się to je.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Łożysko w kierownicy
Po robocie jestem - odreagowuje ;P
W serwisówce jakoś nie widać ile miejsca do tego trzeba... za to można sobie wyobrazić ile to kosztuje pracy, miejsca i narzędzi.
Na czymś podeprzeć zdemontować zaciski, koło, lagi, kierownice, lampy ze stelażem włącznie, półki... (tak jak domniemywałeś cały przód), później to odpowiednio poskładać, poskręcać odpowiednimi momentami żeby się nierozkontrowało coś...
Więc reasumując wszystko zależy od tych domowych warunków.
W serwisówce jakoś nie widać ile miejsca do tego trzeba... za to można sobie wyobrazić ile to kosztuje pracy, miejsca i narzędzi.
Na czymś podeprzeć zdemontować zaciski, koło, lagi, kierownice, lampy ze stelażem włącznie, półki... (tak jak domniemywałeś cały przód), później to odpowiednio poskładać, poskręcać odpowiednimi momentami żeby się nierozkontrowało coś...
Więc reasumując wszystko zależy od tych domowych warunków.
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
hmmm, a ile kosztuje wymiana łożyska na mieście?
tak pi razy drzwi
tak pi razy drzwi
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Łożysko w kierownicy
ok 150 - 200 zł przynajmniej jak u mnie w okolicy... Chyba, że masz jakiegoś znajomego " garażowca " który po pracy sobie dorabia grzebiąc się w mechanice
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1173
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: Łożysko w kierownicy
+/- 200złhmmm, a ile kosztuje wymiana łożyska na mieście?
tak pi razy drzwi
http://www.uhma-bike.pl/serwis.php5
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Łożysko w kierownicy
To wcale nie takie trudne, lubisz rzeźbić przy sprzęcie i jak masz klucze to dasz radę.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
najgorsze jest to, że lubie grzebać, ale od 3 lat babram sie sam z tym wszystkim co łikend i czasami mam dość... ale jak sobie pomyśle że za te 200 zeta mógłbym kupić przewody w stalowym oplocie to pewnie zrobie to sam
a przy okazji i was sie spytam czy to na pewno to? przy ok 50 km/h kierownica dostaje drgań... to znaczy jak ją swobodnie puszczę , jak dotchnę palcem manetki to się uspokaja, ale to tylko w zakresie tej prędkości bo przy wyższych prędkościach nic i przy niższych też nic. Już dwie osoby powiedziały mi że to prawdopodobnie łożysko główki. Macie jakieś patenty na sprawdzenie łożyska? (oprócz przekręcania na maxa kierownicy i słuchania czy nic nie trzeszczy w środku )
czy może to po prostu wiatr szaleje po mojej popękanej owiewce....
a przy okazji i was sie spytam czy to na pewno to? przy ok 50 km/h kierownica dostaje drgań... to znaczy jak ją swobodnie puszczę , jak dotchnę palcem manetki to się uspokaja, ale to tylko w zakresie tej prędkości bo przy wyższych prędkościach nic i przy niższych też nic. Już dwie osoby powiedziały mi że to prawdopodobnie łożysko główki. Macie jakieś patenty na sprawdzenie łożyska? (oprócz przekręcania na maxa kierownicy i słuchania czy nic nie trzeszczy w środku )
czy może to po prostu wiatr szaleje po mojej popękanej owiewce....
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- Tomek_B
- stary Seveniarz
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 sie 2011, 21:06
- Motocykl: Seveny już nie ma, jest boGSer
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Łożysko w kierownicy
A czy podczas jazdy po bruku lub innych nierówościach wyczuwasz jakieś luzy ? Kierownica wpada w telepanie przy tej prędkości bo jeździsz z kufrem.Wypróbuj bez niego.Do tego szyba może być trochę krzywo przykręcona i też powodować drgania.
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
oki, może uda mi się zrobić testy w łikend, bo zamiast jeździć to zajmuje się jakimiś głupstwami... Tak mam kufer, a owiewka po wywrotce nie ma kawałka 10 na 7 cm i też nierówno tnie powietrze, więc może tu pokombinuje...
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6177
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Łożysko w kierownicy
A jak ma sie opona z przodka? Takie male shimmy kierownicy moze tez byc wywolane opona. Pamietam jak dzis.... opony MAXXIS... jeden wielki telep kierownicy
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
na oponie dużo mięcha jeszcze, także to bym wykluczył Pilot I , fakt że z 2007 roku, ale myśle że tak by jej nie zepsuło moje 500 kilometrów jazdy
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- zoombie
- Senior
- Posty: 102
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Łożysko w kierownicy
w oponie to nie bardzo czy dużo bieżnika jest tylko czy nie zrobił się z niej stożek. Sprawdź sobie jeszcze następujące sprawy. 1-czy podczas gwałtowniejszego hamowania nie słyszysz charakterystycznego kliknięcia. 2- podczas jazdy puść kierownice, jeżeli po chwili zacznie ci moto wężykować to znaczy że łożysko jest do wymiany. U mnie wymiana łożyska główki to max 150 zł. Do łożysk powinieneś mieć wyciskacz. Kierownica nie może ci skręcać ani za luźno ani za ciężko. Zrób sobie też taki mały teścik. Dociśnij tylne koło do ziemi aby przednie było w powietrzu. Ustaw kierownik centralnie na środku i delikatnie palcami go tykni. Kierownica nie powinna dojść do ograniczników, powinna się sama zatrzymać troszkę przed nimi. Jeżeli tak nie jest to masz za słabo albo za mocno dokręcone łożysko. Gdy masz prawidłowo ustawione tak jak przed chwilką napisałem. I będzie ci wężykował albo przy hamowaniu będziesz słyszał kliknięcie to znaczy że łożysko jest na 100% do wymiany.
I Pamiętaj Łożysko główki ramy jest bardzo WAŻNE. Od jego stanu zależy czy podczas awaryjnego hamowania zatrzymasz się bezpiecznie czy przednie koło zacznie gwałtownie wężykować i wtedy gleba.
I Pamiętaj Łożysko główki ramy jest bardzo WAŻNE. Od jego stanu zależy czy podczas awaryjnego hamowania zatrzymasz się bezpiecznie czy przednie koło zacznie gwałtownie wężykować i wtedy gleba.
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6177
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Łożysko w kierownicy
Ad. 1: nie mylic z kliknieciem zacisku hamulcowego, ktory w sevence bardzo czesto klika w poczatkowej fazie hamowania, zaraz przy nacisnieciu klamki hamulca
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
dzięki zombi za obszerny opis testu
jak nie zachlam za bardzo ze śfagrem to w łikend powinienem przeprowadzić testing
kloszu- racja, jest klik jak w myszce od kompa
jak nie zachlam za bardzo ze śfagrem to w łikend powinienem przeprowadzić testing
kloszu- racja, jest klik jak w myszce od kompa
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 906
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Łożysko w kierownicy
Unieś przednie kolo (śfagier naciska tył ) naciśnij klamkę ham. Drugą ręką szarpnij koło skosem w górę - tak aby wektor siły był prostopadły do przedłużonej osi gł. ramy (tego pewnie nie zrozumiałeś ale to nie szkodzi).
Jeżeli luz będzie duży to na pewno go wyczujesz.
Jeżeli luz będzie duży to na pewno go wyczujesz.
- zoombie
- Senior
- Posty: 102
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Łożysko w kierownicy
heheheh powodzenia. Jeżeli wyczujesz luzy na sucho a nie podczas jazdy to znaczy że łożysko jest w tragicznym stanie. Wtedy już strach do mechanika nawet jechać. Przy hamowaniu łożysko musi przenosić bardzo duże obciążenie. Jeżeli na sucho byłby jakiekolwiek luzy to odrazu wymiana i nie jeździć puki nie będzie wymienione. Na sucho luzow nie znajdziesz a i tak może być rozwalone. Najlepiej zrób tak jak pisałem we wcześniejszej odpowiedzi to będziesz już na 100% wiedział czy jest do wymiany czy źle dokręcone
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
podczas jazdy nie ma żadnych wężyków, tylko wyżej opisane lekkie wibrowanie (lewa,prawa) fajery. Przy ostrych hamowaniach też żadnych skutków ubocznych...
w testach ,,mariusz" wypadam pomyślnie bo też nie ma żadnego luzu ani kliknięcia
za to w testach ,,zoombie" wypadam marnie po puszczeniu fajery, zapieprza ona tak szybko że trudno ją zatrzymać jak leci w bok czyli wnioskuje że tu nie powinno tak być - tak?
dodam jeszcze że jak cebula stała ze 3 dni na parkingu w pokrowcu, na stopce centralnej to fajera przekręciła sie sama w jedną strone. Gdzie się dokręca to łożysko? Ta duża chromowana śruba? czy coś pod nią? czy coś od dołu?
może te wibracje biorą się z tego że luz na kierownicy jest za duży i wiatr szaleje po ubytkach w owiewce?
w testach ,,mariusz" wypadam pomyślnie bo też nie ma żadnego luzu ani kliknięcia
za to w testach ,,zoombie" wypadam marnie po puszczeniu fajery, zapieprza ona tak szybko że trudno ją zatrzymać jak leci w bok czyli wnioskuje że tu nie powinno tak być - tak?
dodam jeszcze że jak cebula stała ze 3 dni na parkingu w pokrowcu, na stopce centralnej to fajera przekręciła sie sama w jedną strone. Gdzie się dokręca to łożysko? Ta duża chromowana śruba? czy coś pod nią? czy coś od dołu?
może te wibracje biorą się z tego że luz na kierownicy jest za duży i wiatr szaleje po ubytkach w owiewce?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Łożysko w kierownicy
WG mnie to kiera musi bez oporów dojść do ograniczników, to co opisuje zoombie to zbyt mocno dociągnięte łożyska.
Zbyt mocno dociągnięte zawsze prędzej się zużyją.
Zbyt mocno dociągnięte zawsze prędzej się zużyją.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Łożysko w kierownicy
no to jak w końcu?
i gdzie sie dokręca/odkręca to łożysko?
i gdzie sie dokręca/odkręca to łożysko?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- zoombie
- Senior
- Posty: 102
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Łożysko w kierownicy
No co ty kierownica nie może ci sama dochodzić do ograniczników. Czyli jeżeli ci wibruje a nie klika podczas gwałtowniejszego hamowania przednim hamulcem to może znaczyć że faktycznie jest za słabo dokręcona. Ta duża srebrna śruba niestety nie jest od łozyska. Łożysko główki ramy dokręcasz pod górną półką, tam musisz mieć klucz podobny jak do amortyzatorów tylnich albo jak ci nie szkoda to śrubokręt i młotek :P. Jeżeli po dokręceniu nadal będzie występowały drgania to podjedź do warsztatu i wymień łożysko. kierownica nie może sobie luźno latać. Podczas jazdy powinieneś swobodnie puścić kierownik i motocykl powinien bez żadnych drgań i problemów jechać idealnie prosto.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Łożysko w kierownicy
U mnie chodzi lekko i sama dobija do ograniczników, moto jedzie prosto nie drga od 0 do ponad 200 ,sprawdzone w niedzielę.
W serwisówce pisze że siła potrzebna do skrętu po regulacji łożysk powinna wynosić od 1,1-1,6 kg, przyłożona do lagi pod kątem 90 stopni.
Pokazane jest to w francuskiej serwisówce.
W serwisówce pisze że siła potrzebna do skrętu po regulacji łożysk powinna wynosić od 1,1-1,6 kg, przyłożona do lagi pod kątem 90 stopni.
Pokazane jest to w francuskiej serwisówce.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości