Strona 1 z 1

chłodzenie sevenki

: 08 lut 2007, 18:13
autor: stanek
Pozdrawiam wszystkich miłośników sevenek do których mam pytanie. Dotychczas użytkowałem moto chłodzone cieczą - aktualnie Kawa ZXR 750. Planuję przesadke na cos bardziej turystycznego - CB bardzo mi odpowiada. Ale w związku z tym chłodzeniem mam pytanie. Czy w czasie konieczności stania w miejskich (i nie tylko) korkach nie ma problemu z przegrzewaniem sie silnika. Samo chłodzenie olejem chyba nie wystarcza?

: 08 lut 2007, 18:59
autor: dofo
Z tego co wiem zaden z nas nie mial z tym problemow, a lacznie pare setek tysiecy KM nawinelismy wspolnie.

: 08 lut 2007, 19:54
autor: jaqbik
Kilka postojów w letnich korkach mnie spotkało i nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pozdrawiam

: 09 lut 2007, 10:36
autor: Hazell
Z tego co pamiętam to Zbychu (jako jedyny) miał mały problem z przegrzewaniem się silnika w korkach. Poszukaj w wyszukiwarce.

: 10 lut 2007, 20:45
autor: Gość
Dzięki za iinfo. Jak zauwazyc wtedy ze moto sie przegrzewa i czy sa jakieś sposoby dochładzania?

: 10 lut 2007, 22:11
autor: El Kriss
wyłączyć silnik.... Chłopie czym ty się martwisz. Wszyscy piszą, że się nie przegrzewa. To może się faktycznie nie przegrzewa ? I nie ma co poznawać ani powodów by się martwić ?

: 10 lut 2007, 22:31
autor: dofo
Jak zauwazyc wtedy ze moto sie przegrzewa
Silnik jest goracy.

czy sa jakieś sposoby dochładzania
Dmuchac.

: 11 lut 2007, 11:01
autor: rybson13
kup wskaznik temp. na allegro 100zl, jak pokazuje 110stopni to oznacza ze sevenke trzeba zgasic

: 11 lut 2007, 11:23
autor: dofo
sevenke trzeba zgasic
Z tego co mi wiadomo to jest druga najgorsza rzecz jaka mozna w tej sytuacji zrobic. Wylaczasz silnik i olej nie jest juz pompowany do chlodnicy. Oprocz tego maszyna stoi czyli brak aktywnego chlodzenia powietrzem. To juz chyba lepiej stanac w miejscu i na jalowym biegu pozwolic pochodzic, tudziec odbic gdzies w bok i przegonic maszyne pod wiatr.

: 11 lut 2007, 13:00
autor: iceq
tudziec odbic gdzies w bok i przegonic maszyne pod wiatr.
Zwłaszcza cos takiego pomaga. Znane jest to zwlaszcza tym co maja motongi z duza iloscia konikow.
Pozdro

: 12 lut 2007, 21:02
autor: stanek
Z tego wnioskuję że ozebrowanie silnika jest w stanie odprowadzic całkowicie i bez problemów ciepło biegu jałowego silnika nawet w upalny i bezwietrzny dzień ?

: 12 lut 2007, 21:06
autor: dofo
Powiem ci tak... Jest nas tu prawie 100. Mieszkamy w tej samej strefie klimatycznej. Rocznie robimy srednio kolo 10-20 tys. kilometrow i jakos nikt nigdy nie mial problemow z chlodzeniem silnika w SF. Jeszcze jakies pytania? :)

: 12 lut 2007, 21:39
autor: Gość
Ja mialem, i dobrze ze karetka jechala to sie zania puscilem bo inaczej w tym korku bym maszyy nigdzie nie przegonil, wg mnie zgaszanie silnika nie spowoduje jego dalszego zagrzania :D i jest to jedyne wyjscie z sytuacji kiedy niemozemy maszyny przewietrzyc

: 12 lut 2007, 21:56
autor: iceq
zgaszanie silnika nie spowoduje jego dalszego zagrzania
Hmmm dalszego zagrzania pewnikiem nie bo i skad ma sie cieplo brac jak gasi sie jego zrodelko ciepelka. Roznica jest taka ze sa pewne elementy w silniku, ktorym nagly wzrost temperatury nie szkodzi ale sa i takie ktore moga miec z tym problem. O ile zgasisz silnik rozgrzany jak diabli to nagle elementy ktore sa diabelnie nagrzane np tlok i gladz cylindra od ktorych w normalnych warunkach odbierana jest temeperatura poprzez elementy chlodniejsze (powierzchnia zewnetrzna cylindrow i uklad chlodzenia wodny czy olejowy) zaczynaja ta temperature propagowac na caly silnik. I sie zaczyna. Dostaje uszczelka pod glowica, dostaje czynnik chlodzacy, dostaja w zadek elementy uszczelniajace. A jak sadzisz co najszybciej konczy turbiny w silnikach samochodowych??
Ano wlasnie wylaczenie rozgrzanego silnika. Kazdy kto smiga autkami z turbina wie zeby dlugo turbina zyla trza ja najpierw wychłoodzic. Tak samo jest z silnikiem motocyklowym. Jak dobrze podgrzejesz silniczek to olej az wrze w srodku. Jak masz ochote to rozgrzej porzadnie silnik. Podepnij czujnik temeperatury i zgas silnik. Zobaczysz jak temepratura podskoczy na czujniku. Hehehehhe. Jedyna sluszna metoda to wychlodzenie poprzez odebranie ciepla. Trza poprostu szybko smignac. NIE POLEWAC ZIMNA WODA!!!! :P

: 13 lut 2007, 11:47
autor: Hazell
Z turbinka to troche minales sie z prawda. Nie chodzi o to zeby ja wychlodzic tylko o to zeby dac jej wyhamowac bedac caly czas smarowana. Jezeli jedziemy dynamicznie i od razu zgasimy silnik to turbinka jeszcze przez jakis czas kreci sie (bardzo szybko!) a smarowania olejem z silnika ni ma, bo pompa oleju stoi. W tym caly pic. W motocyklu jak go wylaczysz to konczy sie wszelkie tarcie. Nie bede sie jednak upieral czy silnik dostanie po dupie jak sie go zgasi czy nie. Moim zdaniem nie.

: 13 lut 2007, 20:18
autor: ZibiFire
Trza skończyć z tym grzaniem i turbinkami.
Podsumowując:
1. Sevenka grzeje się jak cholera ale tylko właściciel wie czy jest wystarczająco "gorąca". Moja jest zawsze i dlatego zembiska widać mi zawsze jak z niej zsiadam - taka jest gorąca ta azjatka.
2. Turbinka...........a i owszem, ale w lateksie a nie w zwykłej gumie.

ZibiFire

Iceq - tobie to tylko wódka i "turbinki" w głowie :rock:

: 13 lut 2007, 23:08
autor: iceq
taka jest gorąca ta azjatka.
Ja tez lubie azjatki. Jaiis taki urok maja osobisty. Hehehehe. Milo kamrata spotkac i azjatkowego fana.
2. Turbinka...........a i owszem, ale w lateksie a nie w zwykłej gumie.

ZibiFire

Iceq - tobie to tylko wódka i "turbinki" w głowie
Turbinka w lateksie :P :P nooo ten tego, hmmmmm no nie wiem. Hhehehehehe. Cholera znow nie skumałem. Jakiś taki mało kumaty jestem ostatnio.
A co do wódeczki i turbinek to sprostuje: zapomniales dodać jeszcze dziewczynki (tylko takie wieksze w stosownym wieku). I w odwrotnej kolejności: dziewczynki turbinki i wodeczka.
Pozdro
P.S. A przy turbinkach pracuje, tylko takich wiekszych co waża kilka ton.

: 11 maja 2007, 08:29
autor: Borov
Turbinka może się kręcić bo ma zawór upustowy (zazwyczaj, lub inne zabezpieczenie tudzież regulator), natomiast problemem jest brak krążenia oleju, turbina jest bardzo gorąca, olej przestaje krążyć przegrzewa się w turbinie, ulega zwęgleniu a poza tym zdarza się że ze względu na brak odbioru ciepła oś turbiny ulega wykrzywieniu:P pozdro od przyszłego właćciciela cbka:)

: 12 maja 2007, 11:56
autor: e2rd
jedna rada ..... a napewno sie nie przegrzeje

NIE STAĆ W KORKACH !!! przeciez po to kupuje sie motor nie ?

zawsze mozna znalezc inna droge niz przez korek
moze troche naokolo ale to cale piekno motocykli 8)
pozdro