Strona 1 z 1

Pytanie techniczne

: 04 gru 2009, 15:30
autor: Thomas 3City
Witam,

Ja z takim małym pytaniem technicznym do fachowca od sevenek..... Zaobserwowałem, ze w modelach z ostatnich lat produkcji tylne amortyzatry były montowane bez zbiorniczków gazowych. Czy ktoś wie od którego roku honda wprowadziła powyższą modyfikację oraz jaki ma ona wpyw na użytkowanie motocykla.

Re: Pytanie techniczne

: 04 gru 2009, 17:00
autor: Piotrek82
Od 2001. I ma na pewno taki wpływ, że stelaże pod kufry dzielą się na te do motocykli z lat 1992-2000 i 2001-2003, ponieważ równocześnie zostało przekonstruowane tylne zawieszenie. Ja nigdy nie jeździłem tą wersją bez zbiorniczków, więc nie wiem czy jest jakaś różnica w prowadzeniu motocykla.

Pozdrawiam!

Re: Pytanie techniczne

: 04 gru 2009, 23:07
autor: chłyst seven
ja mam sevenke z 2003 i amorki sa bez zbiorniczków gazowych a tak to raczej wszystko to samo

Re: Pytanie techniczne

: 05 gru 2009, 20:06
autor: Thomas
Dziękuję za podniesienie poziomu mojej wiedzy nt sevenki

Re: Pytanie techniczne

: 23 lis 2016, 18:09
autor: Wysokiczan
Podepnę się. Mam wersję rc42 2000r. Na kierownicy obok manetki ssaniajest puszka z przełącznikiem o dwóch skokach i off. Co to może być?
Obrazek
Power turbo oby nie i tak się boję teraz mocy :)

Re: Pytanie techniczne

: 23 lis 2016, 19:50
autor: Mariusz
Np. grzanie manetek.

Re: Pytanie techniczne

: 23 lis 2016, 20:10
autor: marcin_z
Albo jakiś power turbo hehe
Zrób zdjęcie a najprawdopodobniej tak jak Mariusz mówi podgrzewanie do manetek

Re: Pytanie techniczne

: 01 gru 2016, 14:01
autor: Wysokiczan
Jaki łańcuch polecacie? Założyć zakuwany czy naspinkę? Zaznaczam że moja jazda bedzie raczej rekreacyjna.

Re: Pytanie techniczne

: 01 gru 2016, 14:46
autor: Wojtas
Chcesz to zrobić samodzielnie?

Re: Pytanie techniczne

: 01 gru 2016, 15:51
autor: Wysokiczan
A broń Boże. Zlecam to fachowcowi (mam nadzieję). W temacie wycena.

Re: Pytanie techniczne

: 01 gru 2016, 18:01
autor: Wojtas
Łańcuch firmy D.I.D często zakładany na pierwszy montaż polecam.
Skoro jeździsz spokojnie, to załóż spinkę...nie każdy mechanik potrafi zakuć łańcuch dobrze.
W temacie "Wycena usługi" nie widzę opcji: spinka do łańcucha.
Zlecam to fachowcowi (mam nadzieję).
Mam nadzieję że przeprowadziłeś obowiązkowy "wywiad środowiskowy" odnośnie mechanika który będzie Ci robił przy motocyklu...może nie być komu złożyć potem reklamacji...

Re: Pytanie techniczne

: 01 gru 2016, 21:48
autor: Wysokiczan
Tzn. warsztat jest można powiedzieć nowy. Ale chłopaczek który go ma był w MC w moim mieście i jeden z członków mi go polecił jako dość konkretnego.

Re: Pytanie techniczne

: 02 gru 2016, 08:36
autor: KLOSZ
Miałem w sevenie DID 525, taki złoty. Był nie do zabicia w połączeniu z olejarką łańcucha :) Polecam :)

Re: Pytanie techniczne

: 20 lut 2017, 12:21
autor: Wysokiczan
Dobry. Mam pytanko w temacie wyświetlacza biegów. Czy ktoś ten temat już przerabiał? Chodzi mi głównie o to czy jest możliwość podłączenia tego ustrojstwa do naszych maszynek i czy miał ktoś już styczność z jakimś typem?

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 16:04
autor: pysio102
pojeździj trochę i zobaczysz że to do niczego nie potrzebna , tak jak w aucie zresztą .Po co komu info czy jedzie na 2 czy 4?

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 16:56
autor: Wysokiczan
Niby masz rację ale w aucie jak staniesz na światłach to i z 6 na 1 wrzucisz bez problemowo. W moto sytuacja wygląda nieco trudniej.

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 19:18
autor: goramo
Niby masz rację ale w aucie jak staniesz na światłach to i z 6 na 1 wrzucisz bez problemowo. W moto sytuacja wygląda nieco trudniej.
W moto nigdy nie zatrzymujesz się z wbitym wysokim biegiem ! - to trzeba sobie wbić do głowy i zapamiętać. W miarę wytracania prędkości zawsze stopniowo redukujesz aż do 1 zanim się zatrzymasz i stajesz z już wbitą jedynką.

Zachowując powyższe masz pewność, że:
1. Zmiana biegów następuje łatwo i przyjemnie (o ile poprawnie redukujesz, czyli z międzygazem), bo skrzynia bardzo łatwo zrzuca biegi gdy moto jest w ruchu.
2. Gdy zatrzymujesz się z wrzuconym 1 biegiem zawsze masz możliwość natychmiastowej reakcji gdy jest taka konieczność - np. szybkiego ruszenia gdy widzisz w lusterkach, że najprawdopodobniej koleś za tobą wbije Ci się w tyłek.

Gdy zatrzymasz się np. na biegu 4, to jak sam zauważyłeś, ciężko potem zejść do N stojąc -> nawachlujesz się dźwignią i napracujesz sprzęgłem, albo jeszcze namachasz motocyklem w przód i w tył zanim uda się zbić biegi, a w momencie, gdy musisz szybko ruszyć to nie jesteś na to przygotowany.

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 19:24
autor: Wysokiczan
No właśnie to kwestia obycia z motocyklem. Wydaje mi się że to by było takie ułatwienie.

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 21:34
autor: Wojtas
Gdyby to było takie potrzebne, to montowane by to było w każdym motocyklu. W latach '80 był szał na to "ułatwienie" ale jakoś szybko z niego zrezygnowano. Jedynie autokarowe Goldwing'i i inne takie mają ten bajer jako wypełniacz wyświetlacza LCD.
Sobie pojeździsz, to przyznasz rację koledze Goramo że " na ..uj mi to potrzebne...jeżeli zastosujesz jego słuszne uwagi.

Re: Pytanie techniczne

: 22 lut 2017, 22:10
autor: goramo
Żeby było śmieszniej, to ja mam zamontowany wskaźnik biegu. :D

Ale na swoje usprawiedliwienie mam fakt, iż wskaźnik zamontował poprzedni właściciel. ;)

Re: Pytanie techniczne

: 23 lut 2017, 07:57
autor: KLOSZ
W FJRce jest to bardzo potrzebny gadżet, żeby nie probowac przy 200 na godzine wrzucic 6 biegu, bo go ni ma, a brakuje ;) W sevence? Po cholere? Przeciez wyswietlacz czegokolwiek nie pasuje do seveny. Chyba, ze bylby taki wyswietlacz biegow klapkowy, starej daty, to co innego! ;)

Re: Pytanie techniczne

: 17 mar 2017, 13:32
autor: Wysokiczan
Czy wymieniał ktoś sety z oryginalnych na akcesoryjne. Czy są jakieś lepsze, ergonomiczne? Tak tylko pytam nie żeby mi cosik nie pasowało.

Re: Pytanie techniczne

: 25 mar 2017, 08:45
autor: Wysokiczan
Jedna rzecz mi troszkę przeszkadza. Przy bocznej podpórce jest taki króciec umożliwiający latwe jej rozkładanie. Troszkę przeszkadza przy zmianie biegów, a może to kwestia przyzwyczajenia.

Re: Pytanie techniczne

: 28 mar 2017, 10:45
autor: carlos74
Na fotce sa trzy rozne zawieszenia nie jestem pewien w 100% ale od 1992-1995 zlote z naklejka Showa w 1995 model 1996 do 2000 srebrne a od 2001-2003 byly montowane bez "pojemnikow". W Japonii 2007/2008? byly ostatnie modele produkowane(wylacznie na rynek azjatycki) i one maja znowu "pojemniki" zlote :-). Nie wiem czy jest roznica w jezdzie przy tych roznych zawieszeniach bo nie mialem okazji sie "karnac". Zmiana sprezyn przednich na Wirth jest definitywnie odczuwalna :-). SF jest sztywniejsza i ma lepszy kontakt z szosa :-). Zamienniki tylnych amorow podobno IKON sie tez sprawdzaja ( dawniej KONI).