Zwróć uwagę przy zakupie

Pytania osób nie posiadających jeszcze CB750.
Pisanie bez rejestracji wymaga akceptacji moderatora.
grysiu

Zwróć uwagę przy zakupie

Postautor: grysiu » 22 cze 2008, 11:35

Witam wszystkich dumnych posiadaczy Hondy.Mówią ze to mercedes wśród motocykli ale nie jestem pewien czy tym porównaniem nie obrażę kogoś z Was.Jestem mechanikiem a obecnie zajmuje się alarmami samochodowymi i motocyklowymi.Śmigam sobie Yamahą xj 600 ale przyszedł czas no i pieniądze na spełnienie marzeń.Interesuje mnie moto z rocznika 98 wzwyż za około 10 tysięcy.I tu moja prośba do Was.Powiedzcie na co zwrócić uwagę przy zakupie tego motocykla?Czy są jakieś charakterystyczne miejsca po których można sprawdzić wypadkową przeszłość moto?Słyszałem że rama pod zbiornikiem.Czy są jakieś elementy których się nie kupuje orginalnych po dzwonie ze względu na cenę tylko zastępuje zamiennikami?Jednym zdaniem jak zrobić żeby w konia się nie zrobić? :) Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: Zwróć uwagę przy zakupie

Postautor: lesor » 23 cze 2008, 10:07

Czółko,
zwrócić uwagę trzeba na wszystko, jak w każdym innym motocyklu a typowo dla Sevenki na:
narożniki błotnika (przy każdym szlifie uszkadza się)
ograniczniki kierownicy (przy każdym dzwonie "sklepują się")
żeberka na cylindrze przy zewnętrznych rurach (niekiedy przy dzwonach odpadają narożne żeberka).
O ramie pod zbiornikiem słyszę pierwszy raz, nie jest to "typowe" miejsce.
Silnik warto uruchomić na zimno słuchając uważnie głowicy. Jeśli cyka a po kilku chwilach przestaje - to oznaka, że ma więcej niż 30kkm :) i lekko zabrudzone hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego- to nie eliminuje egzemplarza, 80% sevenek tak ma.