Oświetlenie
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
No i stało sie nabyłem za cene 25 złociszy wkład lampy przedniej w ZEMOCIE ul. Łopuszańska 32, tylko czy bedzie pasował ?
mam nadzieje że tak.
http://WWW.ZEMOT.pl
mam nadzieje że tak.
http://WWW.ZEMOT.pl
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
-
- Junior
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 16:43
- Lokalizacja: okolice Wawy
Odświeże trochę ten zapajęczony topic
Otóż moi drodzy czerwono skarpetkowi koledzy i koleżanki ! Pewnego razu za siedmioma górami za siedmioma lasami wracałem sobie traktem brzeskim do domku. ściemniało się lekko i zauważyłem dziwną rzecz! otóż moja lampa świeci na skos Nie wiem czy w moto ma być tak jak w aucie czyli ma oświetlać pobocze, bo jesli tak to moja sevenka robi to doskonale ale cierpi na tym oświetlenie drogi przede mną Czy tak powinno być czy poprostu mam krzywo lampę dokręconą
Otóż moi drodzy czerwono skarpetkowi koledzy i koleżanki ! Pewnego razu za siedmioma górami za siedmioma lasami wracałem sobie traktem brzeskim do domku. ściemniało się lekko i zauważyłem dziwną rzecz! otóż moja lampa świeci na skos Nie wiem czy w moto ma być tak jak w aucie czyli ma oświetlać pobocze, bo jesli tak to moja sevenka robi to doskonale ale cierpi na tym oświetlenie drogi przede mną Czy tak powinno być czy poprostu mam krzywo lampę dokręconą
2 koła to więcej niż 4
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Nie takoż. W motongu światło spełnia TE SAME przepisy co w katamaranach. Znaczy ma być asymetryczne. Ani żarówka ani reflektor od moto nie różnią się od samochodowego. Zróbmy prawdziwy test: stajesz po zmroku przed ścianą, jakieś 2 - 3 m i zapalasz oczko na krótkich. Patrzysz na ścianę. Strumień światła powinien oświetlać dolną część i kończyć się granicą poziomo ukośną i wyglądac tak: __/ tylko ten skos mniejszy ofkors. Miejsce przejścia z poziomego w strome powinno być w osi motocykla. Tym się różnią Ewropejskie światełka od nap hamerykańskich.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
-
- Junior
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 paź 2007, 14:39
- Lokalizacja: Legionowo
Znalazłem ten wątek o oświetleniu więc myślę że będzie najbardziej odpowiedni.
Interesuje mnie zmiana fabrycznej lampy na lustrzanke bo lepiej świeci i ładnie wyglądają. O tu przykład lampy Dofo http://www.bikepics.com/pictures/556253/. Szukałem na allegro ale tam te lampy mają mocowania mniej więcej 17 - 18 cm rozstawu a na forum znalazłem że SF ma coś koło 20, ceny koło 200 zł.
No i pytanie do właściciela lampy na zdjęciu o parametry bądź gdzie można takową kupić i ile ona kosztuje, bo prezentuje się super :o
Z góry dziękuje za informacje...
Interesuje mnie zmiana fabrycznej lampy na lustrzanke bo lepiej świeci i ładnie wyglądają. O tu przykład lampy Dofo http://www.bikepics.com/pictures/556253/. Szukałem na allegro ale tam te lampy mają mocowania mniej więcej 17 - 18 cm rozstawu a na forum znalazłem że SF ma coś koło 20, ceny koło 200 zł.
No i pytanie do właściciela lampy na zdjęciu o parametry bądź gdzie można takową kupić i ile ona kosztuje, bo prezentuje się super :o
Z góry dziękuje za informacje...
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Zgubiles mnie na koncu...
1) Montaz na styk z budzikami uniemozliwial regulacji kata padania swiatla na jezdnie - swiecilo mi zbyt mocno w dol.
2) Calosc zrobila sie mniej stabilna na polskich wertepach i wpadala w drgania/rezonans co mnie do szalu doprowadzalo.
Dlatego tez z louisa zalatwilem sobie chromowane ramiona, ktore mocuje sie bezposrednio do lag, et voila - efekt koncowy widac na zdjeciach (na tych 3 ostatnich przed domem, bo to co sam podales ma jeszcze oryginalny stelaz po gwalcie brzeszczotowym)
P.S. Najbardziej szczegolowe informacje o moich przerobkach sa chyba w dziale Ognisko => temat: "dofo sie pedali".
Lampa moja pochodzi od Suzuki Bandit 1200. Golasy mialy (maja?) taka wlasnie lampe. Jest ona jednak szersza i glebsza od sevenkowej. Na poczatku wycialem z oryginalnego stelaza poprzeczny pret laczacy uchwyty lampy - w ten sposob bylem w stanie na styk z budzikami zmiescic nowy klosz. Gwalt ten umozliwil rowniez rozwarcie na zewnatrz ramion stelaza co by na szerokosc nowe "oko" sie zmiescilo. Bylo to rozwiazanie tymczasowe z 2 powodow:na forum znalazłem że SF ma coś koło 20, ceny koło 200 zł.
1) Montaz na styk z budzikami uniemozliwial regulacji kata padania swiatla na jezdnie - swiecilo mi zbyt mocno w dol.
2) Calosc zrobila sie mniej stabilna na polskich wertepach i wpadala w drgania/rezonans co mnie do szalu doprowadzalo.
Dlatego tez z louisa zalatwilem sobie chromowane ramiona, ktore mocuje sie bezposrednio do lag, et voila - efekt koncowy widac na zdjeciach (na tych 3 ostatnich przed domem, bo to co sam podales ma jeszcze oryginalny stelaz po gwalcie brzeszczotowym)
P.S. Najbardziej szczegolowe informacje o moich przerobkach sa chyba w dziale Ognisko => temat: "dofo sie pedali".
-
- Junior
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 paź 2007, 14:39
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Oświetlenie
Witam
Mam pytanko do Zbigu:
Czy ta lampa z zelmotu pasowała bez przeróbek czy trzeba było rzeźbić ?? Drugą rzeczą jest jak wyjąć wkład z ramki, bo mój jest nieco tam zardzewiały i nie chciałbym nic urwać (chodzi o 3 mocowania wokół ramki)
No i na koniec proszę o info czy faktycznie lepiej świeci ta lampa od skody czy czegoś tam
Z góry dzięki za odpowiedź
Mam pytanko do Zbigu:
Czy ta lampa z zelmotu pasowała bez przeróbek czy trzeba było rzeźbić ?? Drugą rzeczą jest jak wyjąć wkład z ramki, bo mój jest nieco tam zardzewiały i nie chciałbym nic urwać (chodzi o 3 mocowania wokół ramki)
No i na koniec proszę o info czy faktycznie lepiej świeci ta lampa od skody czy czegoś tam
Z góry dzięki za odpowiedź
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- Junior
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 paź 2007, 14:39
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Oświetlenie
Hmmm,
W takim razie to pytanie kieruję do Innych Użytkowników, odnośnie dopasaownia innego klosza. Znalazłem jakiś czas temu fajną lampę do cb 900 w larssonie w cenie 190 zł i tył jest identyczny jak w SF, szkło jest czyste tylko jest jeden ból, szybka jest bardzo wypukła, chyba nawet bardziej niż w oryginalniej lampie. Podaje nr lampy w larssonie: 1430009. CO o ty myślicie ??
pozdrawiam
Sory za tą gafę, nie wiedziałem...
W takim razie to pytanie kieruję do Innych Użytkowników, odnośnie dopasaownia innego klosza. Znalazłem jakiś czas temu fajną lampę do cb 900 w larssonie w cenie 190 zł i tył jest identyczny jak w SF, szkło jest czyste tylko jest jeden ból, szybka jest bardzo wypukła, chyba nawet bardziej niż w oryginalniej lampie. Podaje nr lampy w larssonie: 1430009. CO o ty myślicie ??
pozdrawiam
Sory za tą gafę, nie wiedziałem...
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 22:17 przez joebar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
Re: Oświetlenie
1. motocykl kupiłem w czerwcu 2007 z niemcowni i zarówki jeszcze nie wymieniałem
2. moc żarówki / + pozostałych odbiorników/ musi być dostosowana do mocy alternatora
3. większa moc żarówki = większy pobór i większa temp. w lampie
3a. większa temperatura w lampie = krótszy żywot żarówki, przewodów itd., a w ekstremalnych warunkach i klosza
2. moc żarówki / + pozostałych odbiorników/ musi być dostosowana do mocy alternatora
3. większa moc żarówki = większy pobór i większa temp. w lampie
3a. większa temperatura w lampie = krótszy żywot żarówki, przewodów itd., a w ekstremalnych warunkach i klosza
Mówię i piszę po polsku (staram się).
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6179
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Oświetlenie
3a. większa temperatura w lampie = krótszy żywot żarówki, przewodów itd., a w ekstremalnych warunkach i klosza
Ej, no ja bym nie przesadzal.... to na moj zywot nie ma az takiego wplywu , ale fakt faktem, ze odblask sie z pewnoscia szybciej wypali w reflektorze...
Zdrowko
KLOSZ
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości