Wymiana świec
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Wymiana świec
wiadomo ze wymienia sie swiece na cieplym silniku no, a po wymianie co???? nalezy je jakos wygrzac, pojedzic przez jakis czas ????? macie jakies rady ?
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
dla mnie to nowość,wiadomo
zawsze mnie uczono, że świece wymienia się na zimnym silniku (znaczy nie gorącym) ze względu na łatwość odkręcenia świec starych i pewność dokręcenia świec nowych. Po wymianie - krótka (30km) przejażdżka dla wygrzania świec. I ja pozostanę przy moich zasadach.
p.s.
czemu Wymieniasz świece?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
no bo kupilem ten motocykl niedawno(listopad) i wymieniam podstawowe rzeczy:] dlatego mysle ze warto wymienic swiece, ogolnie troche za duzo mi pali (brudny filtr) musze go wymienic, chce tez zrobic synchro gaznikow(moze tez czyszczenie, regulacja) i wymiana tych swiec no i spalanie powinno sie poprawicp.s.
czemu Wymieniasz świece?
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
tak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.
Może ja dziwny jestem ale mój motocykl mimo, że od poprzedniej wymiany oleju minęło aż 8tys. km. (wiem, wiem, jutro zmieniam) nie wymaga żadnej poprawki. Pracuje równo i poprawnie, nie ma dziur, nie ma dławień. Filtr powietrza zmienię również jak tylko Larsson sprowadzi do tego unikatowego rzadkiego modelu ale tylko dla przyzwoitości i żeby się pozbyć liści i borowików z wnętrza.
Lepiej se zmień łożysko główki albo olej w lagach zamiast rozregulowywać karburatory.
Może ja dziwny jestem ale mój motocykl mimo, że od poprzedniej wymiany oleju minęło aż 8tys. km. (wiem, wiem, jutro zmieniam) nie wymaga żadnej poprawki. Pracuje równo i poprawnie, nie ma dziur, nie ma dławień. Filtr powietrza zmienię również jak tylko Larsson sprowadzi do tego unikatowego rzadkiego modelu ale tylko dla przyzwoitości i żeby się pozbyć liści i borowików z wnętrza.
Lepiej se zmień łożysko główki albo olej w lagach zamiast rozregulowywać karburatory.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Potwierdzamtak dla porządku, pewnie Wojtek potwierdzi, synchronizacja to jest ostatnia czynność serwisowa a nie główna. Przedtem czyszczenie, regulacja, filtry, świece.
Mnie nie dymi, pewnie jak zrobisz te konieczne wymiany, to dymienie powinno ustąpić, może też trzeba będzie jednak zrobić czyszczenie, ustawienie, i synchro gaźników.mam jescze pytanko dymi wam na czarno z rury przy wysokich obrotach ????
PS. też nigdy nie słyszałem o wymianie świec na gorąco.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Co do zatarcia gwintu w głowicy przy wykręcaniu świecy na gorąco - potwierdzam. Udało mi się to kiedyś w samochodzie. Zabawy potem coniemiara. A ty to wymieniasz to wszystko bo trzeba, czy dlatego że masz wewnętrzną potrzebę zapieszczenia nowego sprzęta na śmierć?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
No bo pali mi jak jak smok przy spokojnej jezdzi ( max 120km/h i nie przekraczalem 5 tys obrotow) 7 litrów spalila, a jak troszkie bardziej odkrece to juz 8. Wiec wymienilem filtr powietrza, wyminie swiece, a jak sie nie poprawi to zabiore sie za ustawiane gaźnikow itp noo, a zawieszenie chodzi zajebiscie w porownaniu do tego co bylo wczesniej
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
no wiec wymienielm filtr powietrza i wyczyszcilem gazniki, a i tak w miescie przy spokojnej jezdzie pali 7,5-8 litrow, a na trasie 6,5 masakra
Przed czyszeczeniem 3 swiece byly dobrze wypalone, a jedna swieca (lewa zewnetrzna) byla czarna jak smola no i teraz po czyszczeniu jak sprawdzilem dalej jest tak samo (3 ok, a jedna czarna ) wiec nic sie nie zmienilo. Czyli widac ze przez jeden gaznik przelewa sie za duzo paliwa i cos jest zle:/ :/ co dalej ????
Przed czyszeczeniem 3 swiece byly dobrze wypalone, a jedna swieca (lewa zewnetrzna) byla czarna jak smola no i teraz po czyszczeniu jak sprawdzilem dalej jest tak samo (3 ok, a jedna czarna ) wiec nic sie nie zmienilo. Czyli widac ze przez jeden gaznik przelewa sie za duzo paliwa i cos jest zle:/ :/ co dalej ????
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Sprawdz ustawienie śrubki składu mieszanki na tym gaźniku (na innych zresztą też ).
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Więc może jeszcze sprawdz "trzymanie " zaworka poziomu paliwa w komorze pływakowej, oraz poziom paliwa w tej komorze.
Można by jeszcze poeksperymentować ze zmianą(obniżeniem) poziomu paliwa w tym gaźniku, ewentualnie o 1/2-1 obr.zmienić skład mieszanki śrubą reg. składu.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy.... czy przypadkiem iglica dyszy głównej paliwa nie jest za wysoko(nie pamiętam czy tam jest regulacja, czy nie )
Pisz co osiągnłeś tymi zmianami, będziemy się dalej zastanawiać co robić
Można by jeszcze poeksperymentować ze zmianą(obniżeniem) poziomu paliwa w tym gaźniku, ewentualnie o 1/2-1 obr.zmienić skład mieszanki śrubą reg. składu.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy.... czy przypadkiem iglica dyszy głównej paliwa nie jest za wysoko(nie pamiętam czy tam jest regulacja, czy nie )
Pisz co osiągnłeś tymi zmianami, będziemy się dalej zastanawiać co robić
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 96 gości