Strona 1 z 1

Mrygająca kontrolka oleju :/

: 08 kwie 2006, 08:37
autor: rbdh69
Tak jak w temacie - odpaliłem sprzeta zalałem siwieżym olejem a kontrolka od oleju raz sie pali a raz nie - przy wolnych obrotach . Przy dodaniu gazu pali sie na stałe - może ktoś miałpodobny problem i by udzielił mi kilku rad . Pozdr

: 08 kwie 2006, 09:49
autor: Wojtas
Stawiam na uszkodzony kabelek od czujnika, moze był przytrzaśnięty podczas kraksy? ewentualnie awaria samego czujnika ciśnienia.
Napisz czy po odpaleniu słychać jakies klekotanie/stuki w silniku?
Może być tak że po glebie, silnik jeszcze pracował, a olej nie był zasysany,i pracował bez oleju przez krótki czas. Panewki nie miały smarowania, "złapały" luz, i nie "trzymają " ciśnienia oliwy.
Dlatego pytałem o stukanie silnika.

: 08 kwie 2006, 10:48
autor: lesor
a może to taka bardziej banalna przyczyna - za mało tego oleju wlałeś :?:

: 08 kwie 2006, 19:32
autor: rbdh69
Sprawa stała sie bardziej poważna niz myślałem. Kabelki są ok , czujnik tez .Problem polega na tym ze wraz z olejem który zlałem , zaczeły wylatywać coś w formie gestego gluta . Po zdjeciu miski olejowej sprawa stała sie jasna :shock: - cały silnik od spodu był pokryty coś co przypominało galarete . Cała przyczyna braku cisnienia była spowodowana zapchanym smokiem oleju . Czemu i co spowodowało ze olej nabrał takiej formy nie wiem . Ale jedno jest pewne że mój poprzednik długo nie zmieniał oleju . Teraz nie wiem czy brak cisnienia oleju spowodował uszkodzenia górnej partii silnika tz panewki . Teraz prośba do forumowiczów , czy ktoś wie jakie powinno być prawidłowe cisnienie oleju w silniku w sevence . Za info był bym bardzo wdzieczny .
Mam nadzieje ze nie czeka mnie rozbiórka silnika . :wsciekly: .

: 09 kwie 2006, 12:19
autor: wilk
tu chyba cudowny motul-cleaner nie pomoże :P

: 09 kwie 2006, 20:48
autor: sebi_x
wg manuala: przy temperaturze 80 st C, i przy obrotach 6000 rpm ciśnienie 630kpa (6,3 kg.cm2 lub 90psi). Swoją drogą kiepska sprawa. oby ze szczęśliwym zakończeniem.