Strona 2 z 3

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 01:08
autor: -ucho-
1548977929579_0_IMG-20190201-WA0001.jpg

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 01:10
autor: -ucho-
Keihin VE66EAGA

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 12:40
autor: bogd74
Koledze chodzilo który gaźnik w kolejności bo pokrywy są różne

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 13:48
autor: -ucho-
To ten poklejony brązowym klejem (zdjęcie 3 posty wyżej) jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
poza tym to się chyba specjalnie nie różnią.

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 20:37
autor: szamanek5
Powinienem mieć takową ;)

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 20:49
autor: -ucho-
Bomba !!

Teraz rodzi się pytanie za ile chcesz sprzedać?

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 01 lut 2019, 20:58
autor: szamanek5
Najpierw to muszę potwierdzić czy na 100% ją posiadam. Może jutro podjadę do garażyku i obczaję.
Jak to mówi handlarz Mirek "na pewno się dogadamy" ;)

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 02 lut 2019, 07:52
autor: bogd74
jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
Dobrze założona jest ;) tak ma być

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 02 lut 2019, 11:01
autor: szamanek5
jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
Dobrze założona jest ;) tak ma być
Tak jest! Trzy w lewo, jeden w prawo ;)

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 02 lut 2019, 13:08
autor: szamanek5
Obrazek
Może być?

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 02 lut 2019, 13:16
autor: -ucho-
Pewnie że może, wygląda tak samo.

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 02 lut 2019, 13:23
autor: szamanek5
Odbierz wiadomość na prv.

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 20 mar 2019, 16:37
autor: -ucho-
Cześć wszystkim,

Trochę minęło, ale wreszcie miałem okazję poskładać moto. Dzięki szamanek5 za komorę pływakową. Ta którą zdjąłem z gaźnika to była niezła rzeźba (zeszlifowana i złożona na sylikon). Teraz cały gaźnik jest już wyczyszczony i włożony do motocykla.
Po odpaleniu praktycznie nic się zmieniło. Ledwo zapalał i cały czas miał "dziurę" w obrotach.
Okazało się że ledwo zapala przez akumulator. Po podłączeniu aku z busa pali na widok kluczyka.
Dziura w niskich obrotach zmniejszyła się do akceptowalnego poziomu (skłamał bym jakbym powiedział że jej nie ma, ale jest w teraz minimalna). Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie zrobiłem niestety jazdy próbnej ze względu na brak aku. ale myślę że test drogowy wypadnie ok.

Zajrzałem jeszcze pod klawiaturę (przez słynną pocącą się uszczelkę). Krzywki wyglądały spoko, bez rys i nie wytarte. uszczelkę dałem tą sama na sylikon (uszczelka w płynie od rainza). Jak przestanie się pocić to tak zostawię, a jak znowu coś wyjdzie to zamówię nową.

Zadania na najbliższe tygodnie:
wymiana oleju wraz z filtrem, wymiana akumulatora.

Na tą chwilę motocykl prezentuje się następująco:
IMG-20190316-WA0003.jpg
IMG-20190316-WA0005.jpg

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 20 mar 2019, 20:23
autor: bogd74
Mam nadzieje że po tej operacji synchronizacje zrobiłes? Bo to może być przyczyna owej "dziury"

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 07:36
autor: szamanek5
Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie ustawiałeś składu mając gaźniki na wierzchu?

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 09:30
autor: -ucho-
"Synchronizację" zrobiłem na wyjętym gaźniku: ustawiłem wszystkie przepustnice dokładnie w tym samym położeniu. Regulowałem tak, aby wszystkie były zamknięte, jednocześnie żeby regulowana przepustnica nie powodowała podniesienia pozostałych.

Mieszankę ustawiłem również na stole, ale różne manuale różnie mówią. przed wyjęciem gaźników ustawione było 2,5 obrotu (tak jak w jednym z manuali) ustawiłem tak samo. Zobaczyłem że było źle więc zabrałem 0,5 obrotu (wg mojej rozkminki śrubą regulujemy powietrze). (Na szczęście nie musiałem wyjmować ponownie gaźników. Po wyjęciu rozrusznika jest dostęp do śrubek od składu mieszanki)

Zobaczymy jak motocykl będzie jeździł i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będą jakieś problemy zrobię porządną synchronizację i regulację składu mieszanki (Na pracującym silniku).

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 13:55
autor: szamanek5
Wystarczyło pogrzebać w wątku "synchronizacja gaźników"
Po długim poszukiwaniu, grzebaniu, kopania w czeluściach internetów doszedłem do sedna sprawy..
Otóż w zależności od symbolu oznaczenia gaźników dyszę wykręca się o:
2 obroty dla gaźników VE66 (E,H,J,L).
2-1/4 obrotu VE66G.
2-3/4 obrotu VE66K.

Poziom paliwa w komorze pływakowej 18.5mm.
Drugą kwestią jest fakt iż ustawianie na oko przepustnic jest bardzo mierną synchronizacją. Zawsze możesz niewielkim kosztem zrobić wakuometr z wężyków i oleju ;)

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 14:16
autor: -ucho-
Czyli dawkę mam ustawioną elegancko :) a z synchronizacją zobaczymy jak mój sposób się sprawdzi.

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 14:48
autor: bogd74
Nie sprawdzi się niestety....ja przed i po synchro mam kazda przepustnice inaczej ustawioną...dlatego się robi synchro na podcisnieniu aby ustawić dany gaźnik pod dany cylinder...a 99% że każdy będzie się różnił

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 15:13
autor: -ucho-
W takim wypadku synchro będzie nieuniknione. mam 2 wakuometry więc będzie trochę gimnastyki. A może kupię kawałek rurki i zrobię przyrząd w pełni "profesjonalny".

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 16:00
autor: bogd74
Na dwoch nie zrobisz...ja zakupilem 4szt....i mam na zawsze....a nawet juz mam dwoch w kolejce haha....uwierz mi ze jest różnica...mimo ze naprawde dużo nie pokręcone...niema żadnej dziury i elegancko się zbiera...regulujesz 1 i 3, 4 gaźnik do drugiego który jest nieregulowany...

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 21 mar 2019, 20:53
autor: Wojtas
Ja ustawiam 1 do 2 śrubką po prawej, potem 4 do 3 śrubką po lewej i na finał pary 1,2 i 3,4 środkową śrubką.
Kolejność śrubek podawana siedząc okrakiem.
Filmiki przed i po synchronizacji.
https://youtu.be/LZve-cEXPBg
https://youtu.be/rOE-5RI2hTE

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 22 mar 2019, 06:24
autor: bogd74
Śrubki sa trzy....drugi bez regulacji ...pierwszy do drugiego wg mnie

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 22 mar 2019, 08:42
autor: Wojtas
Faktycznie, mój błąd - 2 bez regulacji. Regulujemy 1 do 2.
Ale chciałem tylko zaznaczyć że śrubka środkowa służy do reg. par gaźników (1 i 2 do 3 i 4), a nie 3 lub 4 gaźnika do 2 stałego.

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

: 22 mar 2019, 17:47
autor: bogd74
No nie zgodziłbym się 8) ale nie polemizuje bo wyjde na forumowego zadymiacza ;) i mnie :sex_anal: