kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 01 lut 2019, 01:08

1548977929579_0_IMG-20190201-WA0001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 01 lut 2019, 01:10

Keihin VE66EAGA

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 01 lut 2019, 12:40

Koledze chodzilo który gaźnik w kolejności bo pokrywy są różne

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 01 lut 2019, 13:48

To ten poklejony brązowym klejem (zdjęcie 3 posty wyżej) jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
poza tym to się chyba specjalnie nie różnią.

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 01 lut 2019, 20:37

Powinienem mieć takową ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 01 lut 2019, 20:49

Bomba !!

Teraz rodzi się pytanie za ile chcesz sprzedać?

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 01 lut 2019, 20:58

Najpierw to muszę potwierdzić czy na 100% ją posiadam. Może jutro podjadę do garażyku i obczaję.
Jak to mówi handlarz Mirek "na pewno się dogadamy" ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 02 lut 2019, 07:52

jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
Dobrze założona jest ;) tak ma być

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 02 lut 2019, 11:01

jeżeli dobrze liczę to cylinder 3
Właściwie to chyba zły jest założony, bo powinien mieć dostęp do spuszczania paliwa z drugiej strony.
Dobrze założona jest ;) tak ma być
Tak jest! Trzy w lewo, jeden w prawo ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 02 lut 2019, 13:08

Obrazek
Może być?
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 02 lut 2019, 13:16

Pewnie że może, wygląda tak samo.

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 02 lut 2019, 13:23

Odbierz wiadomość na prv.
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 20 mar 2019, 16:37

Cześć wszystkim,

Trochę minęło, ale wreszcie miałem okazję poskładać moto. Dzięki szamanek5 za komorę pływakową. Ta którą zdjąłem z gaźnika to była niezła rzeźba (zeszlifowana i złożona na sylikon). Teraz cały gaźnik jest już wyczyszczony i włożony do motocykla.
Po odpaleniu praktycznie nic się zmieniło. Ledwo zapalał i cały czas miał "dziurę" w obrotach.
Okazało się że ledwo zapala przez akumulator. Po podłączeniu aku z busa pali na widok kluczyka.
Dziura w niskich obrotach zmniejszyła się do akceptowalnego poziomu (skłamał bym jakbym powiedział że jej nie ma, ale jest w teraz minimalna). Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie zrobiłem niestety jazdy próbnej ze względu na brak aku. ale myślę że test drogowy wypadnie ok.

Zajrzałem jeszcze pod klawiaturę (przez słynną pocącą się uszczelkę). Krzywki wyglądały spoko, bez rys i nie wytarte. uszczelkę dałem tą sama na sylikon (uszczelka w płynie od rainza). Jak przestanie się pocić to tak zostawię, a jak znowu coś wyjdzie to zamówię nową.

Zadania na najbliższe tygodnie:
wymiana oleju wraz z filtrem, wymiana akumulatora.

Na tą chwilę motocykl prezentuje się następująco:
IMG-20190316-WA0003.jpg
IMG-20190316-WA0005.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 20 mar 2019, 20:23

Mam nadzieje że po tej operacji synchronizacje zrobiłes? Bo to może być przyczyna owej "dziury"

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 21 mar 2019, 07:36

Przyczyną była zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Nie ustawiałeś składu mając gaźniki na wierzchu?
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 21 mar 2019, 09:30

"Synchronizację" zrobiłem na wyjętym gaźniku: ustawiłem wszystkie przepustnice dokładnie w tym samym położeniu. Regulowałem tak, aby wszystkie były zamknięte, jednocześnie żeby regulowana przepustnica nie powodowała podniesienia pozostałych.

Mieszankę ustawiłem również na stole, ale różne manuale różnie mówią. przed wyjęciem gaźników ustawione było 2,5 obrotu (tak jak w jednym z manuali) ustawiłem tak samo. Zobaczyłem że było źle więc zabrałem 0,5 obrotu (wg mojej rozkminki śrubą regulujemy powietrze). (Na szczęście nie musiałem wyjmować ponownie gaźników. Po wyjęciu rozrusznika jest dostęp do śrubek od składu mieszanki)

Zobaczymy jak motocykl będzie jeździł i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będą jakieś problemy zrobię porządną synchronizację i regulację składu mieszanki (Na pracującym silniku).

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 21 mar 2019, 13:55

Wystarczyło pogrzebać w wątku "synchronizacja gaźników"
Po długim poszukiwaniu, grzebaniu, kopania w czeluściach internetów doszedłem do sedna sprawy..
Otóż w zależności od symbolu oznaczenia gaźników dyszę wykręca się o:
2 obroty dla gaźników VE66 (E,H,J,L).
2-1/4 obrotu VE66G.
2-3/4 obrotu VE66K.

Poziom paliwa w komorze pływakowej 18.5mm.
Drugą kwestią jest fakt iż ustawianie na oko przepustnic jest bardzo mierną synchronizacją. Zawsze możesz niewielkim kosztem zrobić wakuometr z wężyków i oleju ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 21 mar 2019, 14:16

Czyli dawkę mam ustawioną elegancko :) a z synchronizacją zobaczymy jak mój sposób się sprawdzi.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 21 mar 2019, 14:48

Nie sprawdzi się niestety....ja przed i po synchro mam kazda przepustnice inaczej ustawioną...dlatego się robi synchro na podcisnieniu aby ustawić dany gaźnik pod dany cylinder...a 99% że każdy będzie się różnił

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 21 mar 2019, 15:13

W takim wypadku synchro będzie nieuniknione. mam 2 wakuometry więc będzie trochę gimnastyki. A może kupię kawałek rurki i zrobię przyrząd w pełni "profesjonalny".

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 21 mar 2019, 16:00

Na dwoch nie zrobisz...ja zakupilem 4szt....i mam na zawsze....a nawet juz mam dwoch w kolejce haha....uwierz mi ze jest różnica...mimo ze naprawde dużo nie pokręcone...niema żadnej dziury i elegancko się zbiera...regulujesz 1 i 3, 4 gaźnik do drugiego który jest nieregulowany...

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Wojtas » 21 mar 2019, 20:53

Ja ustawiam 1 do 2 śrubką po prawej, potem 4 do 3 śrubką po lewej i na finał pary 1,2 i 3,4 środkową śrubką.
Kolejność śrubek podawana siedząc okrakiem.
Filmiki przed i po synchronizacji.
https://youtu.be/LZve-cEXPBg
https://youtu.be/rOE-5RI2hTE
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 08:40 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 22 mar 2019, 06:24

Śrubki sa trzy....drugi bez regulacji ...pierwszy do drugiego wg mnie

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Wojtas » 22 mar 2019, 08:42

Faktycznie, mój błąd - 2 bez regulacji. Regulujemy 1 do 2.
Ale chciałem tylko zaznaczyć że śrubka środkowa służy do reg. par gaźników (1 i 2 do 3 i 4), a nie 3 lub 4 gaźnika do 2 stałego.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 22 mar 2019, 17:47

No nie zgodziłbym się 8) ale nie polemizuje bo wyjde na forumowego zadymiacza ;) i mnie :sex_anal:


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości