kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Wojtas » 22 mar 2019, 20:36

No nie zgodziłbym się 8) ale nie polemizuje bo wyjde na forumowego zadymiacza ;) i mnie :sex_anal:
Spróbuje Twojej metody, może jest równie skuteczna jak moja? wtedy nie będzie problemu.
Nie obawiaj się polemiki, za to tu nie banują...przynajmniej na razie :naughty:
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 22 mar 2019, 21:11

Gaźnik nr 3 i gaźnik nr 4 nie są nijak połączone...kręcąc śrubą między gaźnikami nr 2 i 3 (środkową) regulujesz gaźnik nr 3 bez ingerencji w gaźnik nr 4 ani w żaden inny....

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Wojtas » 22 mar 2019, 22:32

Ja nie twierdzę że 3 i 4 są zespolone. Po prostu tak to robię. Ustawiam parami, potem środkową śrubką obie pary ze sobą.
Coś mi się wydaje że można tak i tak wyregulować. Jakoś do tej pory mi się udawało...może to nie po śląsku jest, ale działa :P
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 23 mar 2019, 02:34

Haha na spoko...ja przerabiam tylko u mnie Ty masz większe doświadczenie....ja własnie tak próbowałem robic niby parami ale nic nie wychodziło dobrze bo np 1 i2 mialy inne ustawienia jak 3 i 4 a krecąc śrubka środkowa regulowałem tylko nr 3. Wiec poustawiałem wszystkie po koleji do gaźnika nr 2 i wg mnie jest gitara...na wakuometrach wszystkie wskazówki równo, tak samo reaguje na gaz i cały czas się zgrywają....

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 24 mar 2019, 13:30

Haha na spoko...ja przerabiam tylko u mnie Ty masz większe doświadczenie....ja własnie tak próbowałem robic niby parami ale nic nie wychodziło dobrze bo np 1 i2 mialy inne ustawienia jak 3 i 4 a krecąc śrubka środkowa regulowałem tylko nr 3. Wiec poustawiałem wszystkie po koleji do gaźnika nr 2 i wg mnie jest gitara...na wakuometrach wszystkie wskazówki równo, tak samo reaguje na gaz i cały czas się zgrywają....
Coś zatem jest nie tak z tymi Twoimi gaźnikami. Choć najważniejszy jest fakt, że masz ustawione równe wartości podciśnień na wszystkich króćcach ssąsych ;)
Faktycznie, mój błąd - 2 bez regulacji. Regulujemy 1 do 2.
Ale chciałem tylko zaznaczyć że śrubka środkowa służy do reg. par gaźników (1 i 2 do 3 i 4), a nie 3 lub 4 gaźnika do 2 stałego.

Dokładnie tak to działa! 8)
Kayah i Bregović: Pierwszy do drugiego, trzeci do czwartegoooo :imprezka: i paramiiiii! :rock: :rock: :rock: :rock:
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 24 mar 2019, 15:02

Nie zgodze się ale niech tam...ja robie swoje...jak srubka pośrodku która reguluje TYLKO przepustnice w 3cim gaźniku może parowac gaźniki 1 i 2 z 3 i 4 :shock: ... Ale ja tam się nieznam...Pisze wyraźnie w serwisówce że ustawiamy pod 2 gaźnik...śrubkami oznaczone Nr 1 gaźnik nr 1 nr 3 gaźnik nr 3 i nr 4 gaźnik nr 4 i nic o żadnych parach ani w manualu z SF ani w z NH? Jakbym tego nie robił to bym się nie wykłócał, ale przerabiałem temat osobiście...przecież kręcąc środkową śrubką regulujemy TYLKO przepustnice w gaźniku nr 3...zegar to ewidentnie pokazuje!!! Mam rozebrać i film nagrać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Wojtas » 24 mar 2019, 20:57

Patrząc na ten schemat regulacji, to pierwsza czynność to reg. śrubką nr 4 czyli od 4 gaźnika. Potem druga czynność to reg. śrubką nr 1 czyli gaźnikiem pierwszym, a na koniec, czynność 3 czyli kręcimy śrubką nr 3 od, wydaje się gaźnika trzeciego.
Nasuwa się jednak pytanie dlaczego w takim razie w tej instrukcji nie jest napisane aby regulować jeden za drugim, skoro każda śrubka jest przypisana do konkretnego gaźnika???? napisane/pokazane jest za to aby ostatnią regulacją była 3 śrubka. Może jednak chodzi o regulację pary gaźników 1 i 2 do 3 i 4? może ja tego schematu regulacji nie potrafię odczytać właściwie?
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
Hondafan
stary Seveniarz
Posty: 254
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:21
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Hondafan » 24 mar 2019, 21:06

myślę że wystarczy jak zatrzymacie się na części pierwszej:"... pierwsza czynność to reg. śrubką nr 4 czyli od 4 gaźnika. Potem druga czynność to reg. śrubką nr 1 czyli gaźnikiem pierwszym, a na koniec, czynność 3 czyli kręcimy śrubką nr 3 od, wydaje się gaźnika trzeciego..."...a czy to jest regulacja pojedynczych gaźników czy par to już dyskusja akademicka :)
Klasyczny TS i :calus_dupa:

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 26 mar 2019, 12:34

Przejrzałem wczoraj kartę pojazdu z której wynika że mój motocykl sprowadzony był w 2004 i w dokumentach miał już ten silnik (RC17.......). Jak widać silnik parę lat przejeździł już w tym motocyklu, wiec jest szansa że jeszcze pojeździ.

W weekend zrobiłem jazdę testową. Rzeczywiście synchronizacja będzie konieczna. co prawda po rozgrzaniu silnika dziura przy szybkim dodaniu gazu na postoju znika, ale podczas jazdy tak do 3200 obrotów nic się nie dzieje, czuć jakby gaźniki ze sobą "walczyły". Nie wiem jak to inaczej określić mam wrażenie że moc nie jest oddawana liniowo w tym zakresie. powyżej 3200 RPM odnoszę wrażenie jakby włączało się turbo albo zmieniała się faza rozrządu, albo jedno i drugie na raz i motocykl ciągnie pełna mocą. Różnica w mocy pomiędzy 3100 RPM a 3300 jest kolosalna
Zamówiłem już graty na wakuometry (rurka paliwowa, trójniki, opaski, ... ). Zobaczymy co będzie po regulacji.

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: szamanek5 » 26 mar 2019, 15:12

Nie zgodze się ale niech tam...ja robie swoje...jak srubka pośrodku która reguluje TYLKO przepustnice w 3cim gaźniku może parowac gaźniki 1 i 2 z 3 i 4 :shock: ... Ale ja tam się nieznam...Pisze wyraźnie w serwisówce że ustawiamy pod 2 gaźnik...śrubkami oznaczone Nr 1 gaźnik nr 1 nr 3 gaźnik nr 3 i nr 4 gaźnik nr 4 i nic o żadnych parach ani w manualu z SF ani w z NH? Jakbym tego nie robił to bym się nie wykłócał, ale przerabiałem temat osobiście...przecież kręcąc środkową śrubką regulujemy TYLKO przepustnice w gaźniku nr 3...zegar to ewidentnie pokazuje!!! Mam rozebrać i film nagrać?
A ja tu nie widzę nic innego niż przypisanie śrubkom numerów :P
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Valmark
Junior
Junior
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2018, 21:04
Motocykl: CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Szczecin

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Valmark » 26 mar 2019, 17:30

Zobacz to:
https://www.olx.pl/oferta/honda-cb-750- ... z8HFU.html
Sam się zastanawiam czy nie kupić na częsci.

Awatar użytkownika
Hondafan
stary Seveniarz
Posty: 254
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:21
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Hondafan » 26 mar 2019, 18:11

ślicznie wyglądają te gaźniki ale opisu ni w ząb nie rozumiem...szczególnie tej części o silniku: " nie sprawny?!!? palił i jeździł" to co w tym silniku jest NIESPRAWNE? i jak jeździł? sam silnik?...gość zainwestował mnóstwo pracy i pewnie zł w to aby gaźniki wyglądały jak wyglądają, ale jak nie zadziałały to od razu sobie odpuścił dlaczego i je...sprzedaje...ogłoszenie niewiarygodne co najmniej :)
Klasyczny TS i :calus_dupa:

Valmark
Junior
Junior
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2018, 21:04
Motocykl: CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Szczecin

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Valmark » 27 mar 2019, 09:28

No i wychodzi polska mentalność:) Używki u handlarzy są po ok 600 pln. I też o nich nic nie wiemy. Swój gaźnik regenerowałem w ASO Honda. Wymienione 4 gumowe uszczelki po 220 pln każda plus 4 dysze wolnych po 40 pln, plus guma od airbox 1 szt po 150 pln. Do tego robocizna i wyszło 1600 pln.( rabat dali) Więc co to jest te 150? Warto choćby dla dekielków ( i kroćce chyba też są).

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 27 mar 2019, 11:11

Pisałem...kupiłem...myślę że będzie ok a nie jakoś ściema...

Valmark
Junior
Junior
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2018, 21:04
Motocykl: CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Szczecin

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Valmark » 27 mar 2019, 15:47

Też pisałem ... nie kupiłem ....... myślę, że kupił Bogdan ..:)
Ma jeszcze fajną osłonę na chłodnicę, jednak ja inżynierów nie poprawiam, ma być jak z salonu.

Awatar użytkownika
Hondafan
stary Seveniarz
Posty: 254
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:21
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: Hondafan » 27 mar 2019, 18:47

150zł to niedużo i właśnie dlatego to wszystko dziwne :)...a osłonę takową już posiadam :)
Klasyczny TS i :calus_dupa:

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 27 mar 2019, 19:09

No zobaczymy...osłonka 100zl fajnie wyglada...

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 02 kwie 2019, 14:21

Zsynchronizowałem w weekend gaźniki. Gaźnik nr2 miał znacznie niższą wartość podciśnienia niż reszta. Co prawda jazda próbna odbyła się na odcinku ok 1000m, ale już po tak krótkim teście stwierdzam że różnica w przyspieszaniu jest odczuwalna. Co prawda mocy nie przybyło, ale kultura rozpędzania na niskich obrotach wzrosła. Przyspieszanie na niskich obrotach stało się bardziej liniowe.

Mam do was jeszcze pytanie o temp silnika. Jak synchronizowałem gaźniki utrzymywałem dłuższy czas obroty w okolicach 1700rpm, czyli sporo wyższe niż obroty na postoju. zauważyłem że silnik mocno się zagrzał (powietrze w okolicach cylindrów się załamywało jak nad rozgrzanym asfaltem w lato. Czuć było zapach chyba sylikonu spod uszczelki pokrywy zaworów którą ostatnio uszczelniałem a jak dotknąłem cylindra lub pokrywy przypadkiem to pamiątkę mam do dzisiaj). Wiem że motocykl jest chłodzony powietrzem, a podczas ustawiania gaźników stał, wiec wymiana ciepła nie była zbyt dobra. Z drugiej jednak strony motocykl nie miał obciążenia tylko podniesione obroty. temperatura otoczenia ok 15 stopni. Dajcie znać czy to normalny objaw, czy mam przyjrzeć się chłodzeniu, a może mieszankę mam za ubogą?
Do tej pory podczas jazdy nic się nie "ugotowało", ale to mój pierwszy pojazd chłodzony powietrzem więc wolę zapytać niż coś popsuć.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: wiesiek3d » 02 kwie 2019, 14:29

A dlaczego 1700 obr. ?
Nic sie nie stanie ale mozna postawic z przodu wentylator.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 02 kwie 2019, 15:14

1700 bo jakiegoś manuala na You Tube oglądałem. W teorii czy to będzie to 1100, 1500 czy 1700 podciśnienie powinno być po prostu równe na każdym cylindrze.
Praca silnika się poprawiła więc na pewno nie pogorszyłem sprawy.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: bogd74 » 02 kwie 2019, 17:22

Wolne obroty to wolne obroty...najbardziej wg mnie synchronizacja jest potrzebna na wolnych obrotach...na wyższych już inna bajka bo i podciśnienia działają i inaczej paliwo jest podawane....wg mnie czym wyższe to synchro niema sensu...ale...czy ja się znam :(

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: wiesiek3d » 02 kwie 2019, 20:34

Pogorszyć nie pogorszyłeś ,ale synchro robi się na wolnych i jeżeli zmienią się podczas procedury należy je skorygować.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

-ucho-
Junior
Junior
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2018, 13:24
Motocykl: CB750
Lokalizacja: Łódź

Re: kąt wyprzedzenia zapłonu Seven fifty 1998

Postautor: -ucho- » 02 kwie 2019, 21:56

Spoko, poprawie przy nastepnej synchronizacji. Pewnie przed nastepnym sezonem. Chyba że nie da mi to spokoju, zobaczymy Człowiek uczy się całe życie.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości