Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
: 17 lis 2018, 21:47
Witam kolegów.
Mam dość nietypowy ( chyba) problem z silnikiem w sevence.
Motor po sezonie trafił do mechanika na przegląd, zrobiliśmy kompletne sprzęgło i olej, a z ciekawości zmierzyliśmy kompresje.
Okazało się że 1 i 4 cylinder jest ok, 14 bar, natomiast 2 i 3 - 7 bar.
Po próbie olejowej ciśnienie podnosi się na wszystkich do 15 bar.
Czyli wychodzi na to że pierścienie.
Silnik już został rozebrany i wyciągnięty z motocykla.
Teraz mam takie pytania:
1. gdzie kupić dobre pierścienie, zakładam że lepiej będzie wymienić cały komplet dla 4 tłoków.
Ceny są dość spore. Co możecie polecić?
Ja najtaniej znalazłem w USA, z wysyłką 680 zł komplet na 4 garki. - oryginalne Honda.
Czy ktoś wymieniał z was same pierścienie? czy to powinno pomóc?
2. Najważniejsze pytanie, co mogło być przyczyną takiego zachowania?
Po rozebraniu silnika sprawdzana była głowica, i tam jest wszystko szczelne. Przebieg to niby 70 tys, ale ile jest na prawdę kto to wie, czy to znaczy że ten motor ma nalatane w opór? Ale z drugiej strony pozostałe cylindry były ok.
Pomiar zużycia cylindrów to 0,03 mm progu, 0,01 mm owalu, czyli też norma więc to by nie wskazywało znowu na taki wielki przebieg?
Sam silnik nie wygląda na jakiś bardzo zajechany wewnątrz.
Myślałem że ten silnik Hondy jest pancerny i robi miliony km:)
3. Co warto wymienić mając rozłożony silnik w takim stanie? Czy warto ruszać coś w głowicy jeśli jest szczelna? Uszelniacze itp? ( motor nie kopcił ani nie brał oleju jakoś szczególnie)
4. Zastanawiam się nad wydechami, bo też mam to na wierzchu teraz, czy warto wysyłać stare do ponownego chromowania? robił to ktoś? Ile taka przyjemność kosztuje? Wydechy mam dość zmęczone i parę wgniotek jest, więc nie wiem czy da się to wyciągnąć jakoś czy za dużo zabawy?
Mam dość nietypowy ( chyba) problem z silnikiem w sevence.
Motor po sezonie trafił do mechanika na przegląd, zrobiliśmy kompletne sprzęgło i olej, a z ciekawości zmierzyliśmy kompresje.
Okazało się że 1 i 4 cylinder jest ok, 14 bar, natomiast 2 i 3 - 7 bar.
Po próbie olejowej ciśnienie podnosi się na wszystkich do 15 bar.
Czyli wychodzi na to że pierścienie.
Silnik już został rozebrany i wyciągnięty z motocykla.
Teraz mam takie pytania:
1. gdzie kupić dobre pierścienie, zakładam że lepiej będzie wymienić cały komplet dla 4 tłoków.
Ceny są dość spore. Co możecie polecić?
Ja najtaniej znalazłem w USA, z wysyłką 680 zł komplet na 4 garki. - oryginalne Honda.
Czy ktoś wymieniał z was same pierścienie? czy to powinno pomóc?
2. Najważniejsze pytanie, co mogło być przyczyną takiego zachowania?
Po rozebraniu silnika sprawdzana była głowica, i tam jest wszystko szczelne. Przebieg to niby 70 tys, ale ile jest na prawdę kto to wie, czy to znaczy że ten motor ma nalatane w opór? Ale z drugiej strony pozostałe cylindry były ok.
Pomiar zużycia cylindrów to 0,03 mm progu, 0,01 mm owalu, czyli też norma więc to by nie wskazywało znowu na taki wielki przebieg?
Sam silnik nie wygląda na jakiś bardzo zajechany wewnątrz.
Myślałem że ten silnik Hondy jest pancerny i robi miliony km:)
3. Co warto wymienić mając rozłożony silnik w takim stanie? Czy warto ruszać coś w głowicy jeśli jest szczelna? Uszelniacze itp? ( motor nie kopcił ani nie brał oleju jakoś szczególnie)
4. Zastanawiam się nad wydechami, bo też mam to na wierzchu teraz, czy warto wysyłać stare do ponownego chromowania? robił to ktoś? Ile taka przyjemność kosztuje? Wydechy mam dość zmęczone i parę wgniotek jest, więc nie wiem czy da się to wyciągnąć jakoś czy za dużo zabawy?