Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
pa_pi
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 20:33
Motocykl: Nighthawk 1982
Lokalizacja: Olkusz

Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: pa_pi » 04 cze 2018, 09:11

Witam, problem z prądem na cewce 2 -3 cylinder, zero prądu na + czy wina może leżeć po stronie impulastora ? Proszę o podanie wartości rezystancji impulsatora. Mój model to 750 cm 1982 Nighthawk

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: KLOSZ » 04 cze 2018, 10:32

Jeśli jest tam tak samo jak w Sevence, to plus powinien dochodzic ze stacyjki, do obu cewek prawodem czarnym z bialym paskiem. Impulsy z modulu zaplonowego przewodem nievbieskim z zoltym paskiem. Sprawdz na poczatek polaczenia miedzy modulem i cewkami i potwierdz czy dochodzi do cewek plus po wlaczeniu stacyjki. Powinny to byc do obu cewek przewody w tym samym kolorze.
Kolejna rzecz, to sprawdzenie polaczen miedzy impulsatorem i modulem zaplonowym.
Pisze w oparciu o schematy instalacji z sevenki, ale w NH pewnie powinno byc tak samo, albo przynajmniej podobnie.
http://seven-fifty.info/manuale/el3.jpg

Może tez byc pomocny rysunek z manuala do sevenki:
zaplon cbsf.jpg
Rezystancja impulstaora w sevence jest w zakresie 297 - 363 Ohm dla sevenki. W NH pewnie cos w tej samej okolicy powinno byc.
Przy pomiarze wartości szczytowej napiecia z impulsatroa przy kreceniu rozrusznikiem powinno byc na jego wyjsciu min 0,7V.

Nie dam sobie glowy obciac za to, ale czy w NH jest jeden, czy dwa moduly zaplonowe? Bo jesli dwa, to sa dwie pary wyjsc przewodow z impulsatora. Ale tak czy siak plus powinien do cewek dochodzic wspolny po wlaczeniu zaplonu, a kluczowanie minusa powinno isc z modulow zaplonowych.

P.S.
Jeszcze jedna refleksja w ramach wróżenia z fusów. Czy w 1982 roku byly impulsatory w postaci cewki, czy moze jeszcze byly przerywacze i nie bylo zadnego modulu zaplonowego? Co tam masz u siebie w tej sztuce?
Bo moze to kwestia ustawienia przerywacza?
Piszesz o calkowitym braku + na cewce, a przeciez ten + powinien byc na stale, a przerywacz lub modul powinien kluczowac tylko -.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

pa_pi
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 20:33
Motocykl: Nighthawk 1982
Lokalizacja: Olkusz

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: pa_pi » 04 cze 2018, 21:52

Dzięki Klosz za szczegółowe wyjaśnienia w moim modelu zapłon jest trochę inaczej rozwiązany. Ale od początku na pinach + - cewki napięcie po przekręceniu kluczyka jest w granicach 1,5 V więc żadne przy kręceniu rozrusznikiem pojawia się wyższe oczywiście na sprawnej cewce 1 - 4 na 2 - 3 zero. W moim modelu impulsatory są 2 1 -4 i 2 - 3. Zmierzyłem rezystancję 1 - 4 530 Ohm potem 2 - 3 - 0 Ohm więc stawiam na walnięty impulsator. Jutro wykręcam go i sprawdzam jak wygląda, ale chyba trzeba będzie szukać używki ;). Klosz jeszcze raz dziękuję za naprowadzenie mnie na rozwiązanie problemu. :)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: KLOSZ » 05 cze 2018, 07:33

Jeżeli ma 0, to o ile nie jest to kwestia uszkodzenia przewodów, oznaczałoby, że dostał zwarcia i jest do wymiany.

Co masz na mysli piszac, że zaplon jest troszke inaczej rozwiazany? Albo jeden modul i impulsator, albo dwa moduly i dwa impulsatory, albo dwie cewki i dwa przerywacze :), to który wariant jest u Ciebie? Z czystej ciekawosci pytam.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

pa_pi
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 20:33
Motocykl: Nighthawk 1982
Lokalizacja: Olkusz

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: pa_pi » 05 cze 2018, 11:03

2 moduły 2 impulsatory 2 cewki :) Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: KLOSZ » 05 cze 2018, 14:27

No to faktycznie cewka impulsatora moze byc zwarta.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

pa_pi
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 20:33
Motocykl: Nighthawk 1982
Lokalizacja: Olkusz

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: pa_pi » 05 cze 2018, 21:50

Dam znać jak założę zamówiony impulsator :)

pa_pi
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 20:33
Motocykl: Nighthawk 1982
Lokalizacja: Olkusz

Re: Brak prądu na cewce 2-3 cylinder

Postautor: pa_pi » 06 cze 2018, 22:05

Okej iskra jest teraz proszę o podpowiedź jak ustawić impulsator wstępnie żeby odpalić moto :)
https://zapodaj.net/a20c593e551c0.jpg.html
https://zapodaj.net/2fba8003f9511.jpg.html


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 22 gości