geometria - ustawienie tylnego koła
: 31 maja 2018, 14:03
Witam wszystkich, mam pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów Fascynatów CB 750. W grudniu kupiłem moto i zrobiłem w niej przegląd przed sezonem (oleje, filtry, klocki z przodu, gaźniki) - ogólnie stan moto wzbudził zachwyt u mechanika jedyne co mi zostało to kiepska (moim zdaniem - mechanik stwierdził że sezon przelecę) opona na tylnym kole - niby nic ale zaczęło mnie zastanawiać jej dość specyficzne zużycie - mianowicie wyglądała jakby ktoś brał tylko lewe łuki - chyba na torze więc kupiłem nową oponę, wymieniłem, wyważyłem i zamontowałem wg starych ustawień "naciągu" (naciąg pokazywał równo na obu stronach - po 3 kreski). Z ciekawości (wciąż brak mi wiary w to że poprzedni właściciel jeździł tylko w lewą stronę) sprawdziłem położenie (odległość) felgi od wahacza (lewa, prawa strona) - i tu zaskoczenie różnica odległości na ok 1,5 cm (coś mi podpowiada że to przyczyna zdartej lewej strony w oponie bo odległość felgi była zdecydowanie mniejsza w kierunku prawej strony wahacza). Ustawiłem koło centralnie w osi wahacza (oczywiście na znacznikach naciągu zrobił się kosmos ). Ostatnio pewien znajomy powiedział mi że Oś motocykla nie koniecznie jest w osi wahacza średnio się znam - po wymianie przejechałem ok 200 km (jestem świeżak motocyklowy i obecnie próbuję wyczuć motocykl na małych prędkościach i obserwuję oponę - wydaje mi się że zużywa się jak powinna ślad jazdy jest głównie na środku opony). Nie daje mi to jednak spokoju - a konkretny serwis z urządzeniami do geometrii mam 100 km od domu .
I meritum sprawy - pytanie. Czy w CB750 właściwie ustawione tylne koło to koło ustawione centralnie w wahaczu ? (odległość od wahacza do felgi taka sama po obu stronach)
będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
I meritum sprawy - pytanie. Czy w CB750 właściwie ustawione tylne koło to koło ustawione centralnie w wahaczu ? (odległość od wahacza do felgi taka sama po obu stronach)
będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam