Hej wszystkim mam problem, podczas wymiany kosza za mocno chwycilem i wyjąłem całą zawartość wraz z trybami poniżej jak w zdjęciu z manuala. Po ponownym złożeniu nie odpala motor oraz biegi są rozstrojone. Trochę poczytałem i sądze że powodem jest ustawienie według sensora oraz pozycji BTDC
Zdanie z manuala
TURN THE CRANKSCHAFT UNTIL NO 4" CRANK WEIGHTA POSITIONED at BTDC. Co znaczy NO4 oraz BTDC ?
Obróć wał korbowy według wskazówek ruchu zegara do momentu ustawienia 4 części w pozycji BTDC.
Czy moglibyście mnie nakierować dać mi wskazówki jak to naprawić ma ktoś z was w tym doświadczenie ? Gdzie jest to oznaczenie
Podsumowując
1.motor kręci nie pali
2.bieg jałowy wykrywa nie wchodzą wszystkie biegi
3.kiedy trzymam sprzeglo na wlaczonym biegu i wciskam START to tak jakbyś chciał ruszyć z biegu z odpuszczonym sprzęgłem jakby z miejsca chciał jechać.
Dodam że pierwszy raz zapuściłem się w te sektory silnika. Wymiana tarcz w moim poczuciu była niezbędna. Nie sądziłem natomiast że tak spapram sprawę.
Czy sensor kryje się pod ta mniejszą pokrywą oznaczoną w zdjęciu nr 16 ?
ps. stopka jest złożona.
Dzięki i liczę na waszą pomoc.
Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lip 2017, 21:42
- Motocykl: HONDA CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Wyszków
-
- Junior
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
- Motocykl: cb750
Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
Hej
Piszesz bardzo niejasno, ciężko wywnioskować o co Ci chodzi.
BTDC to położenie tłoka w cylindrze.
Nie da się chyba źle założyć kosza sprzęgłowego, przynajmniej ja sobie tego nie wyobrażam. Mogłeś zapomnieć o jakiejś części lub założyć jakąś odwrotnie . Mimo to nie wyobrażam sobie żeby to mogło wpływać na Twoje 2 pierwsze problemy. Na biegu jałowym jeśli rozrusznik kręci to powinien palić. Nie grzebałeś w skrzyni biegów? rusz kołem i sprawdź czy nie wchodzą wszystkie biegi? Co do 3 punktu to podejrzewam, że zmieniłeś tarcze... sprawdź poprawność ich złożenia no i tarcze powinny dostać trochę oleju co się dzieje podczas pracy silnika. Jesteś w stanie ruszyć motocykl na zapiętym biegu i wciśniętym sprzęgle?
Kompletnie nie wiem o jaki sensor CI chodzi.
Piszesz bardzo niejasno, ciężko wywnioskować o co Ci chodzi.
BTDC to położenie tłoka w cylindrze.
Nie da się chyba źle założyć kosza sprzęgłowego, przynajmniej ja sobie tego nie wyobrażam. Mogłeś zapomnieć o jakiejś części lub założyć jakąś odwrotnie . Mimo to nie wyobrażam sobie żeby to mogło wpływać na Twoje 2 pierwsze problemy. Na biegu jałowym jeśli rozrusznik kręci to powinien palić. Nie grzebałeś w skrzyni biegów? rusz kołem i sprawdź czy nie wchodzą wszystkie biegi? Co do 3 punktu to podejrzewam, że zmieniłeś tarcze... sprawdź poprawność ich złożenia no i tarcze powinny dostać trochę oleju co się dzieje podczas pracy silnika. Jesteś w stanie ruszyć motocykl na zapiętym biegu i wciśniętym sprzęgle?
Kompletnie nie wiem o jaki sensor CI chodzi.
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 lut 2017, 21:10
- Motocykl: CB 750 seven fifty 1999
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
Sensor położenia wału jest dokładnie z drugiej strony... ale to raczej niema znaczenia. Przekręcenie wału jest konieczne żeby włożyć kosz sprzęgła w innym wypadku blokuje dojście korbowód.... stąd ten zapis
Trudna sprawa.... dziś sam będę robił próbę ognia po naprawie silnika... również wymieniłem tarcze sprzęgła...
Dam znać jeśli będę miał podobny problem i jak go rozwiązałem...
Jesteś pewien, że wszystkie tarcze doszły do końca? Naolejowałeś tarcze przed montażem?
Trudna sprawa.... dziś sam będę robił próbę ognia po naprawie silnika... również wymieniłem tarcze sprzęgła...
Dam znać jeśli będę miał podobny problem i jak go rozwiązałem...
Jesteś pewien, że wszystkie tarcze doszły do końca? Naolejowałeś tarcze przed montażem?
-
- Junior
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
- Motocykl: cb750
Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
Heh, z racji czasu nie mogłem sobie przypomnieć po co było to kręcenie wałem:) Ale faktycznie Cbbgdn ma rację:)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lip 2017, 21:42
- Motocykl: HONDA CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
https://vimeo.com/226721180 Zobaczcie ten film i powiedzcie co robie nie tak. Jak mam zakrecic walem ?
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 lut 2017, 21:10
- Motocykl: CB 750 seven fifty 1999
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Usterka podczas wymiany kosza sprzęgłowego
Nie musisz wyciągać kosza..
Jeśli chcesz to złap za wał korbowy z tej strony z której dokręciłeś (bodaj klucz 19) albo odkręć pokrywę z drugiej strony tam jest wygodniejsza śruba (klucz 14).
Obróć wał w taki sposób aby korbowód ustawił się w takiej pozycji która umożliwi wyciągnięcie kosza.
Po jego wyjęciu sprawdź czy mała zębatka pod koszem, napedzajaca pompkę oleju, jest dobrze osadzona. Koło zębate na koszu musi zazebic się z kołem zebatym na wale korbowym. Kosz musi wejść w boczyki osadcze na kole zebatym napedzajacym pompkę (trochę się z tym namordujesz...).
Druga połowa kosza, z tarczami sprzeglowymi, zazebic się musi z koszem i wałkiem osadczym (też się trochę pomordujesz...). Po zazebieniu się wszystkivh tarcz powinien pozostać mały luz
Powodzenia
Jeśli chcesz to złap za wał korbowy z tej strony z której dokręciłeś (bodaj klucz 19) albo odkręć pokrywę z drugiej strony tam jest wygodniejsza śruba (klucz 14).
Obróć wał w taki sposób aby korbowód ustawił się w takiej pozycji która umożliwi wyciągnięcie kosza.
Po jego wyjęciu sprawdź czy mała zębatka pod koszem, napedzajaca pompkę oleju, jest dobrze osadzona. Koło zębate na koszu musi zazebic się z kołem zebatym na wale korbowym. Kosz musi wejść w boczyki osadcze na kole zebatym napedzajacym pompkę (trochę się z tym namordujesz...).
Druga połowa kosza, z tarczami sprzeglowymi, zazebic się musi z koszem i wałkiem osadczym (też się trochę pomordujesz...). Po zazebieniu się wszystkivh tarcz powinien pozostać mały luz
Powodzenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości